Moda

Marija Glasnović Delač, osnivačica brenda Mari Mari: Žena koja samouvjereno može reći da joj je nakit 'u krvi'

  • Marija Glasnović Delač, osnivačica brenda Mari Mari, odrastala je okružena nakitom i pričama koje on nosi, razvijajući duboku emotivnu povezanost s izradom nakita 
  • Svaka njezina kolekcija inspirirana je osobnim iskustvima, poput igre s djecom ili razmišljanja o životnim prekretnicama, a dizajnom želi stvoriti komade koji nisu samo estetski već i emocionalni saveznici žena koje ih nose 
  • Kroz pažnju prema detaljima i razmišljanje o osobi koja će nakit nositi, Mari Mari postaje više od nakita – postaje simbol uspomena, snage i nježnosti

U životu postoje trenuci koje možda ne možemo ovjekovječiti, ali ih možemo zaključati u maleni komad od metala, možda ukrašen dragim kamenom, a možda i nekom neobičnom gravurom. Ti trenuci, pretvoreni u naušnice, ogrlice, narukvice ili prstenje, često nadžive i emocije kojima su inspirirani, postajući baština, simboli i tihi podsjetnici koje nosimo na sebi i koji nam svakodnevno mame osmijehe na licima, vraćajući nas u iste one trenutke koje smo u njih pretočili za vječnost.

Prvi zaručnički prsten, lančić koji nam je baka ostavila, naušnice koje smo si poklonile nakon nekog važnog uspjeha... svaki komad nakita priča priču, a upravo sve te najljepše priče u srce svojeg rada utkiva domaći brend Mari Mari iza kojeg stoji Marija Glasnović Delač – žena koja je odrasla među alatima, komadićima zlata i dragog kamenja, ali prije svega – među ljudima koji su nakit doživljavali kao emotivni čin.

“Mnoštvo trenutaka kroz moj je život oblikovalo u meni taj osjećaj da nakit ima i tu emotivnu vrijednost”, prisjeća se. “Najviše sam to spoznala kroz prodaju u tatinoj zlatarnici – sve parove koji su kupovali vjenčano prstenje kao simboliku i zalog za vječnu ljubav, zaljubljene muškarce koji su sa nervozom birali zaručnički prsten, roditelje koji su kupovali poklon svojoj djeci za diplomu... svaki komad nakita nosio je emociju.”

 | Autor: Mari Mari Mari Mari Foto: Mari Mari

Miris metala i tatini crni prsti od paste za poliranje urezani su u njezino sjećanje kao neki od najdražih motiva djetinjstva. “U mojoj obitelji se pažnja uvijek davala osobnom stilu i modi, jedini je zapravo tata bio onaj koji nije imao istančan ukus za modu, ali je u poslu imao nevjerojatan trgovački ‘nos’ i osjećaj za modele nakita koji će se bolje prodavati, a i jako je pratio što žene vole nositi i kupovati”, kaže nam. 

“Stariji sestra i brat, i ja kao najmlađe dijete, smo uvijek koristili stil kao sredstvo izražavanja, a nakit je u tom kontekstu odličan modni dodatak. Možda je ofucan taj izraz, ali stvarno daje finalni touch svakom outfitu”, kaže Marija, priznajući da i dan danas živi s uvjerenjem da su moda i stil svakodnevni podsvjesni način izražavanja samoga sebe i da je naš stil naš ‘tihi’ način predstavljanja drugim ljudima.

 | Autor: Mari Mari Mari Mari Foto: Mari Mari

Kreativnost nije samo nešto čime je Marija oduvijek bila okružena, već i nešto što je i u njoj samoj oduvijek bilo prisutno. Kao djevojčica je pohađala školu crtanja, listala modne časopise, eksperimentirala s odjećom i kombinacijama... “Nekada je moj stil bio odvažniji. Danas, s obzirom na to da sam mama dvoje male djece, on je praktičniji. Ali i dalje vjerujem u snagu detalja”, priznaje.

Upravo je snaga detalja vidljiva u svakoj Mari Mari kolekciji. Iza svake stoji priča – osobna, iskrena, često dirljiva i bez iznimke životna. “Kada sam stvarala BonBon Rocks kolekciju, moj sin je imao dvije godine i bio je doma sa mnom. Igrali smo se, smijali, jeli bombone. Ta kolekcija je zaigrana, vesela – baš kao što je i naš svakodnevni život tada bio.” Druga kolekcija, Connecting Dots, nastala je pak, kaže, iz jednog dubljeg razmišljanja. “Željela sam poručiti da sve u životu ima svoje razloge i svoje vrijeme. Ponekad ne razumijemo zašto nam se nešto događa, ali kad prođe vrijeme – sve sjedne na svoje mjesto. Sitne točkice koje čine kolekciju su simbol toga – sve se poveže, sve se posloži.”

 | Autor: Mari Mari Mari Mari Foto: Mari Mari

A kolekcija Curly & Bold? Ona također inspiraciju vuče iz osobnih motiva. Snaga koju nosi ženska kosa, kao svojevrsna kruna, u ovoj kolekciji poprimila je elemente "zavoja“ koji vizualno posjećaju na kovrčavu kosu, koja je jedna od prvih stvari koje smo primijetili na Mariji. Kolekcija u sebi koristi više vizualnih elemenata, poput motiva dvije žice koji se koriste tisućama godina u izradi nakita, a koje su, poput života, pune zaokreta, ali i snage, jer je srebro samo po sebi snažno, no istovremeno i dovoljno savitljivo da se prilagođava drugoj žici oblikom.

Baš kao u životu, kaže Marija, gdje nam treba puno snage i prilagodljivosti, elemenata krucijalnih za uspjeh u mnogo životnih područja. Iako živimo u vremenu masovne proizvodnje u kojem ručna izrada i zanatski pristup znaju djelovati kao romantični luksuz, Marija vjeruje da jedno ne mora isključivati drugo. Industrijalizacija je, kaže, nužna, ali uz nju moraju postojati i duh ruku, osobni pečat i posvećenost. Baš zato, kada dizajnira nove komade, Marija se uvijek vodi razmišljanjima o ženi koja će njezin nakit kupiti - tko je ona, što voli, kakav joj je dan, hoće li joj nakit smetati u obavljanju svih obaveza...

 | Autor: Mari Mari Mari Mari Foto: Mari Mari

Kako sama kaže: “Najviše me zanima kako se nakit ponaša na tijelu, kako se slaže s odjećom i kako se žena u njemu osjeća.” Estetiku svog brenda opisuje kao bezvremensku klasiku s twistom, a njezin nakit, kaže, želi živjeti svakodnevicu svojih nositeljica te biti njihov saveznik, a ne teret. “Kad bi moji komadi nakita mogli govoriti, rekli bi: ‘Ne brini, neću te opterećivati danas svojom težnom, i vjeruj mi, odgovaram ti i kada nosiš trenirku, i poslovno odijelo, i malu crnu haljinu’, to je ono praktično. A bliže ‘srcu’, još tiše bi šaputali ‘dobila si me od drage osobe’, ‘kupila si me da se nagradiš za sve svoje pobjede’”, poručuje.

Najdraži komadi su joj, priznaje, upravo oni koje i sama nosi – iz BonBon Rocks kolekcije zbog razigranosti, no i oni iz Curly Butterfly kolekcije su često dio njezinog outfita. A što bi voljela da Mari Mari postane? “Brend koji će se uvijek zalagati za dobre vrijednosti, koji će podržavati pozitivne društvene inicijative i koji će doprinijeti stvaranju svijeta koji nije samo lijep, nego i nježan. I, dakako, brend koji povezuje generacije, čije će komade mama i kći razmjenjivati, dijeleći nešto zajedničko što ih povezuje, baš kao i priče koje taj nakit nosi.”

Photo: Mari Mari

Komentari 0