Vjerujte nam na riječ kad kažemo da je ponekad teže odgovoriti na novinarsko pitanje „od kud inspiracija“ nego daltonistu sastaviti Rubikovu kocku. Uz sav trud, sabiranje dojmova koji su nas prožimali kroz čitav period kreativnog stvaranja, u jednu kristalno jasnu i konciznu rečenicu koju razumije svaki prosječan čovjek, i nije baš tako jednostavna stvar. A posebno uzimajući u obzir da moda nije svima glavni životni fokus. Uvijek se čini kao da je ostalo još nešto što ste trebali reći o inspiraciji koji je ključan dio kreativnosti i procesa stvaranja.
Inspiracija je uvijek moguća, samo se potrebno izložiti njenom utjecaju. Prema psihologijskom rječniku ona je nadahnuće, nenadani poticaj za duhovno stvaranje, iznenadna pojava shvaćanja i razumijevanja situacije. To je trenutni ushit! Kao da ti se nenadano uključila lampica nad glavom. Može doći zaista u svakom trenutku i onda kad se najmanje nadate. Recimo, kao kad napokon legneš u krevet preumoran od posla. Sretan i spokojan ležiš u krevetu, probireš još koju misao prije nego utoneš u toliko željeni san i onda ti klikne! Kao grom iz vedra neba! Pogodi te tolikom snagom da ti količina adrenalina više ne da mira, oči su ti kao u sove, a pri ruci nema niti olovke, niti papira. Ne. Nema spavanja!
Dogodi se u tramvaju, u autobusu, pod tušem, na dosadnoj kavi sa brbljavom prijateljicom koja po tisućiti put prepričava svoje ljubavne drame kojima nema kraja. I da! Olovke i papira i dalje nigdje na vidiku. Nema tu pravila. Ne postoji recept niti gumb kojim možeš uključiti inspiraciju. Iako bi ponekad bili presretni da postoji, pogotovo u trenutku kada ju MORAŠ imati, a nje ni na vidiku. Te situacije su česte.
Prema rječniku stranih riječi inspiracija dolazi od latinskog izraza inspirare i označava udah, disanje, život, duh, a i nadahnuće, posebno umjetničko, moment kada je umjetnik naročito sposoban za stvaranje. Umjetnik osjeća i postaje medij kroz koji se oblikuje stvarnost. To je upravo ono što i mi dizajneri radimo. Oblikujemo stvarnost.
Jednu našu „stvarnost“ ćemo vam predstaviti uskoro, točnije 01.10.2011. na nadolazećem Fashion.hr-u gdje ćemo prikazati kolekciju za proljeće/ljeto 2012. I sada se vjerojatno pitate isto pitanje kao i novinarka s početka ovog teksta. Potrudit ćemo se i reći ćemo vam to ovako: „Glamour from the '40 meets rave colors from the '90 in today's modern lady". Za polomiti jezik!
Kako smo došli do inspiracije za novu kolekciju?
Prije nekoliko mjeseci smo tražeći nešto na You Tube-u naletjeli na staru emisiju Latinice iz 1995. godine u kojoj se govorilo o rave kulturi, techno partijima i Love parade-u. I sami smo generacija koja je svoje prve izlaske počela upravo u 90-tima i to na techno partyjima. Zadnji put smo pisali o jakom trendu 90-tih koji je opčinio čitav modni svijet. A to je zadalo smjer razvoju inspiracije za novu kolekciju. U emisiji se vodila burna rasprava, a jedan od sugovornika je bio i Damir Cuculić - jedan od prvih ljudi koji je organizirao techno partyje u Hrvatskoj, a zaslužan je i za slavni „Future shock“. Nosio je na sebi tada vrlo popularnu „šuškavu“ trenirku, ali ne bilo kakvu. Bila je to tipična „rejverska furka“ koja je prštala neonskim bojama i grafičkim gotovo psihodeličnim oblicima. Kasnije su se u emisiji pojavili i modeli koji su nosili reviju „rejverske odjeće“. Ma šou! Sve u svemu, opčinile su nas te boje! Toliko jake i intenzivne da su gotovo sjajile kao lampe. Neon! To je bilo to! To su boje naše nove kolekcije!
Prisjetili smo se i filmova iz četrdesetih (Casablanca, Citizen Kane...) kao i diva tog vremena (Ingrid Bergman, Barbara Stanwyck, Veronica Lake...). Danima nas je opsjedao glam look diva koji smo htjeli i u kolekciji za proljeće/ljeto 2012., a na kraju se pojavila i današnja diva Madonna na nedavnom venecijanskom festivalu sa svojom najnovijom furkom - na ženstvene četrdesete. Holivudski glamur popularan je na crvenom tepihu, a obožavaju ga i Dita von Teese kao i glumica Evan Rachel Wood.
No, inspiracija nije uzeta doslovno kao što je to bio slučaj s našom prošlom španjolskom kolekcijom. Htjeli smo udahnuti duh izrazite ženstvenosti u naše večernje komade. Frizure i make-up iz tog doba su bili sjajni. Zvuči retro. Ali kolekcija će biti daleko od retro i još dalje od techno. Biti će to jedan pitki i ukusni koktel za suvremenu ženu, s mnoštvom trendy komada u vidu lepršavih materijala neonskih boja, maksi suknji i ženstvenih haljina (kako za dan tako i za noći). Cilj je dovesti ženinu ljepotu do punog izražaja gdje forma ne skriva tijelo, nego ga naglašava. I to je ono što će okarakterizirati ovu kolekciju. Ne toliko rave, ne 40-te, ne 90-te, ne neki određeni film, ne određena pjesma koju smo slušali, nego želja da vas naše haljine inspiriraju da u njima vidite „najljepšu sebe“. Ako to i približno uspijemo onda je kolekcija dobila svoj smisao.
Jednom je E. Wallace rekao: „Imao sam uspjeha daleko više nego što bi to opravdala moja prirodna darovitost. Vjerujem da su mi misli ispunjene dodatnom duhovnom inspiracijom koja potječe - ne znam odakle“. A mi ćemo još samo nadodati aforizam R. Kempfa: „Citati nisu ništa drugo nego inspiracija za ljude bez inspiracije“.
Do izvještaja s revije...Vaš eNVy room
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.