Moda 24. srpnja 2015.

Robert Sever: ''Nikada u životu nisam odbio posao''

Žarko Bašić/Pixsell.
1/21

Dizajnerski dvojac Robert Sever i Branko Basletić zasigurno ne trebamo previše predstavljati. Ime koje je na hrvatskoj modnoj sceni već 15 godina uz sebe veže kvalitetu, vrhunski dizajn i profesionalnost, a nedavno su se upustili u novu avanturu. Treća linija njihovog brenda nosi ime SEVER pristupačnija je cijenom i materijalima čitavom tržištu.

O tome i brojnim drugim modnim temama popričali smo upravo s Robertom Severom koji nam je otkrio s koliko ljubavi radi svoj posao.

 | Autor: Žarko Bašić/Pixsell Žarko Bašić/Pixsell

''Svaki put kada radiš revijski prikaz, a istovremeno želiš da to izgleda savršeno – moraš uložiti jako puno novaca. Tako smo nakon dvogodišnje pauze odradili tri kolekcije za Fashion.hr u koje smo uložili jako puno novaca, međutim, ti na kraju toga imaš dvije stvari koje su ključne: da revijski model mora biti puno 'napucaniji' od prodajnog modela i da kasnije nemaš što raditi s komadima koji su veličine 36. Jako je mala grupacija žena koja stane u to i koja želi takve stvari imati, posebice po cijenama koje su ujedno jako skupe jer su to promo modeli koji se izrađuju separativno. Tako smo shvatili da je pametnije da uložimo naše novce u nešto konkretnije i onda smo krenuli s novom street style linijom SEVER'', započeo je priču Robert.

Nastavlja kako su jako zadovoljni jer su odlučili da će i dalje raditi prvu liniju manje selekcije, za kampanje, ali i za prodaju za svoje klijentice koje takve stvari traže. SEVER im je varijanta za komercijalu, velike količine dizajnerskih stvari, ali koje su cjenovno pristupačne. Za prvu kolekciju su  napravili oko 800 artikala i trenutno u Hrvatskoj imaju sedam dućana.

 | Autor: mare milin mare milin

''SEVER nam je sada u glavnom fokusu, ali i dalje idemo s ostale dvije linije. Planiramo uzeti prostor u centru koji će nam ujedno biti ured i showroom, a to nam otvara i nove mogućnosti prezentacija jer se mogu napraviti u intimnijem krugu, a PR-ovski prikazati u smjeru koji sam želiš. Volim jako evente i revije, ali želimo imati nešto baš naše. Možeš si vremenski bolje složiti i izbacivati ono što si sam poželiš. Kod nas jako puno ljudi ne razumije što znači revijski pristup, pa onda imaš prilike vidjeti jako puno stvari koje su super za nositi i zgledaju jako dobro u lookbooku, ali to ne izgleda toliko dobro na samoj reviji. Možda sam ja stara garda pa očekujem da revija bude na višem nivou i poanta cijelog tvog brenda. Revija i kampanja su najbitnije stvari. Revija prezentira ideju za tu sezonu i kreativnost brenda, a kampanja je zapravo samo oglašavanje tvog brenda. Te dvije stvari su, po meni, najbitnije'', pojašnjava Robert.

 | Autor: Žarko Bašić/Pixsell Žarko Bašić/Pixsell

Poseban interes kupaca i dalje je, nevezano uz SEVER liniju, na torbama koje su must have komadi kod hrvatskih ljubiteljica mode, a Robert kaže kako su s torbama jako sretni jer su uspjeli ući u kombinaciju s Karla trgovinama. Već su dvije sezone ekskluzivno i samo kod njih imali selekcije koje su pozitivne u svakom segmentu.

''Naš brend vrednuju jednako kao i sve ostale koje drže u trgovini i lijepo je vidjeti svoj dizajn u društvu Marc by Marc Jacobsa. Za sami brend je to jako dobro pozicioniranje. S torbama smo općenito jako zadovoljni jer ih možemo prezentirati i kroz selektivnu priču, ali i kroz kampanju i kombiniranje s našim ostalim komadima koje nudimo. I u SEVER liniji imamo također ponudu odličnih torbi po puno povoljnijoj cijeni jer su rađene od umjetne kože, ali kvaliteta je jednako savršena. Radimo kod istih proizvođača, ali smo htjeli da rang bude puno niži, torbe su npr. 400 kuna. Tu su najpopularnije shopper torbe u nekoliko različitih boja za kojima su cure poludjele'', nastavlja Robert.

Majice s jakim grafikama su također potpuni hit, a parka je komad koji su izbacili još prije pet  godina. Prvo je bila u svili, a kasnije su taj model napravili u pamuku premazanim voskom. Za SEVER liniju su ponudili elaboriranu verziju u šuškavom materijalu da može biti kabanica-parka s ok cijenom i cure su oduševljene.

''Parka je u rozoj candy boju i super je kako nam sve žene daju svoje viđenje kako bi trebala izgledati za jesen, tako da ćemo napraviti i jesensku varijantu u drugim bojama. Tržište je općenito jako dobro reagiralo za prva tri mjeseca prodaje i jako smo zadovoljni. Mi smo napravili super plan, nikome nismo rekli za to i reakcija je bila iznimno dobra. Danas više ne postoji element iznenađenja, sve je na pladnju, pa smo htjeli postići taj stari element iščekivanja koji se danas rijetko pronalazi. Ipak, to zahtjeva jako puno posla. Moraš snimiti kampanju, product shoots, pripremiti cijene, sve mora biti gotovo kako bi se moglo lansirati kako spada. Taj tjedan kad smo izbacili kampanju smo napravili cijelu prezentaciju i poslali svim trgovinama s kojima smo željeli surađivati i svi su dobili kompletno sve na ruke, tako da nismo imali dalje nikakvih problema. Klijenti su mogli doći u showroom i pogledati komade, jer im je sve ostalo bilo u samom startu servirano'', pojašnjava Robert poslovni plan, ali i uspjeh.

 | Autor: mare milin mare milin

Nastavlja kako je sistem rada u brendu taj da se naprosto mora raditi jer je potrebno konstantno biti aktivan.

''Ja obožavam kostimografiju, ali kada imaš svoj brend vodiš svoj posao, ali i financije i ti si automatski odgovoran za sve. Isplate plaća, ali jednako i obaveze prema državi kojoj moraš isplatiti sve potrebno. Tako da si zasigurno ne možemo dopustiti bilo kakvu vrstu nerada, nepromišljenosti i i neorganiziranosti. Iduće godine nam je 15 godina kako postojimo i u tim godinama smo sakupili dovoljno iskustva i znanja da sada već shvaćamo kako i na koji način sve funkcionira. Od oglašavanja, marketinga, PR-a, plaćanja poreza, kredita, sve smo odradili. Kada odradiš to sam sa svojim rukama, onda znaš da ti je jedina opcija – rad. Ili napraviš sve i udaraš ili ne napraviš ništa. A ja ne mogu raditi ništa. Ja sam zaista sretan da radim ono što radim, jer to obožavam. Bez obzira na stres i na zahtjeve, voliš to i na kraju dana si zahvalan na svemu. U startu moraš imati puno toga što će biti važno na samom kraju, a ja to jednostavno obožavam'', kroz smijeh kaže Robert.

 | Autor: Žarko Bašić/Pixsell Žarko Bašić/Pixsell

Osim dizajna, Robertova velika ljubav je i kostimografija kojom se počeo baviti prije četiri godine u seriji ''Larin izbor''. Na poziv Jelene Veljače je odmah pristao, obzirom da su ga televizija i kazalište oduvijek privlačili, jednako kao i izazov da radi nešto potpuno novo.

''U početku moram priznati da je sve bilo pomalo suludo, jer nisam znao baš ništa. Upao sam u teren koji je nešto poput rudnika. Ako preživiš jednu sapunicu – možeš sve, a meni je trenutno peta po redu na kojoj radim. To je naprosto za ljude koji dobro podnose stres, koji se mogu super organizirati i to je, prije svega, timski rad. Kada smo Branko i ja uletjeli u tu priču, nismo znali ništa. Od terminologije pa na dalje. Da nismo imali cure koje su tamo još od prije, ne bi ništa ni danas znali jer su nas vodile i učile. I meni je to bilo genijalno, jer sam shvatio da ne mogu neka pravila iz mode primijeniti na kostimografiju, ali sam isto tako primijenio jako puno stvari u kostimografiji na televiziji. Kad sad gledam neke stare klipove i pomislim: to je to! I kostimografija me naučila jako puno stvari koje i danas radim'', pojašnjava Robert.

Naglašava kako ga je kostimografija potpuno očistila, na način da ne gleda više na modu kao trend, nego kao na stil. Manekenke ne gleda kao objekt, nego kao subjekt u priči, daje joj karakter.

 | Autor: Žarko Bašić/Pixsell Žarko Bašić/Pixsell

''Mogu slobodno reći kako me kostimografija dobro ''skresala'' jer se drugačije odnosim prema radu u brendu, prema ophođenju s ljudima i u brojnim drugim stvarima, u najpozitivnijem smislu. Mi smo kroz serije stvorili preko 500 likova, ne 500 kostima, 500 karaktera i dobivaš sasvim drugačiju perspektivu tog posla. Trenutno radim na svojoj prvoj predstavi, nisam još do sada radio u kazalištu. Radim za kazalište Moruzgva od Ecije Ojdanić pa krećem u nove pothvate'', otkriva Robert.

Za kraj kaže kako je još kao klinac u 4. osnovne svima govorio da će biti dizajner, a reakcije su bile podmsijeh i ismijavanje. Ali ono što je jedino bitno jest – da to Robertu nije bilo bitno. U sebi je oduvijek znao čime se želi baviti i znao je da će, uz puno mukotrpnog rada, u tome i uspjeti.

 | Autor: mare milin mare milin

''Oduvijek sam imao esencijalni osjećaj za svoju pripadnost i na sreću mi se posložilo da sam sa svojim radom stalno dobivao nove prilike i nove mogućnosti za razvoj. U meni je uvijek prevladavala znatiželja u svemu i sve želim pokušati. Nikada u životu nisam odbio posao, a nikada ni neću jer su izazovi i znatiželja glavni pokretač'', zaključio je Robert, a na nama ostaje da samo s užitkom čekamo što će nam novo pripremiti.

U galeriji pogledaj više fotografija...

Komentari 0