- Limitirana kolekcija tenisica iz Lidla pravi je hit, kako u svijetu, tako i kod nas
- Naime, i u Hrvatskoj su razgrabljene odmah prvi dan, a njihove cijene u preprodaji su i po nekoliko desetaka puta veće od cijene u dućanu
- Modni fenomen Lidla traje već godinama, a mi smo se prisjetili svih trenutaka kad je zatresao svijet mode
U ponedjeljak ujutro počela je prava kupovna utrka: prije otvaranja su već mnogi čekali u redu pred Lidl trgovinama diljem Hrvatske, a u doslovno nekoliko minuta su police s Lidl tenisicama bile ispražnjene. Mogla su se vidjeti vidjeli kolica puna tenisica, kao da se radi o rasprodaji velikih luksuznih marki, a ne ni manje ni više nego tenisica koje koštaju 129 kuna!
Kako je nastao 'fenomen Lidl'?
"Osjećam da mogu usrećiti toliko mnogo žena“, komentirala je slavna Heidi Klum kad su je prije nekoliko godina upitali o novoj liniji odjeće koju je izbacila u suradnju s Lidlom. Bio je to jedan bitan detalj u nastanku Lidlovog modnog fenomena, ali tu ipak nije bio njegov početak.
Vratimo se najprije na 2015. godinu. Trgovački lanac Lidl odlučio je krenuti u novi pothvat - želio je razviti svoje poslovanje ponudom novih asortimana proizvoda usredotočenih na modu i ljepotu.
Kako bi podržao svoju diverzifikaciju i odmaknuo se od diskonta, Lidl je potrošio više od 90 milijuna eura samo na oglašavanje. Ovaj medijski proračun popraćen je renoviranjem dućana i korištenjem poznatih i slavnih u svojoj promociji. Time je Lidl pokazao želju za jačim ulaskom u premium segment koji je započeo još 2012. Ali tek sada su napravili briljantnu strategiju koja će ih u idućih nekoliko godina lansirati među ozbiljnog igrača u modnom svijetu.
U lipnju 2017. godine Lidl je najavio modnu suradnju sa supermodelom Heidi Klum. Njena nova modna kolekcija bila je 'odraz njezinog karakterističnog stila' i bila je 'ekskluzivno dostupna' u Lidlu, kako bi kasnije tijekom godine bila lansirana u njihovoj globalnoj mreži trgovina.
Modna kampanja #LETSWOW prva je LIDL-ova modna suradnja
Kada je poznati trgovac udružio snage s Heidi Klum, odlučio je podržati svoju #LETSWOW modnu kampanju strategijom aktiviranja utjecajnih modnih osoba na društvenim mrežama, osobito na Instagramu. Lidlov komercijalni direktor za Veliku Britaniju, Ryan McDonnell, također je istaknuo da je cilj kampanje iznenaditi svoje kupce „modnom kolekcijom vođenom trendovima po vrlo konkurentnim cijenama“.
Lidlova strategija utjecajnog marketinga vrtjela se oko brojnih marketinških i prodajnih tehnika, uključujući priopćenja za javnost i komunikaciju na društvenim mrežama, uvođenje 'capsule kolekcije' na New York Fashion Weeku i lansiranje u 10.000 njegovih trgovina.
Dok su prva partnerstva sa slavnim osobama, poput Paris Hilton, omogućila trgovcu da promovira svoj kozmetički asortiman potpuno novoj publici na Instagramu, najava suradnje Heidi Klum i Lidla izazvala je veliko zanimanje na društvenim mrežama od svog pokretanja (Twitter, blogovi, masovni mediji i Instagram). Objava suradnje pokrenula je 50% svih razgovora na društvenim mrežama u kojima se spominje brend.
Lidl i New York Fashion Week
Lidl je napravio veliki korak izlaganjem kolekcije 'Esmara by Heidi' tijekom New York Fashion Weeka. I o tom događaju su uglavnom raspravljale žene u dobi od 25 do 34 godine, a ovaj 'neočekivani savez' omogućio je Lidlu pristup modnim i beauty krugovima, zahvaljujući grupi ekskluzivnih influencera koji su dobili pregled kolekcije.
Ovaj teaser pojačao je Lidlove napore da se distancira od imidža diskonta hrane na koji je do tog trenutka bio ograničen. Oko 30% objava koristilo je namjenske hashtagove, kao što su #LETSWOW i #HeidiKlum, pojačavajući rast kampanje.
Uz uspješnu marketinšku strategiju, Lidl je također jamčio da će kolekcija biti dobro prihvaćena u trgovinama. Analizirajući i slušajući društvene medije, mogli smo vidjeti da su u vrijeme kada je kolekcija puštena u trgovinu, potrošači bili inspirirani da objave osvoje kupnje i dojmove na svojim društvenim mrežama.
Suprug poznate influencerice pokrenuo lavinu
Treba napomenuti i da Lidl izbacuje limitirana izdanja, stoga su osobito poželjna među kolekcionarima. A činjenica da su Lidlove proizvode promovirali neki od najistaknutijih influencera samo je još više povećavala hype koji je zavladao primarno među mladima.
Jedan od onih koji su 'pogurali' baš ove Lidlove popularne tenisice je talijanski reper Fedez. Suprug jedne od najpoznatijih svjetskih modnih influencerica, Chiare Ferragni, nosio je ove tenisice osebujnih boja i prije nego što su izašle u prodaju. Chiara je već tada promovirala tenisice na društvenim mrežama i tako podigla interes i želju mnogih da ih nabave, makar samo kao fetiš.
Dakle, svi ovi elementi su na kraju bili izvstan spoj koji je dao briljantne rezultate. Tako je nastao 'fenomen Lidl' koji već godinama trese modnu scenu.
Povećana društvena vrijednost marke
Lidl je uspio značajno poboljšati društveni kapital i imidž svoje marke. Odmaknuvši se od klasičnog imidža diskontera hrane, Lidl je sada predmet razgovora modnih djevojaka, u dobi između 18 i 34 godine, iz svih sredina. Lidl se vješto probio u modnu i beauty scenu zahvaljujući pojačanoj aktivnosti na društvenim mrežama.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.