''Nisam režirao biografiju Grace Kelly. Mrzim biografske filmove. Nisam ni novinar ni povjesničar, ja sam umjetnik i dao sam ljudski portret mlade žene koja želi pomiriti svoju obitelj, supruga, karijeru... i to će biti bolno'', rekao je francuski redatelj i oskarovac Olivier Dahan o svom filmu “Grace of Monaco”, kojim je otvoren ovogodišnji festival u Cannesu.
Iako filmski kritičari nisu previše blagonakloni prema filmu, Dahan ističe kako nije snimio “biopic”, a 45-godišnja Nicole Kidman, koja glumi Grace u njezinim ranim tridesetim godinama, brani se od ocjena kako njezino botoksom predozirano i zato (glumački) frigidno lice ne dočarava Grace.
“Puna sam poštovanja prema Grace”, govori još od lani Nicole Kidman. Nekad izvrsna glumica Kidman je, odgovarajući zahtjevima filmskog svijeta za vječnom mladošću, doista načinila glumačko samoubojstvo botoksom. Nije jedina - u redu stoje Renée Zellweger i brojne druge kojima se osmijeh pretvorio u neugodnu grimasu. Kameno lice Kidmanice nije jedino, ali je prvooptuženo za film, koji je upravo stigao u Cinestar i ostala kina, i u kojem ćemo, međutim, uživati u modnom, odnosno kostimografskom smislu. I to je nešto, premda se čini i kako valja biti oprezan u prihvaćanju tako loših ocjena filma.
Kažu, monegaška obitelj Grace Kelly odbila je doći u Cannes na premijeru filma jer on sadrži notorne biografske netočnosti. No zar je redatelj dužan raditi “bilten kraljevske obitelji”? Naravno da nije! No kad je o kostimima i stilu Grace Kelly riječ, valja uzeti u obzir ocjenu kćeri Grace Kelly da film nepotrebno glamurizira njihovu majku. I tu je vjerojatno riječ o zahtjevu da se film posve približi povijesnoj Grace.
A Grace se razlikovala od ostaloga filmskog svijeta, čega su se prisjetili ljubitelji filma. Legendarna filmska plavuša Marilyn Monroe je počela ni iz čega, bila je sirotinjskog podrijetla i nije imala šanse da je poštuju kao nekog poput Grace, koja je dolazila iz “hoch” obitelji. Kod Monroe je iskorištavano tijelo, a minorizirana je pamet. Kod Grace je sve uzimano s otmjenom distancom - isticala se profinjenost, distancirana ljepota, ne samo iz filmskih razloga. Grace je, naravno, bolje prošla i pri dodjeli uloga.
Najgore je što je tračerska medijska scena bila dvolična štedeći Grace, a čerupajući Marilyn, iako su se, kažu, obje podjednako društveno provodile... Nema, međutim, nikog tko će braniti Marilyn, ali evo kraljevske obitelji i cijeloga filmskog svijeta da brani Grace od mogućeg “umjetničkog doživljaja” redatelja filma o njoj. Grace Kelly je glumila u samo 11 hollywoodskih filmova, no većina ih se smatra filmskim remek-djelima, a tako i jest sjetimo li se samo Hitchcockovih “Prozora u dvorište” ili “Nazovi M radi umorstva” iz 1954. U njima nosi kostime koji podvlače krhku otmjenu ženstvenost i starinski tip žene ovisne o muškarčevoj potpori.
Modna se otmjenost preselila u garderobu Grace Kelly, osobito nakon udaje za princa Rainiera III, vladara Kneževine Monaco. Svog je princa Grace upoznala 1954. upravo na Filmskom festivalu u Cannesu. Imala je 25 godina. Već do Božića bilo je jasno da mlada žena zauvijek napušta filmsku scenu i seli se u povijest filma. Pojam ikona stila puni smisao doista dobiva s Grace Kelly čija modna odjeća nikad nije iskakala iz luksuzne zone tzv. bezvremenog stila, što je podrazumijevalo ženstvenu, “ladylike” modu vrhunskog stila i izrade. Tako bi bilo i da je Grace doživjela više od 52 godine koliko je imala kad je poginula u automobilu doživjevši prije toga moždani udar.
Još koju godinu i Nicole će imati te godine. Ali u Dahanovu filmu glumi Grace u ranim tridesetim godinama. No obje su podjednako vitke, osim što je Grace bila nježnija, što se možda samo tako čini jer visina Kidmanice ne pridonosi dojmu stvarne nježnosti Grace. Kostimografkinja filma Gigi Lepage koristila se vintage modelima i replikama modne odjeće Grace Kelly. No i nju je Dahan oslobodio u smislu strogog praćenja Kellyne prošlosti.
''Budući da nije bila riječ o povijesnom filmu, imala sam punu slobodu'', kaže kostimografkinja, kojoj je upravo obitelj prigovorila da previše glamurizira njihovu majku. Dahan je Gigi rekao da se odgovor na sva njezina pitanja o stilu i izgledu Grace u filmu kriju između redaka scenarija. Vrhunske modne kuće, uključujući Dior i Chanel, sudjelovale su u tome. Gigi je dizajnirala brojne modele blago, a ne doslovno inspirirana arhivskim fotografijama. Birala je svijetlu paletu boja koje će istaknuti plavu kosu Grace Kelly. I, naravno, svijetložutu boju koju je Grace obožavala.
Cartier je, uz dozvolu Sovereign House of Monaco, dao nakit, blistav i skup. A Kidman je nosila i vjernu repliku Kellyna vjenčanog nakita, u kojem se isticao 10,47-karatni smaragdno-dijamantni vjenčani prsten. Teško je nakon toga shvatiti što još može biti glamuroznije od toga, zbog čega prigovaraju Gigi Lepage. Grace je doista nosila glamurozne haute couture haljine Diora i najjačih kostimografkinja Hollywooda Helen Rose i Edith Head. Čak je i tipičan američki stil učinila elegantnim i glamuroznim. Nosila je i biserni i dijamantni nakit, Hermèsove torbice od kojih je jedna nazvana po njoj, modu s najjačim potpisima. Što je to drugo nego glamur, glamur, glamur...
U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.