Marija Antoaneta je žena koja je postavila velike trendove svog vremena, kako u modi, frizuri, šminki tako i sa svojim načinom života. „Stvorila“ je prvog modnog dizajnera, usudila bih se reći Yves Saint Laurenta 18. stoljeća. Ona je za mene najveća modna ikona. Zajedno s njom vraćam vas nekoliko stoljeća unatrag – u rokoko.
Rokoko je završni oblik baroka, a razvio se u Francuskoj. Za razliku od baroka, rokoko je profinjeniji, a opisuju ga raskoš, nježnost boja, ljupkost figura te svježina. Ime je dobio prema francuskoj riječi roccaille što označava ušnu školjku, koja je česti motiv tog vremena.
Marija Antoaneta, najmlađa kćer od 16 djece Franje Stjepana I. i Marije Terezije, s 14 godina je jedva čitala i pisala te nije poznavala francuski jezik. Zanemarivana je od stane svoje majke, koja ju kao 14-godišnjakinju šalje u pratnji 14 kočija u Francusku, kako bi postala žena Luja XVI. Dogovorenim brakom Marija Terezija pokušala je smiriti tenzije između Francuske i Austrije.
Marija Antoaneta – nesretna kraljica Francuske
Kako nije konzumirala brak sedam godina, isfrustrirana i tužna počela je izlaziti, trošiti novce na balove, haljine, šminku, parfeme i, naravno, cipele. Upravo je ona bila ta koja je postavljala trendove, a sve trendseterice toga vremena jedva su čekale vidjeti što će ona odjenuti.
Marie uvodi puf frizure koje su bile totalni hit među djevojkama te su ih nosile apsolutno sve bolje stojeće dame tog vremena. Od obraza prema gore gradili su se jastučići od konjske dlake u jajolikom obliku ili obliku mladog mjeseca. Puf frizure su se za vrijeme balova znale dizati i do jedan metar u visinu. Kosa je bila ukrašena nojevim perjem koje se bojilo u rozu, plavu i bijelu boju te raznim motivima mrtve prirode. Frizure su bile fiksirane bjelanjkom i brašnom te su se obavezno pudrale smljevenim konjskim izmetom, koji je predhodno bio pomiješan s raznim mirisnim notama.
Kako su se dame bojale kosu te po dva mjeseca nisu prale tako fiksiranu frizuru, ona im je otpala. Tako je ćelava Marie postavila trend nošenja perika te je za njih osmislila i posebno dizajnirane kutije.
Obožavala je parfeme, najdraži su joj bili košeno sijeno, ljubičića i đurđica - nosila ih je svaki dan. Tupfere bi natopila parfemom i stavljala u dekolte i oko struka.
Ženska odjeća sastojala se od bijele duge košulje na koju ide steznik, koji je naglašavao prsa. Pojavljuje se i preteča push-up grudnjaka. Na kraj kao šlag na tortu dolazi raskošna haljina, plosnata u svojoj formi, koja je sa svake strane imala dvije košarice te podsuknju. Rukavi su bili mobilni, povezani satenskim mašnicama.Marie je uvela i trend dnevnih haljine, koje su bile bez košara, lagane, pastelne i poletne.
Rose Bertin – vjerna dizajnerica trendi kraljice
Sve haljine Marie Antoinette je krojila i šivala Rose Bertin, koja je vodila zabilješke za svaku haljinu koju bi dizajnirala te ih upisivala u svoj almanah, za koji možemo reći da je preteča Voguea. Otvorila je i svoju radnju koja je zvala Le Grand Mogol, a tamo su tadašnje trendseterice ostavljale dušu.
Marie je postavljala trendove i u make-upu. Stavljala bi crvenilo na rub očiju te je kružno rumenila obraze, samo vrh sredine usana bio bi obojen u crveno, kako bi izgledala kao da svakim trenom daje poljubac.
Uvela je novi trend zavođenja pomoću lepeza i madeža od baršuna, naredila je dizajniranje kutija za lepeze, te puderija od drveta i keramike. U Francusku prehranu je uvela kolače i croissante.
Rokoko u mom ormaru
Većina odjeće koju posjedujem u svom ormaru inspirirana je upravo najpoznatijom kraljicom Francuske i tim davno minulim vremenom. Rokoko boje su ovog ljeta dosegle svoj najveći povratak. Pastelno plava, mentol zelena, zlatna i puderasto roza dominiraju, popularan je raskošan nakit i cvijeće. Velike puf frizure zamijenili smo vrtoglavo visokim potpeticama.
Bijela haljina i vjenčić u kosi ovog su mi ljeta najveći must have. Zamišljam ih uz neko bezbrižno druženje s prijateljima, negdje na Jadranu, baš kao i Marie – igrat ću (doduše ipak nešto suvremenijim igrama, kao što je Monopoly), pijuckati pjenušac ili voćno vino iz kristalnih čaša i jesti najdraže mi kolače i voće.
I dizajneri vole Mariju
Chanelova kolekcija Cruise 2013. inspirirana rokoko haljinama i kostimima, bit će mi zasigurno velika inspiracija pri odijevanju kao i eNVy room haljine iz prošlogodišnje kolekcije za proljeće i ljeto 2011.
Ovog ljeta se neću odvajati od pastelnih i zlatnih balerinki, najdražih visokih potpetica u pastelnim bojama te vjenčiće u kosi od živog cvijeća – sa pjenušcem u ruci osjećati ću se kao Marie Antoinette!
U galeriji detaljnije pogledajte moju rokoko inspiraciju...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.