Moda

Ivan Alduk: Modna vizija budućnosti

Prvi hrvatski video lookbook Ivana Alduka osvojio je modni svijet, a on već smišlja modele za kojima žene lude

Namjera prvog video lookbooka u Hrvatskoj koji prikazuje modele Ivana Alduka je približiti se svjetskim standardima i predstaviti novost na hrvatskoj modnoj sceni.

- Video je u svijetu totalni hit koji izvrsno prenosi estetiku brenda, pa smo angažirali našu ambasadoricu Anu Radišić, s kojom surađujemo skoro tri godine. Boris Šeper 20 godina snima takve stvari i uspjeli smo - kaže modni dizajner Ivan Alduk. Izdvojili su deset hit modela iz svih kolekcija koje klijenti stalno traže. Deset videa napravili su za dva dana, a plasiraju ih isključivo na društvenim mrežama jer se toj publici obraćaju. Samo jedan video u jednom danu imao je 13.000 pregleda. Inspiraciju za svoje modele Alduk nalazi posvuda. Najplodniji je noću, kad mobiteli ne zvone i kad svira lagana glazba. Uhvati se tada praznog papira i crta.

 | Autor: Marija Orešković Marija Orešković

- Nekad tijekom jedne noći odradim cijelu kolekciju. Najkreativniji sam kad mi nedostaje vremena, kad se mora stisnuti jer kampanja mora izaći. Okidač mora postojati, a kod mene je to spoj svega; i glazbe, i nekog intimnog doživljaja, i potrebe da napravimo nešto novo, i želje da svoj dizajnerski potpis razvijam u prepoznatljivom smjeru - priča.

Iz kolekcije u kolekciju, a na godinu ih napravi pet, nastoji nadmašiti samog sebe. Iako izgleda kao da je danas sve izmišljeno i predstavljeno, Alduk tvrdi da se može naći vlastiti rukopis. Za jesen/zimu 2016. završio je kolekciju vjenčanica te sad radi klasičnu kolekciju haljina, kaputa, suknje, jakne, majice... U izradi skica pomažu mu siluete, koloriti, vodi se za željama klijentica.

- Čini mi se da im treba više dnevnih stvari, pa to i nudimo u novoj kolekciji - kaže. U stvaranju modela mašta i zanat podjednako su važni. Ta simbioza jako mu je bitna. Svoje modele voli osobno ponuditi klijentima pa većinu kupaca poznaje. Njegov showroom je stan visokih stropova u Palmotićevoj ulici. Posvuda je namještaj hrvatskih dizajnera jer smatra da se međusobno moraju podržavati. Lijepo mu je vidjeti klijentice kako s vrećicom s njegovim logom šeću ulicom. - Dodatna satisfakcija mi je kad vidim njihove slike na društvenim mrežama u mojim haljinama. Osmijeh sam od sebe dođe. Takvi trenuci me oraspolože i kad sam najlošije volje - kaže.

 | Autor: Marija Orešković Marija Orešković

Kao i svaki kreativac, ni Alduk nikad nije sasvim zadovoljan. Uvijek bi nadmašio sebe, nakon svake kolekcije misli da je mogao bolje. Primjedbe na vlastiti rad si zabilježi za nove modele.

- Ako misliš da si genijalan, onda nema dalje, nema sljedeće stepenice. Nekad treba stati na loptu jer ne može se svaka dva mjeseca biti još bolji. To i jest razlog zašto se u svijetu vrlo često događaju promjene na čelu velikih modnih kuća, dizajneri pucaju pod tim pritiskom - kaže Alduk.

 | Autor: Marija Orešković Marija Orešković

Iako se proslavio večernjim i koktel-haljinama, po ženstvenom stilu, najdraže mu je raditi jakne. Voli ih dizajnirati jer tehnički su jako zahtjevne, a dopuštaju puno kreativnih manevara. Alduk pamti i prvu reviju kojom je prije devet godina sudjelovao na natjecanju za mlade dizajnere u Osijeku, na Fashion Incubatoru. Kolekciju je nazvao “Drugarica” i bila je prilično provokativna. Za nju je dobio posebnu nagradu žirija i tad je zapravo sve krenulo. Zadnje četiri godine ne izlaže revije. Svoje modele predstavlja isključivo preko kampanja vrhunskih fotografa koji znaju prenijeti zamišljenu priču. U obitelji je njegov najveći fan starija sestra, koja ima najviše njegovih haljina. Alduk ju je svrstao u ladicu “kad se stigne, stigne se” jer rastu kao brend pa sve manje stigne napraviti nešto za nju.

 | Autor: Marija Orešković Marija Orešković

- Sva sreća da je vitka pa stane u revijske modele. Što god ostane, sestra pokupi u svoj ormar - kaže. Roditelji se ponose njegovim uspjehom, a bake posao unuka doživljavaju kao krojački zanatski posao.

- Ne razumiju da moda danas i prije 30, 50 godina nije ista stvar, no sretne su jer vide da u zemlji gdje je teško naći posao i svoj komad pod nebom ja sve to imam - dodaje. Modu nastoji raditi za budućnost. Nekad je taj futurizam manji ili veći, ali svakako, ističe, nije retro. Ni u jednoj kolekciji nije imao smeđu boju, a napravio je tisuće modela.

 | Autor: Marija Orešković Marija Orešković

- Smeđa mi ne odgovara, kao ni etno priča. No ne isključujem da jednog dana neću imati takvu kolekciju i predstaviti je u Splitu na Peristilu kao što su Dolce & Gabbana to imali u Napulju, na središnjem trgu. Nikad se ne zna. Možda me jednom pukne kad vidim neku bakinu haljinu - smije se dizajner, koji je poslu posvećen od jutra do mraka. Čak i kad ne radi, misli bježe osmišljavanju novih modela, piše kolumne. Modu ne smatra poslom nego stilom života. Ponekad se želi odmoriti i odmaknuti se, ali to traje najviše pet, šest dana. Sad si želi sat, dva na dan naći za sebe. Otići na trening, kavu ili večeru s društvom, čitati knjigu. Nije tip od velikih tuluma, partijanja. Na godišnji odlazi na mirnija mjesta. Sprema se uskoro obići Beč, poslušati Rihannin koncert i odmoriti se. Voli destinacije koje su udaljene dva sata avionom kao što su Barcelona, London, Pariz, a zaljubljen je u Istru.

Photo: Marija Orešković

Komentari 0