- Vinted je postao najprodavaniji modni trgovac u Francuskoj, po prvi put u povijesti nadmašivši čak i gigante poput Amazona, Zare i H&M-a po količini prodanih artikala
- Ovaj povijesni trenutak odražava sve veću sklonost potrošača, osobito mlađih generacija, prema održivoj i pristupačnoj modi, a Vintedov model peer-to-peer prodaje preko aplikacije savršeno odgovara tim potrebama
- Iako Amazon još uvijek prednjači po prihodu, Vintedova ekspanzija, rast profita i širenje izvan svijeta mode jasno govore da budućnost pripada – rabljenim komadima
Posljednjh mjeseci, svijet mode svjedoči presedanu – platforma za prodaju rabljene odjeće, Vinted, službeno je postala vodeći trgovac odjećom u Francuskoj, zemlji koja slovi za jednu od najvećih, ako ne i najveću svjetsku modnu prijestolnicu. Prema podacima Francuskog modnog instituta (IFM) za prvi kvartal 2025., Vinted je po obujmu prodanih artikala pretekao čak i divove poput Amazona, Zare i H&M-a, čime je prvi put u povijesti jedna platforma za rabljenu robu zauzela čelno mjesto kako u online, tako i u offline prodaji.
Ovaj zapanjujući uspjeh Vinteda, koji sada drži 8% tržišnog udjela u Francuskoj po broju prodanih odjevnih predmeta, nije slučajan. Slijede ga Amazon i Kiabi, dok su Zara i Shein na četvrtom i petom mjestu, a važno je napomenuti i to da se rangiranje IFM-a, temeljeno na panelu od 1250 francuskih potrošača, odnosi na količinu prodanih artikala, a ne na ostvareni prihod.
Foto: Unsplash/Andrew Hughes
Podaci otkrivaju dublju promjenu u navikama potrošača: rabljena moda danas čini 10,9% ukupne prodaje odjeće u Francuskoj, a taj postotak raste na impresivnih 16,3% među populacijom od 18 do 34 godine, jasno ukazujući na generacijski pomak prema održivijim i cjenovno pristupačnijim modnim izborima. Vintedov 'peer-to-peer' model prodaje, fokusiran na mobilnu aplikaciju, savršeno odgovara potrošačima koji traže vrijednost i žele doprinijeti održivosti.
Iako Vinted dominira volumenom, slika prihoda je drugačija. Vinted Grupa je u 2024. godini ostvarila prihod od 813,4 milijuna eura, što je porast od 36% u odnosu na prethodnu godinu, uz gotovo utrostručenu dobit od 95,4 milijuna eura. S druge strane, ukupna internetska prodaja Amazona u Francuskoj 2024. iznosila je oko 6,8 milijardi eura. Iako Amazon ne objavljuje detaljne podatke po kategorijama, procjenjuje se da moda čini 10-15% njihovog prihoda, što bi moglo značiti između 680 milijuna i milijardu eura godišnje samo od prodaje modnih proizvoda. To sugerira da Amazon i dalje može generirati veći prihod od mode, s obzirom na višu prosječnu vrijednost transakcije nove odjeće.
Foto: Unsplash/Laura Chouette
Uspjeh Vinteda u Francuskoj, gdje broji oko 23 milijuna korisnika, samo je dio šire slike. Tvrtka, osnovana 2008. u Litvi, danas posluje na 23 tržišta i zapošljava preko 2200 ljudi, a interna strategija polagano, ali sigurno nadilazi modu – platforma se tiho proširila i na elektroniku, pokrenula Vinted Ventures za ulaganje u startupe kružnog gospodarstva, te je počela razvijati vlastitu logističku mrežu Vinted Go.
Činjenica da je Vinted osvojio modnu meku poput Francuske snažno odjekuje i postavlja pitanje nije li sličan scenarij neizbježan i u drugim zemljama gdje je platforma dostupna. Iskreno vjerujemo da ni brojke iz ostalih zemalja ne bi upućivale na drugačije trendove, samo da imamo uvid u njih, a uspon platformi poput Vinteda predstavlja jasan signal tradicionalnim trgovcima. Promjena je očita: rabljeno više nije druga, već za milijune – prva opcija, a potrošači rabljenu robu sve više prihvaćaju ne samo zbog cijene, već i zbog održivosti i jedinstvenosti. Kako je istaknuo Thomas Plantenga, CEO Vinteda, tvrtka svoju trenutnu poziciju vidi kao čvrst temelj za budućnost, s namjerom da nastavi učiti i poboljšavati se, a s obzirom na aktualne brojke koje su im ogroman vjetar u leđa, moramo priznati da jedva čekamo otkriti što nam sve budućnost nosi.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.