Moda 09. ožujka 2011.

"U kreativnom poslu uspijevaju oni hrabri i odvažni"

1/22

Hippy Garden, koji je obilježio deset godina uspješnog rada, karakterizira slobodan duh, vedrina i optimizam u ženstvenim kreacijama u kojima prevladavaju haljine i tunike. Iza poznatog brenda stoji dizajnerica Đurđica Vorkapić, koja je tokom godina upornog rada, stvorila prepoznatljiv vizual i energiju, a Hippy Garden pretvorila u uspješan biznis.

Na jutarnjoj kavi s Đurđicom Vorkapić našli smo se u prostorijama Veleprodaje Hippy Gardena u Zagrebu, kako bi popričali o dosadašnjim godinama rada, proslavi 10. rođendana, ali i o važnostima prijatelja i vjere u životu uspješne dizajnerica. Karizmatična Đurđica veoma brzo je teme okrenula prema životnoj filozofiji i važnosti kreativnosti, tako da se naša kava pretvorila u zanimljivu raspravu koja nas nije ostavila ravnodušnima.

Proslava 10. rođendana

Brend Hippy Garden prošle godine je slavio 10. obljetnicu rada, koja je obilježena s dvije važne revije. Prva je započeta tokom ljeta u Petrčanima u Garden klubu kraj Zadra, a obilježavanje je zaokruženo posebnom rođendanskom revijom na prošlosezonskom Nivea Cro-a-porteru koja je bila pravi užitak za sve ljubitelje Hippy Gardena.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell "Nije mala stvari biti na sceni punih deset godina u Hrvatskoj koja robuje i ograničava papirima i brojnim administrativnim obvezama. Da u tom sustavu budete kreativni treba puno snage, volje i ljubavi. Tako da nije to mala stvar", objasnila je Đurđica Vorkapić.

Hippy Garden je posebna energija

Na pitanje što je Hippy Garden ostvario u proteklih deset godina, dizajnerica u svom duhu naglašava da vidi kako nisu zapravo napravili ništa, te da ih ono što trebaju napraviti tek čeka. Đurđica na rad u modnoj struci gleda realno, a njen pomalo surov stav ostavlja na prvi pogled pesimističan dojam. No, dizajnerica je sve samo ne to. Pozitivna i vedra energija uvlači vas veoma brzo u svoju orbitu te shvaćate da Đurđica živi u svijetu koji je realan bez laži i zavaravanja, ali u kojem vlada pozitivna "vibra" i optimistično gledanje na život.

 | Autor: "Svako iskustvo u životu te nečim uči. Ne pamtim ni jedno za koje mogu reći da me naučilo nečim velikim i posebnim. Ja stvarno svaki dan doživljavam kao iskustvo, učenje i kao izazov. Ja živim ovdje i sada. Živim u trenutku i za trenutak", s osmijehom objašnjava Đurđica.

Što duže pričamo s dizajnericom to sve više vidimo Hippy Garden kroz njen život i bolje ga razumijemo.

"Ne razdvajam svoj posao i svoju život. Kroz svoj posao pričam kako živim", potvrđuje nam dizajnerica.

Hrvatska ne cijeni kreativnost

Kao uspješna dizajnerica, čiji brend je preživio brojne godine na hrvatskoj sceni, nismo mogli a da se ne osvrnemo kako na današnju situaciju u tekstilnoj industriji, tako i na početke i bitke s kojima se bore mladi dizajneri koji ulaze u posao.

"Stvarati proizvodnju bilo kojeg oblika u Hrvatskoj je izuzetno teško. Ovdje morate biti izuzetno uporni da pređete neke prve stepenice koje su teške. Vi u Hrvatskoj nemate potporu koja pomaže mladim ljudima da krenu. Imamo globalni problem koji se zove nerazumijevanje kreativnosti", revoltirano je objasnila Đurđica.

Problem se ne očituje samo u tekstilnoj industriji, nego u bilo kojem obliku proizvodnje. Na pitanje što se u posljednjih deset godina promijenilo, Đurđica naglašava kako se na sceni pojavilo više hrabrih ljudi.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell "Mogu reći da se dogodilo to da su ljudi postali hrabriji da se otvore, pokažu drugim ljudima svoju kreativnost jer tako ujedno otvaraš i dio sebe. Ako ćemo gledati na neke druge stvari, ne bih baš rekla da smo se pomakli. Samo smo dodali još više tih papira, novih aktova, riječi koje nitko ne razumije."

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell Dizajnerica naglašava kako je za uspjeh u ovom svijetu ujedno potreban i osjećaj za biznis. I njoj se događa da je kreativnost odvede u druge vode, no kako joj je mozak usmjeren na posao, uvijek se uspješno vrati.

"Svaka čast na bilo kojem obliku kreativnosti. Ali očekivati od države da će to prepoznati i nešto s time napraviti, ne vjerujem. Kako bi oni znali što bi unaprijedili, kad ne znaju da nešto zapravo trebaju unaprijediti", objašnjava dizajnerica.

No, kako Đurđica uvijek gleda na onu pozitivnu stranu, odlučila je sa svojim timom pokrenuti modnu udrugu Kombinat koja je osnovana ove godine. Objašnjava kako je cilj udruge spajati ljude koji imaju dobre ideje s konačnim proizvođačima.

Hippy Garden je u međuvremenu dobio i novu web stranicu na kojoj se također nalazi i web shop za cijeli svijet.

Inspiraciju pronalazi u materijalu, ali i ljudima koji ju okružuju

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell Dizajnerica naglašava kako ona radi brzo te da joj ideje jednostavno dolaze. Nikad se ne boji hoće li završiti kolekciju ili ne, a većinu inspiracije pronalazi u materijalu na kojem radi, ali i u ljudima koje je okružuju.

"Kad radim kolekcije nikad ne uzimam tuđu priču, primjerice da slušam glazbu ili gledam neki film. Ja uzmem materijal, malo se upoznamo, malo ga počnem slagati i jednostavno ideje dođu. Služiš kao kanal preko kojeg nešto treba izaći", u nastavku je objasnila Đurđica.

Zbog čega "visoke" cijene?

Dok se nekad Đurđica podjednako bavila s Hippy i Hippy Gardenom, danas je zanemarila prvi brend jer je proizvodnja pokazala da se više isplati raditi Hippy Garden. Naglašava da njene cijene nisu previsoke nego su realne s obzirom na troškove proizvodnje.

"Radionu nije lako imati. Hrvatska proizvodnja, ako plaćaš ljudima sve doprinose i poreze, nije jeftina proizvodnja. Ja bih rekla da su naše cijene realne", objasnila je način rada dizajnera.

Ako poželite u svom ormaru imati pokoji komad Hippy Gardena, odvojit ćete za modne dodatke, poput narukvica, ogrlica i torbica, od 180 do oko 800-tinjak kuna. Dnevne haljine i kombinezoni bit će vaši za od 1200 do 2400 kn, a večernje haljine dosežu cijene i do 6500 kn.

 | Autor: Hippy Garden je također poznat po tome što su njegove trgovine uistinu dostupne, pa se tako kolekcije ovog uspješnog brenda mogu kupiti od Zagreba, preko Karlovca, Opatije, Siska, Splita, Osijeka, Mostara i drugih gradova.

Dizajnerica naglašava kako ona ne dizajnira za poseban profil žene jer smatra da je to diskriminacija i robovanje stereotipima, a to nikako ne može ići uz brend Hippy Garden.

Kritike je ne pogađaju

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell Dizajnerica ima i poseban odnos kad su kritike u pitanju. Naglašava da nije samokritična jer zna koji joj je maksimum. Ako je on zadovoljava i čini sretnom, dizajnerica zna da je na pravom putu. A kad su tuđe kritike u pitanju, od adekvatnih osoba ih smatra napretkom kojeg može uz njihov savjet ostvariti, dok se na druge ne obazire.

Prijatelji igraju važnu ulogu u životu

Đurđica živi život punim plućima, a većinu svog slobodnog vremena provodi u okruženju svojih mnogobrojnih prijatelja koji su joj jedna od najvažnijih životnih stavki. Uvijek je slobodna i otvorena za upoznavanje novih osoba kojima rado pruža priliku. Naglašava kako nikad ne znaš tko te može nečemu naučiti i što ti može unijeti u život. Važnu ulogu u njenom životu igra i vjera.

"Vjera mi je osnova u životu, ali nisam klasični vjernik. Meni bez vjere nema smisla života. Vjerujem u bezuvjetnu ljubav. Živim kroz vjeru, ali ne onu naučenu. Ja imam svoj način vjerovanja. Direktno bez posrednika", kroz smijeh objašnjava Đurđica.

Uspješna dizajnerica, koja zna kako je teško započeti, ali i kako uspjeti, za kraj se osvrnula na tajnu uspjeha u kreativnom poslu.

"Kad kreativni ljudi krenu s poslom, osim što imaju taj dar, moraju biti i strpljivi, pametni, elokventni i koristiti mozak. Moraš biti one-man-band."

U galeriji detaljnije pogledajte kreacije Hippy Garden-a...

Komentari 0