Matija Čop, mladi dizajner i student treće godine Tekstilno-tehnološkog fakulteta, ima itekako dobar razlog za široki osmijeh. Njegova haljina osvojila je prvu nagradu na nacionalnom natječaju Mladi Kreativni Chevrolet, a kolekcija predstavljena na nedavno održanom Perwoll Fashion.hr Cruiseu ubraja se među najbolje. U kratkom vremenu Matija je stao uz bok poznatih hrvatskih dizajnera.
Vrata modnog dizajna široko su mu se otvorila pobjedom na prošlogodišnjem Modnom ormaru na kojem je, po prvi put na ovoj manifestaciji, osvojio najveći broj bodova i za mapu i za kolekciju. Kritični internacionalni žiri osvojila je do u detalje promišljena kolekcija večernjih haljina napravljenih od novog materijala, takozvanog impregniranog netkanog poliestera. Matija je novi materijal testirao i na kemijskom institutu proučavajući njegovu zanimljivu teksturu. Riječ je, naime, o eko friendly materijalu koji se nakon deset pranja sam razgrađuje.
Haljina koja nestaje nakon 10 pranja
„Danas nosimo odjeću koja je izrazito otporna i sami odlučujemo kad i koliko ćemo ju nositi. S vremenom ju odbacujemo jer nam se ne sviđa. To je normalno i logično je se zaželimo promjene. Materijal koji sam koristio za haljine s Modnog ormara sam odlučuje koliko se dugo može nositi. U procesu izrade tretira se kao i bilo koji drugi materijal, kreacije od njega se mogu prati i glačati, no ima rok trajanja. Svakim pranjem malo se pohaba, a rok mu je 10 pranja“, objasnio je dizajner.
Materijal se zbog svoje moći razgradnje i jeftnije cijene inače koristi i za izradu vrećica koje bi trebale zamijeniti sve manje popularne plastične inačice. Za dizajnera je materijal bio izazov – htio je svima dokazati da se i od jeftinog materijala može napraviti lijepa večernja haljina koja je prije svega i nosiva.
Nosivost je dokazala i poznata modna blogerica Ljupka Tanevska koja je upravo za prvu večer Perwoll Fashion.hr Cruisea odjenula Matijinu haljinu iz pobjedničke kolekcije. Ljupka ne bi bila Ljupka da haljinu nije doradila u svom prepoznatljivom stilu.
„Kad sam joj dao haljinu, inzistirao sam da je nosi na svoj način. To je napravila savršeno! Naime, kad je odjeća na reviji na manekenkama postoji određena distanca prema prikazanom odjevnom predmetu. No, kad ju je Ljupka, kao obična djevojka, nosila na svoj način pokazala je drugu dimenziju tog istog odjevnog predmeta. Ljupka ima karakter, a ovakvu haljinu samo i mogu nositi takvi ljudi. Ona je trendseter, možda jedini takav u Hrvatskoj. Njen karakter odgovara mojim kreacijama jer ona osim stila posjeduje i razumijevanje mode“, pojasnio je suradnju Matija.
Dizajner je u 2012. ušao u pobjedničkom tonu. U sklopu LIFT by Perwoll prikazao je izvrsnu crno-bijelu debitantsku kolekciju koja je također razrađena do u sitnih detalja. Matija je perfekcionist koji svom radu pristupa ozbiljno, detaljno i prije svega promišljeno. Svaki komad zaokružena je cjelina iza koje stoji razrađena priča koja vjerno dočarava karakter samog dizajnera.
„Japanski utjecaj prisutan je u svemu što radim, ali više je vidljiv kroz moj način razmišljanja. Poznati su po proćišćenom minimalizmu, jednostavnosti i crno-bijelim kombinacijama, koje i ja volim, no Japan mi nije bio direktna inspiracija. Više me zanimala forma i kontrast između crne i bijele te linije i plohe.“
Ideja kontrasta najbolje je vidljiva kroz duge rukave koji su se protezali čak do piste, a predstavljaju dizajnerovu viziju curenja, primjerice, crne boje na bijele pločice, kao i curenja linije po plohi.
„Žena je najljepša bez šminke!"
Matija na reviju gledao kao na svojevrsni teatar želeći publici predstaviti zaokruženu priču koja uvlači gledatelja u njegov modni svijet. Zbog toga pomno bira glazbu, make up i frizuru. Za kolekciju predstavljena na Modnom ormaru svirala je „Koraci u snijegu“ od francuskog skladatelja Debussyja, povezujući na taj način zadanu temu arhitekturu i glazbu. Za debitantsku kolekciju također se odlučio za Debussyja i „Djevojku lanene kose“, aludirajući na zalizanu kosu manekenki, dok je na cruiseu svirala „Odrazi u vodi“. Dizajner ništa ne prepušta slučaju. Promišljeno bira i make up koji je uvijek decentan, neprimjetan i skoro nepostojeći.
„Najljepša je žena bez make upa, odnosno s minimalno šminke. Sociološki gledano, za mene je to izjednačavanje žene s muškarcem. U suvremeno doba muškarac se ne šminka, dok se od žena očekuje da se šminka. Samim time je u drukčijoj poziciji, a kako ja vjerujem u ideju jednakosti, želim je potencirati i žene riješiti te takozvane nepotrebne maske“, pojasnio je svoja razmišljana Matija.
Crno-bijela kolekcija predstavljena na Perwoll Fashion.hr Cruiseu pobrala je hvalospjeve od strane modne struke. Uspjela mješavina jednostavnih baznim komada i upečatljivih jakni i prsluka laserskih prošupljenih oduševila je i ljubitelje mode.
Matija nastavlja nizati uspjehe te je njegova haljina inspirirana zelenim površinama Zagreba i Chevrolet Volt Electric poslana u London na europsko natjecanje Mladi Kreativni Chevrolet. Mladi dizajner priprema i izložbu koja će javnosti biti prikazana 29.06. u 21h u galeriji Kisok u Studentskom centru u Zagrebu. Čini se da je rođena nova zvijezda na nebu hrvatskog modnog dizajna!
U galeriji detaljnije pogledajte Matijine kreacije...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.