Moda
Marilyn Monroe

Oživljavanje prošlosti kroz NFT-ove: Virtualna Marilyn Monroe nosi hrvatski dizajn na naslovnici CR Fashion Booka

  • Oživljavanje povijesti u modnom i beauty svijetu kroz nove vrste digitalnih tehnologija postao je novi trend
  • Slavna Marilyn Monroe bit će virtualno stvorena pomoću digitalne tehnologije te se pojaviti na osam naslovnica časopisa CR Fashion Book
  • Nosit će kreacije poznatih modnih kuća, ali i one digitalnih brendova među kojima se nalazi i jedan hrvatski

Web 3.0, koji se naziva internetom budućnosti i obuhvaća sve inovacije koje će unaprijediti internet te se temelji na decentralizaciji, umjetnoj inteligenciji i ekonomiji kojoj su srž blockchain tehnologije i kriptovalute, širi se kroz razne industrije. 

Non-fungible tokens, odnosno NFT-ovi brzo su postali dio modne industrije, a vlastite na tržište lansiraju i mnogi celebrityji. Tako je sad na redu posebna suradnja između tehnološkog startupa Amethyst, modnog časopisa CR Fashion Book China, tima za kreiranje CGI fotografija New Open i vlasnika nasljedstva Marilyn Monroe. 

 | Autor: Shutterstock Shutterstock

Budućnost umjestnosti i dizajna jako je hibridna i kombinirat će tradicionalna fizička originalna djela i kreativnost s digitaliziranim načinima i mogućnostima prodaje umjetničkih djela.

Možda vas zanima Slavni celebrityji u svijetu NFT-ova: Paris Hilton, Shawn Mendes i drugi lansirali su svoje digitalne projekte Rubrika Stars Stars

Računalno generirane slike Marilyn Monroe koje će biti proizvod ove suradnje pojavit će se na osam naslovnica kineskog izdanja magazina CR Fashion Book u travnju. Fotografije CGI Marilyn Monroe kasnije će biti pretvorene u serije NFT-ova i pokazati novi način na koji web 3.0 tehnologija može oživjeti prošlost.

Upravo takvo oživljavanje povijesti kroz NFT-ove glavna je preokupacija startupa Amethyst. Ovaj startup sada je platforma koja omogućuje korisnicima lakši pristup raznim NFT-jevima, krajnji mu je cilj biti poveznica između umjetnika i vlasnika originalnog intelektualnog vlasništva za što lakše stvaranje projekata sličnih ovome s Marilyn Monroe.

Prema riječima Jima Gibba, kreativnog direktora Marilyn Monroe Estate, Marilyn je odabrana „jer nikad ne izlazi iz mode, a njen utjecaj s godinama je samo narastao“. Amethyst u planu već ima i druge suradnje s kreativcima i influencerima.

Non-fungible tokens, odnosno nezamjenjivi tokeni donose novu razinu ekskluzivnosti u umjetnosti i modi te priliku za kolekcionarsko prikupljanje luksuznih i vrijednih rijetkih predmeta. 

Vogue Business prenosi kako je modna urednica i osnivačica CR Fashion Booka, Carine Roitfeld, za virtualno oživljavanje slavne Marilyn zamišljala kako bi Marilyn izgledala danas te što bi nosila. Odabrala je modne komade fizičkih modnih brendova poput Saint Laurent, Balenciaga, Miu Miu i Fendi, ali i one dvaju digitalnih brendova, Auroboros i Tribute Brand, koji je hrvatski digitalni brend.

Tribute Brandu ovo nije prvi put da ima ovakvu suradnju sa svjetskim časopisima jer su se njihovi dizajni, točnije pet digitalnih komada, već pojavili u kineskom izdanju časopisa Harper’s Bazaar. 

Jim Gibb, kreativni direktor Marilyn Monroe Estate rekao je kako je cilj bio pretočiti magični “it” faktor Marilyn Monroe u novi, digitalni medij.

 | Autor: Profimedia / @salmahayek Instagram Profimedia / @salmahayek Instagram

„Lako se može zaboraviti kako je jedna od najfotografiranijih žena u povijesti na svijetu ipak fotografirana u doba filma, a ne u pikselima. Nikad nećemo znati kako bi doista izgledala u visokoj rezoluciji, ali bilo je zabavno pokušati uhvatiti njenu esenciju i ljepotu kroz CGI tehnologiju i zamisliti kako bi Marilyn izgledala danas noseći kreacije najboljih svjetskih dizajnera“.

Da bi se stvorila CGI verzija slavne zvijezde, Now Open izradio je svaki individualni element, uključujući čak i svaku zasebnu trepavicu. Za stvaranje njenog tijela, Now Open imao je casting s modelima te su ih fotografirali u modernim dizajnima.

No, oživljavanje povijesti i intelektualnog vlasništva kroz ovakvu novu vrstu digitalne tehnologije već je neko vrijeme trend u modnom i beauty svijetu. Beauty brend Mac Cosmetics tako je nedavno oživio partnerstvo s preminulim umjetnikom Keithom Haringom u nizu NFT-ova.

Ralph Lauren također se pridružio ovom trendu kroz digitaliziranje nekoliko legendarnih modnih komada iz 90-ih kroz platformu Roblox, a Selfridges je razvio digitalne verzije arhivskih dizajna Paco Rabanne koji nikad fizički nisu ni proizvedeni.

Također, prije godinu dana, Chanelov bivši kreativni direktor za modu koji je surađivao s Karlom Lagerfeldom, registrirao je na Lukso blockchainu arhivu fotografija slavnog dizajnera. 

Možda vas zanima Digitalna revolucija i u modnom svijetu: Veliki modni brendovi lansiraju vlastite NFT-ove Rubrika Moda Moda
Photo: Profimedia / @salmahayek Instagram

Komentari 0