- Bandage haljina, koja je obilježila 2000-e godine, ponovno je u modi, no sada ju nose pripadnice generacije Z, koje joj pridaju potpuno novo značenje
- Iako je prvobitno popularizirana od strane dizajnera Hervé Légera, ova haljina je postala simbol glamura i dekadencije klupske scene tog vremena, no sada je redefinirana kao odjevni komad za sve posebne prigode
- S novim krojevima i moderniziranim stilom, bandage haljina bilježi rast interesa među mladima, koji je vide kao odraz samopouzdanja i bunta protiv savršenstva
Ne znamo koliko se dobro sjećaš 2007., ali zato smo mi tu da te podsjetimo. Rihannin hit 'Umbrella' nije silazio s radijskih postaja, puderima smo obavezno matirali lice jer nikakav sjaj nije dolazio u obzir, a omiljeni komad za izlaske vjerojatno ti je, baš kao i nama, bila uska, pripijena haljina koja slavi svaku oblinu.
Foto: Profimedia
Gotovo dva desetljeća kasnije, taj simbol jedne generacije, iliti legendarna bandage haljina, vraća se na velika vrata, no ovoga puta nose je pripadnice generacije Z, dajući joj potpuno novo značenje. Iako je prve verzije dizajner Azzedine Alaïa predstavio još davnih 80-ih, bandage haljinu kakvu mi pamtimo popularizirao je Hervé Léger, a njegov dizajn, sašiven od desetaka traka viskoze koje su oblikovale tijelo poput zavoja, postao je apsolutni hit.
Foto: Profimedia
Do sredine 2000-ih, bandage haljina je bila nezaobilazan komad u ormaru svake djevojke koja je pratila trendove. Nosile su je svi, uključujući i zvijezde poput Lindsay Lohan, Kim Kardashian, Lady Gage, Rihanne i Victorije Beckham, a brzo je postala sinonim za dekadenciju i glamur klupske scene tog vremena, bivajući gotovo pa uniformom za ples do zore i poziranje pred blicevima paparazza.
Foto: Profimedia
Danas, u eri oversized silueta i ležerne mode, povratak ovako provokativnog komada možda se nekima čini iznenađujućim, no činjenica je da raste interes za svim Y2K komadima, pa tako i bandage haljinom koja bilježi rekordan porast pretraživanja. No, dok su je milenijalci nosili isključivo za noćne izlaske, generacija Z redefinira njezinu svrhu i vidi je kao komad za sve posebne prigode, od maturalnih večeri do vjenčanja i inih svečanih događaja.
Odjednom se nose midi verzije, stil se modernizira svježim krojevima i detaljima, a brendovi poput Hervé Légera prilagođavaju se novoj publici, nudeći haljine koje zrače samopouzdanjem i snagom, ali na način koji je relevantan za današnji životni stil.
Foto: Profimedia
Kao i uvijek do sada kada je u pitanju nešto što rezonira i s milenijalcima i s generacijom Z, ni slučaj bandage haljine nije tek pitanje nostalgije ili recikliranja trendova, već prodire puno dublje. Štoviše, savršeno se preklapa sa širim kulturnim preispitivanjem ere 2000-ih. Dok su pop ikone poput Britney Spears i Pamele Anderson tada bile demonizirane i stigmatizirane, danas se na njihov doprinos i borbe gleda s puno više empatije, a bandage haljina, nekoć simbol često toksične kulture, za generaciju Z postaje odjednom je odraz samopouzdanja i bunta protiv pritiska da se uvijek bude savršen.
Foto: Hervé Léger
Možda se kultura izlazaka promijenila, možda su se promijenili i ovi novi klinci što su nas naslijedili, ali želja za glamurom, zabavom i osjećajem moći koji donosi savršena haljina ostaje vječna. Generacija Z samo ju je prilagodila svojem svijetu, dokazujući da je moda ciklična, ali stil – bezvremenski.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.