Moda

Pruža istu razinu uzbuđenja kao droga: Kako Facebook utječe na vaša prijateljstva i mozak

Američka voditeljica Sara Cox u svom dokumentarcu otkriva kako Facebook mijenja našu komunikaciju i interakciju s bliskim prijateljima

Teško je više i zamisliti život bez Facebooka, možda bi nam bio sretniji, a možda bi osjećali neku prazninu i bili usamljeniji. Zahvaljujući društvenim medijima, komunikacija je dobila nove oblike: obnove statusa, dijeljenja... U 2016. godini kada više ne možemo otići i na piće, jer nam to sprječavaju posao i život, prijateljstva uglavnom svodimo na komentare i lajkove. Svijet se promijenio - Facebook ima 1.6 milijardi članova diljem svijeta te je ključan instrument transformacije načina na koji se povezujemo s ljudima i družimo s prijateljima. No kako to sve utječe na naš mozak?

via GIPHY

Postoje, naravno, i neki ljudi koji se sustavno odbijaju pridružiti Facebooku, a jedna od njih je i 41-godišnja televizijska i radijska voditeljica Sara Cox, izvještava Daily Mail. Aktivna je na Twitteru i Instagramu no suzdržava se od Facebooka jer je, kako kaže, zanimljivija stvarna interakcija s prijateljima od one virtualne. U svom novom dokumentarcu, Sara Cox ON Friendship, američka voditeljica je istražila kako Facebook utječe na naše umove i prijateljstva.
"Twitter i Instagram koristim za zabavu, ali nisam na Facebooku", rekla je za vrijeme programa. "To je zato što smatram da bi se druženja s prijateljima trebala odvijati licem u lice, uz smijeh, kontakt i zabavu."

via GIPHY

Kao dio dokumentarca, Sara je pristala na magnetsku rezonancu mozga kako bi utvrdili što se događa u njenom mozgu kada vidi fotografije bliskih prijatelja. Neuroznanstvenica dr. Joanne Powell proučila je rezultate i dala Cox ovu analizu:
"Ono što je jedinstveno i što se događa u mozgu kada gledate najbliže prijatelje, je to što aktivirate dijelove mozga koji su zaslužni za emocije i dugotrajno pamćenje u moždanoj kori. To dokazuje da vam vaši prijatelji zapravo 'osvjetljavaju' mozak."
To zvuči divno - od prijatelja vam mozak svijetli. Ipak, to i nije toliko jednostavno.
U idućoj fazi istraživanja Cox je razgovarala s psihoterapeutom Simonom Jacobsom. On liječi ljude od kliničke ovisnosti o društvenim medijima i objašnjava kako zadovoljstvo koje obuzme naš mozak dok gledamo fotografije svojih prijatelja može uzrokovati ovisnost i naglašava važnost interakcija u stvarnom svijetu.

via GIPHY

"Postoji stvarni problem s korištenjem Facebooka i nedostatkom stvarne interakcije s ljudima....Trebamo vidjeti osobu kako bi dobili dosljedne povratne informacije i vidjeli kakav je naš utjecaj na njih."
Jacobs upozorava na opasnost lajkova i dijeljenja, koji oponašaju stvarnost - to stvara virtualni svijet u kojem vi vjerujete da interakcija postoji, ali to nije istina, jer se ne može mjeriti s onim što bi dobili kada ste s nekim u istoj prostoriji. Pomalo je uznemirujuće što Jacobs kaže da se to iskustvo može usporediti s osjećajem kojeg pružaju određene supstance i droge: "To je ista razina uzbuđenja koju vam pruža neka prvoklasna droga, možda ne toliko ekstremno, ali se događaju isti procesi i ispušta jednaki dopamin."

Photo: themoviedb.org

Komentari 0