Moda

Modni svijet u šoku: nakon gotovo četiri desetljeća, Anna Wintour napušta mjesto glavne urednice američkog Voguea

  • Anna Wintour, ikona mode i dugogodišnja glavna urednica američkog Voguea, nakon 37 godina napušta svoju poziciju, ali ostaje na visokom položaju unutar Condé Nasta, nadgledajući globalnu strategiju i portfelj brendova 
  • Iako je vijest o njenom 'umirovljenju' izazvala veliku pažnju, Wintour će i dalje oblikovati svjetsku modnu scenu kao glavna direktorica sadržaja i globalna urednička direktorica Voguea
  • Njezina promjena pozicije otvara pitanja o budućnosti Voguea, ali njezin utjecaj, oblikovan kroz desetljeća, ostaje nezamjenjiv

Usred jedne mirne ljetne večeri, modnim je svijetom vijest odjeknula poput bombe: Anna Wintour, žena koja je postala sinonim za časopis Vogue i koja je desetljećima neprikosnoveno vladala industrijom, napušta poziciju glavne urednice američkog izdanja. Nakon 37 godina na tronu, ova odluka označava prekretnicu ne samo za kultni magazin, već i za globalnu modnu scenu, no oni koji su očekivali njezin potpuni odlazak u mirovinu, prevarili su se jer ona ne odlazi, već se samo pomiče.

Ova promjena, koja je osoblju jučer objavljena na internom sastanku, uzdrmala je temelje medijske kuće Condé Nast i pokrenula lavinu nagađanja o budućnosti najutjecajnijeg modnog časopisa na svijetu, no modni su insajderi sigurni da, unatoč tome što napušta svakodnevno vođenje američkog izdanja, njezin utjecaj ostaje gotovo neokrnjen.

Naime, Anna Wintour neće u potpunosti nestati s vrha piramide moći i zadržat će dvije ključne i iznimno moćne funkcije: ostaje glavna direktorica sadržaja za cijelu korporaciju Condé Nast, što znači da nadzire sve globalne brendove tvrtke, uključujući Vanity Fair, GQ, Wired i Glamour (s iznimkom The New Yorkera), a uz to nastavlja obnašati i dužnost globalne uredničke direktorice Voguea.

 | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia

Umjesto pozicije glavne urednice (editor in chief) koju je Wintour gotovo četiri desetljeća obnašala, američki Vogue sada traži 'voditelja uredničkog sadržaja' (head of editorial content), što znači da će odabrana osoba biti zadužena za svakodnevno operativno vođenje časopisa, ali će odgovarati izravno Anni Wintour. Ovim se potezom američko izdanje usklađuje s novom globalnom strukturom koju je Condé Nast već implementirao u drugim međunarodnim izdanjima Voguea, a cilj je, kako navode upućeni izvori, osloboditi Wintour kako bi se mogla ravnomjernije posvetiti golemom portfelju brendova pod njezinim nadzorom. Drugim riječima, unatoč promjeni titule, njezina riječ i dalje ostaje zadnja.

Kada je Anna Wintour 1988. godine preuzela uredničku palicu od Grace Mirabelle, zatekla je časopis koji je bio elegantan, ali predvidljiv, a njezin je dolazak bio poput tektonskog poremećaja. Već svojom prvom naslovnicom u studenom 1988. najavila je revoluciju. Naime, na njoj se nalazila izraelska manekenka Michaela Bercu, odjevena u izblijedjele Guess traperice i haute couture jaknu Christiana Lacroixa s izvezenim križem, vrijednu tadašnjih 10 000 dolara. Bila je to naslovnica koja je prekršila sva nepisana pravila.

 | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia

“Bilo je to toliko drugačije od proučenih i elegantnih krupnih planova koji su tada bili tipični za Vogue, s tonom šminke i teškim nakitom. Ova je prekršila sva pravila”, izjavila je Wintour godinama kasnije. “Ljudi su joj pripisivali razna značenja: da se radi o miješanju visoke i niske mode, da je Michaela trudna, da je to religijska izjava. Ništa od toga nije bilo istina. Samo sam pogledala tu fotografiju i osjetila vjetrove promjene. A od naslovnice ne možete tražiti više od toga”, zaključila je. Taj je trenutak definirao njezinu karijeru i postavio Vogue na put modernizacije, otvarajući vrata slavnim osobama na naslovnicama i slaveći spoj luksuza s pristupačnom uličnom modom.

Tijekom gotovo četiri desetljeća, Anna Wintour je od glavne urednice postala kulturna ikona. Njezina prepoznatljiva bob frizura i tamne sunčane naočale koje gotovo nikada ne skida, postale su simbolom moći i autoriteta, a njezin je lik poslužio i kao inspiracija za lik Mirande Priestly u knjizi i filmu 'Vrag nosi Pradu', dok je dokumentarac 'The September Issue' dao rijedak uvid u njezin beskompromisni radni stil.

 | Autor: Profimedia Profimedia Foto: Profimedia

Njezin utjecaj daleko nadilazi stranice časopisa. Preuzela je organizaciju Met Gale, godišnjeg dobrotvornog događanja, i transformirala ga iz tihog društvenog okupljanja u najiščekivaniji crveni tepih na svijetu i globalni medijski spektakl. Bila je ključna figura u lansiranju karijera danas legendarnih dizajnera poput Marca Jacobsa i Alexandera McQueena, a s procijenjenom neto vrijednošću od oko 47 milijuna eura, Wintour je miljama daleko od tek urednice: ona je brend, institucija i jedna od najmoćnijih osoba u svijetu mode i medija.

Iako predaje svakodnevne uzde američkog izdanja, njezina era definitivno još nije završila. Njezin stisak nad globalnom strategijom Condé Nasta i Voguea ostaje čvrst, a ovaj potez, iako dramatičan, najjasniji je signal do sada da se unutar carstva razmišlja o eri 'poslije Anne'. No, dok god su njezine sunčane naočale na licu, a ona u prvom redu modnih revija, njezin će utjecaj i dalje oblikovati ono što nosimo, o čemu pričamo i kako vidimo modu.
 

Photo: Profimedia

Komentari 0