Postići da vam netko pozira oskudno odjeven i da rezultat bude elegantan, a ne vulgaran, prava je umjetnost
U svijetu gdje svaka slavna osoba ima mogućnost (koju uveliko i koriste) stavljati selfieje na društvene mreže dobro je podsjetiti se čarolije koja nastaje kada pravi modeli poziraju pravim fotografima. I dok ne sumnjamo u to da razne starlete satima isprobavaju poze, filtere i osvjetljenje koje stoji iza njihovih uspješnih postova na Instagramu, znanje i trud profesionalnih fotografa miljama su daleko od festivala taštine prisutnog kod koketiranja s kamerama mobitela. Upravo ovo razlog je što izložba “Girls, girls, girls!” već treću godinu puni londonski Little Black Gallery - iako su njezine zvijezde većim dijelom upravo zvijezde, fotografije izložene u prostoru galerije daleko su od amaterskih uradaka kojima se diče reality zvijezde i instant-modeli. Veći dio ovih fotografija ipak je snimljen u vremenu koje modni svijet smatra zlatnim dobom fotografije - kada je uloviti duh manekenke bilo bitnije od toga da je fotografija “klikabilna”. Svaki fotograf reći će vam kako tajna dobre fotografije nije u tehnologiji niti ljepoti modela - i s najljepšim ženama ponekad je teško raditi, a trenuci koji na kraju osvanu na stranicama časopisa ponekad su rezultat mukotrpnog rada, a ponekad tek dobro uhvaćenog momenta i potpune opuštenosti. Upravo ovakvi trenuci osnova su 50 fotografija koje možete do 31. listopada pogledati u Little Black Gallery - od impresivnih fotografskih imena, poput Patricka Lichfielda, Roxanne Lowit i Bruna Bisanga, impresivnije su tek dame koje su se u ponekad doista oskudnim modnim kombinacijama dale zabilježiti kroz objektiv.
Cindy Crawford tako je na plaži u oskudnom kupaćem kostimu, s kosom punom soli i pijeska, pozirala Talijanu Marcu Glavianu, omiljenom fotografu Eve Herzigove, koji je radio za američki Vogue, Harper’s Bazaar, Elle, snimao kampanje za L’Oréal, Valentino, Revlon i Calvin Klein. Fotografija je snimljena u St. Barthu 1989. godine, a Marco ponosno nosi titulu pionira digitalne fotografije: upravo je on prva osoba čiji je digitalni uradak objavljen u Vogueu.
Njegova druga muza, Eva Herzigova, također se nalazi na izložbi: koketna Čehinja 1994. za Glaviana pozirala je gola među ružičastim satenskim plahtama.
Treći kraj trokuta Marcovih razgolićenih ljepotica čini Stephanie Seymour, snimljena ispred Eiffelova tornja odjevena tek u kaput i rublje 1982. godine.
No na izložbi se nalazi i nekoliko novijih uradaka - popisu razodjevenih celebrityja dodana je i Ruskinja Irina Shayk, koja je zavodljivo gledala objektiv Roxanne Lowit u crvenom rublju, dok je pin-up zvijezda Dita Von Teese postala prava lutka u interpretaciji Boba Carlosa Clarkea, slavnog irskog fotografa koji je preminuo godinu dana nakon njezina snimanja.
Bob Carlos Clarke bio je poznat po seriji fotografija “For Dolls That Do Dishes”, koje su uspoređivale žene s neživim objektima - tako je prekrasnu Rachel Weisz odjenuo u lateks, koji je obožavao “zbog načina na koji oblikuje tijelo, skriva nesavršenosti i definira konture ispod nategnute, umjetne kože” te postavio pokraj bočice deterdženta za suđe.
No možda najljepša i najupečatljivija fotografija ipak za junakinju ima anonimnu damu - rad je britanskog fotografa Patricka Lichfielda, petoga grofa od Lichfielda, koji je zabilježio novu generaciju manekenki, glumica i bogatih nasljednica koje su se pojavljivale u tiskovinama tijekom 1960-ih.
Romantična fotografija mena “Good Morning, America” (“dobro jutro, Ameriko”) prikazuje ženu na balkonu, odjevenu u prozirni ogrtač, kako uživa u prekrasnom pogledu na newyorški Central Park. Od nepoznatih ljepotica do supermodela na vrhuncu slave, “Girls, girls, girls” doista je prava proslava ženske ljepote, senzualnosti i moći.
Još fotografija s londonske izložbe potražite u galeriji.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.