Moda
1/22

Klasika i ženstvenost su uvijek u modi

Kreacije modnog brenda Arileo su ženstvene, senzualne i prije svega nosive. Iza popularnog splitskog brenda stoji bračni par, Marija i Jurica Pirić, koje je spojila upravo zajednička ljubav prema modi.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell "Uvijek kažem kako je naša prva ljubav moda, a tek onda nas dvoje. Jer upravo smo se uz pomoć mode upoznali i zaljubili", kroz smijeh objašnjava Jurica.

Naime, Marija i Jurica su se upoznali na prestižnoj modnoj školi Istituto Marangoni u Milanu gdje su zajedno studirali četiri godine. Nakon završenog studija nastavili su raditi u Milanu. Dok je Marija iskustvo stekla radeći za Stefanel, Benetton i Emporio Armani, Jurica je dvije godine radio u Indiji za jednu poznatu francusku tvrtku Nitya Paris gdje je stesao znanje na polju marketinga i nabavke. Par se 2003. vraća u Hrvatsku i stvara brend Arileo.

Talijani žive modu

"U Italiji je bilo odlično, no nije sve tako bajno. Kako je teško dobiti državljastvo, radite kao stranac zbog čega ne dobivate sve beneficije od svog rada. Mnogo se radi, radno vrijeme ne postoji, a iza toga ne stoji dovoljan novčani iznos kako biste financirali skupi život u Milanu. U Splitu smo imali prostor za radionicu i trgovinu te smo se odlučili vratiti. Počeci su bili teški, pogotovo naviknuti se na drugčiji način rada i mentalitet. U Italiji svi žive modu, oni su uistinu rođeni za to. Za jednog kreativnca dovoljno je prošetati se gradom kako bi se pronašla inspiracija. No, potrebno je prilagoditi se. Što se tiče same kvalitete života, mislim da smo tu više dobili nego što smo izgubili. Imamo više vremena za privatni život,  uostalom kad radite ono što volite zapravo je svejedno gdje to radite", naglasila je Marija.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell Nakon devet godina brend Arileo, koji je nastao kao izvedenica Marijinog i Juričinog horoskopskog znaka, iza sebe ima 13 kolekcija predstavljenih na Cro a Porteru i čak deset ljudi koji su zaslužni za uspjeh brenda. Bračni par živi i radi u Splitu. U centru grada imaju svoju trgovinu, dok je radionica ispod njihovog stana. Jurica naglašava, kako je to dvosjekli mač, zbog kojeg se poslovni i privatni život često preklapaju.

Modna retrospektiva

Ovu sezonu Arileo nije predstavio novu kolekciju na Cro a Porteru, što ne znači da se brend povlači s modnih pista. Nakon brojnih kolekcija Marija i Jurica su se zaželjeli kratkog predaha. Uistinu kratkog jer su već na splitskoj Monturi predstavili posebnu kolekciju.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell "Radili smo malu retrospektivu svojih 13 kolekcija koje smo do sada prikazali na CAP-u. Odlučili smo spojiti motive koje smo do sad radili u neku novu priču. Moram priznati da je to bilo izuzetno teško, no na kraju je ispalo fantastično. Pojedini modeli su izuzetno nosivi, bez ekstravagancije u kroju, ukrašeni su tek sitnim detaljima. Kolekcija je ujedno dobila i retro chic kojeg nismo očekivali", objasnio je Jurica.

 | Autor: Da Arileo ima svoju vjernu klijentelu dokazuje činjenica da su pojedini modeli i prije samog prikazivanja bili već kupljeni. Dizajnerski duo naglašava da s njihovim sazrijevanjem raste i dobna granica kupaca. Njihove nježne, profinjene i prije svega nosive kreacije obožavaju žene od 25 godina pa nadalje. Cijene se kreću između 1200 do 2500 kn, dok vjenčanice koštaju oko 3000 kn. Arileo kreacije odišu klasikom koja korak s vremenom održava uz pomoć detalja. I Marija nosi često njihove kreacije, no naglašava da ona čak dodatno pročišćava dizajn.

"Često nam govore zašto od revija ne napravimo neki show, no mi kažemo da nije svaki dizajner isti niti to može. Ne možeš forsirati nešto što nisi. Bolje je tinjati, ali uvijek gorjeti, nego se rasplamsati i brzo izgorijeti – toga se mi držimo, tinjamo, ali smo uvijek tu. Nikad se nismo htjeli medijski pretjerano eksponirati,napraviti toliki boom da se poslije od tebe očekuju čuda, teško je to opravdati, mediji su nemilosrdni", objašnjavaju Marija i Jurica.

"Moda je posao od kojeg živimo!"

Dok su se u početku miješali jedno drugome u posao, što je kako naglašava Marija, bilo strašno, danas su donekle podijelili zaduženja. Jurica je odgovoran za marketing i nabavku materijala, dok je za kreativne poslove zadužena Marija. Ističu kako je za njih moda prvenstveno posao od kojeg žive.

"U sjevernoj Italiji, gdje smo studirali, moda je prije svega biznis, i mi smo tako naučeni. Smatram da je krajnji cilj dobrog dizajnera da živi od svog rada. Prije izrade kolekcije potrebno je napraviti određena istraživanja, kao što je profil kupaca za koje je namijenjana kolekcija, i mentalitet. Primjerice, ne možeš prodati iste stvari u Splitu i Zagrebu. Splićanke su sklonije seksipilnijim kreacijama, vole kratko i življe boje. U Splitu teže prolazi takozvana alternativa, za razliku od, primjerice, Zagreba", ističe Jurica.

 | Autor: Davor Puklavec/ Pixsell Davor Puklavec/ Pixsell Retrospektivna kolekcija predstavljena na Monturi u Splitu, pokazala je zbog čega žene vole Arileo. Njihove kreacije su u isto vrijeme klasične i moderne, profinjene i nosive, ženstvene, ali i snažne. Nadamo se da predah od Cro a Portera neće dugo trajati.

U galeriji detaljnije pogledajte kreacije hrvatskog brenda Arileo...

Photo: Davor Puklavec/ Pixsell

Komentari 0