Moda
1/21

Marija Janković – ime koje trebamo zapamtiti

Hrvatski modni znalci već neko vrijeme znaju za Mariju Janković, a široj javnosti postala je poznata nakon pariškog tjedna visoke mode koji se održavao krajem siječnja ove godine. Mlada manekenka samouvjereno je zakoračila na pariške modne piste, a najveći dosadašnji uspjeh je svakako revija Christian Diora.

Marija je u modni svijet ušla s 16 godina, a s agenticom Tihanom Harapin Zalepugin upoznala ju je starija sestra Josipa. Ozbiljnije se zaplivala u manekenske vode tek nakon završene srednje škole. U kratkom periodu od četiri godine Marija je postala ime na hrvatskoj modnoj sceni, a može se pohvaliti s brojnim suradnjama. Bila je zaštitno lice jubilarne Cro a Porter kampanje, osvanula je u kampanji Ivana Alduka i Silvija Ivkića te je radila lookbook s Juraj Zigmanom. Broj revija koje je nosila je poduži: Philipp Plein, Emporio Armani, Christian Dior, Rad Hourani, Didit Hediprasetyo, Dilek Hanif, Zigman, Link, Alduk, Matija Vujića, Manuel Maligec i eNVy room su imena s kojima je Marija do sada surađivala.

 | Autor: @ www.splashnews.com @ www.splashnews.com Pred izlazak na modnu pistu osjeća blagu tremu

„Svaka nova suradnja s hrvatskim dizajnerima me doista veseli, svi su mi dragi jer s mnogima imam prijateljski odnos koji uvelike nadilazi odnos klijent-manekenka. Najdraži su mi ipak Zigman, Alduk, Manuel Maligec, Aragović, Mrvoš i Ogi, ELFSi, ali taj popis svake godine postaje sve duži kako dolaze mlade snage na našu modnu scenu. Prošle godine sam tako imala prilike raditi sa Silvijom Ivkićem i odmah me oduševio, i kao osoba i kao dizajner. Što se tiče stranih modnih kuća s kojima bih voljela raditi, jedan mi se san već ostvario, a to je Dior, nadam se da ćemo u budućnosti još surađivati. A popis ostalih modnih kuća je toliko dug da ne znam otkuda da počnem, ali recimo da su pri vrhu Givenchy, Chanel i Balenciaga. Držite mi fige!“, oduševljeno objašnjava Marija.

 | Autor: Jelena Balić Jelena Balić Podjednako voli raditi snimanja za kampanje i lookbookove i nošenje revija. Najuzbudljivije su joj one sekunde prije samog izlaska na pistu, nakon dugih sati šminkanja, friziranja, probi, odijevanja i, naravno, čekanja. Kod snimanja obožava vidjeti finalni proizvod.

„Fotografija je vječna, ona je uvijek lijepa uspomena i zanimljivo je vidjeti kako se na njoj stapaju vizije sviju koji su radili na snimanju“, objasnila je Marija.

U nastavku manekenka objašnjava kako svaki put pred izlazak na modnu pistu osjeća malu tremu koju više može objasniti kao nalet adrenalina. Ponekad se osjeća kao da po prvi put izlazi pred publiku.

 | Autor: Jure Perišić Jure Perišić „Međutim trema ne utječe na mene negativno, zapravo se osjećam kao da sam popila crnu kavu, pomaže mi da se razbudim i fokusiram“, ističe manekenka.

Pohod na inozemno tržite

Nakon što je pokorila hrvatsko tržite, Marija se fokusira na ono inozemno. Živi i radi u Parizu, a mnogobrojni castinzi i poslovi polučili su uspjehom. Najveći uspjeh do sada je nošenje kreacija prestižnog dizajnerskog brenda Christian Dior, koji je ujedno bio i ispunjenje Marijinog sna. No, ona u Parizu ne uživa samo u modi.

Svako slobodno vrijeme nastojim obići koju znamenitost, zasad sam posjetila muzej Louvre, katedralu Notre Dame i popela se na Eiffelov toranj. Modni svijet ovdje je veoma uzbudljiv, jedni od najjačih svjetskih dizajnera i modnih časopisa imaju svoje sjedište upravo u Parizu. Modnih agencija je mnogo, ali manje nego u New Yorku ili Milanu, pa djevojke ne moraju čekati satima da dođu na red na castinzima, kao što sam to iskusila u Milanu. No, veselim se svakom castingu bez obzira na čekanje, samim time što sam pozvana, korak sam bliže snimanju ili reviji“, pojašnjava Marija.

 | Autor: Guliver Image/Getty Images Guliver Image/Getty Images U nastavku ističe kako postoje razlike u modnom svijetu u Hrvatskoj i u inozemstvu, ali smatra da su one isključivo uvjetovanje veličinom tržišta. Kako smo mi malo tržište, sve djevojke iz boljih agencija idu na castinge za sve revije odjednom, a dizajner na koncu sam odlučuje koje želi vidjeti na modnoj pisti.

„U inozemstvu je pomalo druga priča. Čim su me primili u IMG agenciju, dodijeljen mi je booker koji za mene odabire odgovarajuće castinge i šalje me klijentima koje bih mogla zanimati. Nikad se djevojke ne šalju naslijepo. Previše je djevojaka, a premalo vremena. Što se tiče organizacije, tu nema previše razlika. Kod nas se revije u sklopu pojedinih tjedana mode održavaju na istom mjestu i jedna za drugom. Vani su revije raspoređene kroz cijeli dan i svaka je na drugom mjestu u gradu. Moram napomenuti da sam sretna i ponosna što naši tjedni mode organizacijom iz sezone u sezonu podižu letvicu, a mnogi naši dizajneri mogu stati uz bok stranima, unatoč svim problemima u državi.“

 | Autor: Goran Matijašec/Antonija Butković Goran Matijašec/Antonija Butković Ističe kako je ovo posao kao i svaki drugi te ne vidi da je konkurencija izraženija išta više nego u drugim profesijama. Ona je zasad imala samo pozitivna iskustva. Kloni se ljubomore i nadmetanja jer želi biti zadovoljna sobom kao osobom i uživati u svom uspjehu.

I privatno prati modnu scenu i smatra da svaka manekenka ako želi ostvariti uspjeh u ovom poslu to mora činiti. Važno je znati tko su klijenti i s kim postoji moguća suradnja.

 | Autor: Slavko Midžor/Pixsell Slavko Midžor/Pixsell „Sama oduvijek volim modu, a moj se stil mijenjao kroz godine kako sam odrastala. Mogu reći da se sad puno jednostavnije odijevam, tipično manekenski bih ja to opisala. Najviše volim nositi uske traperice, motorističke čizme, udobne majice ili veste i neki zanimljivi detalj. No, ako me isto to pitate za mjesec dana, vjerojatno ćete dobiti posve drugi odgovor, stalno se mijenjam i uživam u tome“, komentira Marija.

Nastoji cijeli vrijeme trenirati i hraniti se zdravo je ne postoji bolja priprema za tjedne mode koji znaju biti veoma iscrpljujući.

 | Autor: Jelena Balić Jelena Balić „Kako sam već napomenula, vani revije traju od jutra pa noć prije idem rano spavati jer čak i ako mi uspiju prekriti podočnjake puderom, ništa mi ne može nadomjestiti energiju od dobrog sna. Unutar sati prije revije moraju me našminkati, napraviti mi frizuru, ponekad mi urediti nokte, zatim mi manekenke imamo probe na pisti, odrađuju se eventualno posljednji fitinzi, sve isto kao i u Hrvatskoj. Razlika je najveća u tome što vani castinzi za revije traju i tijekom tjedana mode pa su manekenkama ti dani pretrpani.“

Veliki uspjeh u Parizu otvorio je Mariji nova vrata i nove mogućnosti. Veselimo se njenim budućim poslovnim uspjesima i nestrpljivo iščekujemo vidjeti je ponovno na modnoj pisti.

U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...

Photo: Jelena Balić

Komentari 0