Moda
1/19

Hrvatice sve više kupuju dizajnerske vjenčanice

Dugogodišnja financijska kriza utjecala je na potrošnju hrvatskih građana te promijenila naš odnos prema novcu. Važemo svaku kunu i pazimo gdje i na što ćemo potrošiti svoju plaću. No, jedna sfera ne osjeća krizu – vjenčanja. Čini se da su ona postala sve veća, raskošnija i luksuznija. Promjene na tržištu utjecale su i na hrvatske dizajnere koji su shvatili gdje je izvor zarade. Oni su odlučili zgrabiti svoj dio kolača te dio svoje ponude usmjeriti na vjenčanice. Kako je došlo do trenda dizajnerskih vjenčanica i što mladenke žele, otkrivaju stilist Ivan Friščić, dizajnerski dvojac eNVy room, dizajnerica Martina Felja i Đurđica Vorkapić.

Boris Pavlin, Matija Vuica, Ivan Alduk, eNVy room, Martina Felja i Hippy Garden samo su neki od hrvatskih dizajnerskih brendova koji su obogatili svoju ponudu te bridal kolekcije uvrstili među redovni asortiman. Dok jedni vjenčanice izrađuju samo po narudžbi, drugi već par sezona u sklopu redovnih kolekcija prezentiraju i one za najvažniji dan u životu. Boom dizajnerskih vjenčanica dogodio se ove sezone, a indikator je stanja na tržištu i ujedno promjena u organizaciji samih vjenčanja i želja mladenki.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies „Moj je stav uvijek pozitivan što se tiče novosti na tržištu. Pitanje je kvalitete i inovativnosti koja dolazi (ili ne dolazi) s određenim komadom. Međutim, tržište je to koje će s vremenom prepoznati kvalitetu i kreativnost, jer ipak, samo najbolji (ili najsposobniji) opstaju. Svako toliko se pojave novi trendovi u svakom segmentu modnog biznisa, i oni opstanu ili jednostavno iščeznu. Pitanje koje si ja postavljam jest, postoji li tolika potreba za dizajnerima vjenčanica na tako malom tržištu i hoće li biti dovoljno nametljivi da uzmu svoj dio kolača?!“, smatra stilist Ivan Friščić.

 | Autor: Stvarne žene su pokrenule trend

Gdje ima potražnje, ima i ponude, a ponukani tom vodiljom, dizajneri su odlučili zadovoljiti želje i najzahtjevnije klijentice – mladenke. Veliki broj dizajnera je vjenčanice izrađivao izvan modne piste jer su klijentice to tražile. Bilo je samo pitanje vremena kad će svoj najveći dio zarade predstaviti na modnim pistama.

 | Autor: Nikica Ivančević i Vjeko Franetović, koji stoje iza dizajnerskog brenda eNVy room, među prvima su prepoznali novi trend te odlučili uložiti u izradu i promociju svojih bridal kolekcija koje su se u međuvremenu nametnule kao najtraženije.

„Znate vrijeme kada se dogodilo da nema pekarnica po gradu, pa se otvori prva, a onda niču kao gljive poslije kiše? Ovdje je ista stvar. Ponuda vjenčanica je do prije nekoliko godina gotovo isključivo išla putem salona koji su radili najam, a jako malo nas je šivalo po mjeri. Kada tržište pokaže potražnju za proizvodom, gospodarski je logično očekivati i rast ponude. Mi zapravo radimo vjenčanice gotovo od kada smo počeli raditi. U početku smo prikazivali samo jednu vjenčanicu u kolekciji koja je zatvarala reviju, a većina haljina iz tih kolekcija mogla se izraditi u bijeloj boji. S vremenom smo željeli dodatno naglasiti ponudu vjenčanica u eNVy roomu pa smo tako počeli s bridal kampanjama. Mi već nekoliko godina bilježimo trend rasta prodaje“, ističu Nikica i Vjeko.

 | Autor: Dalibor Urukalović /PIXSELL Dalibor Urukalović /PIXSELL Po prvi put na modnoj pisti ove sezone su vjenčanice predstavile dizajnerice Martina Felja i Đurđica Vorkapić koja stoji iza brenda Hippy Garden. Đurđica je povodom jubilarne revije za 15. godina svog brenda htjela na pisti predstaviti nešto do sada njena publika i klijenti nisu vidjeli – nastala je kolekcija Zorka u kojoj prevladavaju vjenčanice. Djelomično se obratila budućim mladenkama, no naglašava su da veliki broj tih haljina njene klijentice odabrala za njima neke druge važne prigode. No, ni Đurđica ne zanemaruje promjene na modnom tržištu te veliki okret kojeg su dizajneri napravili prema vjenčanjima.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell „Jednostavan je razlog jer nema baš nikakve razlike u tome koliko vremena posvetiš izradi jedne svečane haljine i vremenske potrebe za izradu vjenčanice. Međutim u Lijepoj našoj rijetke su prigode za odjenuti ekstra svečanu haljinu. Nažalost, ispada da je jedina svečanost – vjenčanje, komentira Đurđica.

 | Autor: Nina Đurđević/PIXSELL Nina Đurđević/PIXSELL Martina se slaže sa svojim kolegama te naglašava kako je do trenda došlo iz jednostavnog razloga – zbog upita i potražnje od strane klijentica.

Klijentice žele drugačije vjenčanice od standardne ponude koja se nudi, žele dizajnerski potpis i individualni pristup. Moje vjenčanice su ove sezone nastale kao plod suradnje s Wedding Cityjem u kojoj sam se trudila prilagoditi željama klijentica, ali i zadržati svoj dizajn“, naglašava Martina.

 | Autor: Goran Stanzl/PIXSELL Goran Stanzl/PIXSELL Iz salona vjenčanica u dizajnerske show roomove

Paralelno su se dogodile i promjene u organizaciji vjenčanja. Sve više smo svjedoci alternativnijih svadbi, a parovi se trude taj dan uistinu staviti naglasak na njihovu odnos – stoga žele unikatnije vjenčanje, a mladenke, naravno, haljinu napravljenu po njihovim mjerama. Brojne mlade sve manje posjećuju salone vjenčanica, a obilaze hrvatske dizajnere. Ako već izdvajaju veliku svotu novca za vjenčanicu, zašto bi za isti, ako ne i veći iznos, iznajmile haljinu u kojoj su se prije nje udale druge žene?

 | Autor: „Hrvatski dizajneri svakako mogu konkurirati precijenjenim iznajmljivačima vjenčanica koji za najam (ukoliko se rado o nekom poznatom stranom dizajneru, poput Elieja Saaba) naplaćuju i do nekoliko desetaka tisuća kuna za jednu večer. Svakako je primamljivo i to što ćete za tri puta manje novaca dobiti haljinu dizajniranu za vas po mjeri i koja će zauvijek ostati vaša i samo vaša, a nećete biti jedna od deset djevojaka koje su se udale u istoj haljini, smatra Ivan.

No, dio modne publike ovaj trend ne gleda u tako pozitivnom svijetlu. Zar su hrvatski modni tjedni postali sajam vjenčanja – pitaju se pojedinci. Legitimno pitanje koje međutim u doba recesije i smanjene potrošačke moći ne drži vodu.

 | Autor: Goran Stanzl/PIXSELL Goran Stanzl/PIXSELL „Pista ne služi da bi zadovoljila ukus 'sarkastične modne publike' već da prikaže proizvode koje želite ponuditi tržištu uz duboko uvjerenje da će upravo taj proizvod tržište i prihvatiti. Naša se 'sarkastična modna publika”'često vodi svakojakim gledištima, a najmanje ekonomskim što je po našem mišljenju krivo gledanje. Uspješnost i uspjeh kolekcije može se isključivo mjeriti prodajnim uspjehom, sve ostalo je manje važno, smatraju Nikica i Vjeko.

S njihovim stavom se slaže i Ivan koji smatra da je novi trend nešto pozitivno što se dogodilo na tržištu.

 | Autor: Borna Filić/Pixsell Borna Filić/Pixsell „Oduvijek sam zagovornik hrvatskog dizajna i toga da se u svakom slučaju odabere hrvatski dizajn nego strani. Naravno, ukoliko konkurira kvalitetom stranoj proizvodnji. Šarolikost dizajnera svakako odgovara potencijalnim mladenkama jer konkurencija snižava cijene, ali i potiče kreativnost samih dizajner“, zaključuje Ivan.

Hrvatice mijenjaju svoje želje i za onaj najvažniji dan žele imati custom made vjenčanicu koja je napravljena uz osobni pristup njihovog najdražeg dizajnera. Dizajneri su tu da osluškuju želje svojih klijentica jer od njih na koncu žive. Što bi se dogodilo da zanemare potrebe nemilosrdnog tržišta?

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies Svaka industrija mora se prilagoditi vremenu u kojem stvara, a dizajneri nisu izuzetak. Dapače, u doba kad se odjeća smatra luksuzom, opstanak hrvatskih dizajnera i njihova zarada na velikoj je kocki. Uspjeh brenda, pa i onog dizajnerskog, ne mjeri se samo kreativnošću i inovativnošću, nego osjećam za tržište i, na koncu, sposobnošću osluškivanja želja krajnjih klijentica.

U galeriji detaljnije pogledajte vjenčanice naših dizajnera...

Photo: Thinkstock / Spencer Davies

Komentari 0