- Tjedan mode u Milanu otvorio je Gucci pod vodstvom Demne Gvasalije, koji je umjesto revije predstavio kolekciju La Famiglia i kratki film The Tiger, pretvorivši modni događaj u pravi hollywoodski spektakl
- Kolekcija je predstavljena kroz lookbook portrete fiktivne Gucci obitelji, dok je film u režiji Spikea Jonzea i Haline Reijn bio satirična, psihodelična priča s Demi Moore u glavnoj ulozi, koja se otvoreno ismijava modnoj industriji
- Premijera, na kojoj su zablistale brojne zvijezde, pokazala je Demninu namjeru da Gucci pretvori u kulturni motor i platformu za priče, a ne samo u modnu kuću
Tjedan mode u Milanu započeo je praskom, ali definitivno ne onakvim kakvog je modni svijet očekivao. Umjesto tradicionalne modne revije, publika je dobila pravu holivudsku premijeru. Gruzijski dizajner Demna Gvasalia, novoimenovani umjetnički direktor kuće Gucci, odlučio je preskočiti pistu i svoju debitantsku viziju predstaviti kroz kratki film 'The Tiger' i kolekciju 'La Famiglia', a njegova odluka pokazala se kao majstorski potez kojim je Gucci ponovno vratio u središte globalnog kulturnog razgovora, signalizirajući eru u kojoj moda postaje spektakl, priča i, iznad svega, zabava.
Prije filmske premijere, Demna je iznenada objavio digitalni lookbook nazvan 'La Famiglia', a umjesto klasičnog predstavljanja odjeće, stvorio je galeriju portreta fiktivne, proširene Gucci obitelji. Svaki od 37 lookova predstavljao je jedan arhetipski lik: od 'La Bomba' (Alex Consani u bundi od tigrastog umjetnog krzna) i 'La Ragazza' (Lila Moss kao mlada djevojka), do 'La VIP' i 'Il Bastardo'.
Fotografije, koje potpisuje cijenjena umjetnička fotografkinja Catherine Opie, prikazuju likove ispred njezinih prepoznatljivih praznih pozadina, ali smještene u raskošne, pozlaćene okvire. Taj kontrast naglašava eksces i luksuz stajlinga, stvarajući dojam obiteljskih portreta koji su istovremeno moderni i bezvremenski.
Sama kolekcija spaja prepoznatljive potpise kuće, od elegantne seksipilnosti Toma Forda do sanjive opulencije Alessandra Michelea, s Demninim prepoznatljivim izričajem poput haljina dugih rukava i naglašenih, širokih ramena. Ono što je Demna predstavio nije, kako poručuju iz Guccija, konačna vizija, već 'estetska baza' koja će se nadograđivati sve do prve prave revije u veljači.
'The Tiger': psihodelična satira modnog svijeta
Vrhunac večeri bila je premijera 35-minutnog filma 'The Tiger' kojeg su režirali oskarovac Spike Jonze i Halina Reijn. Film je apsurdistička, mračno-humorna satira koja prati Barbaru Gucci (glumi je Demi Moore), fiktivnu matrijarhinju modnog carstva koja je ujedno i vlasnica države Kalifornije, a radnja se odvija tijekom njezine rođendanske proslave koja krene po zlu kada gosti, uključujući novinara Vanity Faira (Ed Harris), slučajno konzumiraju pića s psihodeličnim kapima.
Ono što slijedi je nadrealni kaos ispunjen halucinacijama, egzistencijalnim krizama i, naravno, spektakularnim kostimima, a zvjezdana postava koja uključuje Edwarda Nortona, Elliota Pagea, Keke Palmer, Kendall Jenner i Julianne Nicholson oživljava Demnine arhetipove iz lookbooka. Film se ne boji ismijati vlastitu industriju. U ključnom trenutku, usred kaosa, lik Eda Harrisa pita Barbaru Gucci: “Zašto moda?”. S izrazom potpunog užasa na licu, ona odgovara: “Ne znam”, a upravo u toj autoironiji leži Demnina genijalnost - ako se brend sa samoh vrha svijeta luksuza ne može šaliti na vlastiti račun, zašto bismo ga uopće shvaćali ozbiljno?
Hollywood na milanskom crvenom tepihu
Premijera u milanskoj Palazzo Mezzanotte bila je događaj za sebe, s crvenim tepihom koji je zasjenio mnoge filmske festivale. Zvijezde filma i prijatelji kuće pojavili su se odjeveni u komade iz nove kolekcije, dajući publici uvid u to kako 'La Famiglia' izgleda u stvarnom životu.
Foto: Lucia Sabatelli/Bestimage/Pixsell
Foto: Riccardo GIordano/ipa-agency.net/IPA/Pixsell
Foto: Riccardo GIordano/ipa-agency.net/IPA/Pixsell
Gwyneth Paltrow pojavila se kao utjelovljenje lika 'La VIP', odjevena u komplet s prepoznatljivim GG monogramom; Serena Williams zablistala je u pripijenoj crnoj haljini s detaljima od perja, dok je Lila Moss ponovila svoj look 'Ragazza' iz kampanje. Glavna zvijezda večeri, Demi Moore, očarala je sve prisutne u raskošnoj, ručno vezenoj haljini s uzorkom cvijeća koja je hvatala bljeskove fotoaparata, savršeno utjelovljujući lik moćne mecene.
Foto: Lucia Sabatelli/Bestimage/Pixsell
Foto: Lucia Sabatelli/Bestimage/Pixsell
Foto: Riccardo GIordano/ipa-agency.net/IPA/Pixsell
Ovim potezom Demna je jasno poručio da njegova vizija za Gucci nadilazi odjeću i da je njegov cilj transformirati brend u 'kulturni motor' - platformu za pripovijedanje, filmske spektakle i imerzivna iskustva. “Okupio sam imaginarnu obitelj da nosi priču”, poručio je. “Budući da je moja prva revija tek u veljači, osjetio sam da priču o 'La Famiglia' treba ispričati kroz kratki film.”
Foto: Riccardo GIordano/ipa-agency.net/IPA/Pixsell
Foto: Riccardo GIordano/ipa-agency.net/IPA/Pixsell
Foto: Riccardo GIordano/ipa-agency.net/IPA/Pixsell
Iako je podigla puno prašine, ova strategija nije posve nova. Modne kuće poput Saint Laurenta već su se upustile u filmsku produkciju kako bi proširile svoj kulturni utjecaj, no Demnin je pristup po nečemu ipak jedinstven - po svojoj drskosti i poruci koju je odaslao. Dok modni svijet s nestrpljenjem iščekuje veljaču, jedno je sigurno: Demna je, bez ijednog koraka na modnoj pisti, uspio stvoriti najveličanstveniji trenutak modne sezone, te uspio postići ono puno teže, ali i važnije - da se o Gucciju priča, i to s uzbuđenjem i znatiželjom. Možda zasad nitko ne zna što nam sve slijedi, ali svi definitivno žele još.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.