Moda 20. svibnja 2016.

Faktor luksuza: Kvaliteta prije trendova

Goran Čižmešija.

Luksuzni brendovi brzo su se oporavili od krize, a evo i zašto...

Usprkos ponovno oživljenom trendu "napravi sam", proizvođači skupe robe prilično su dobro pregurali prvi val ekonomske recesije. Nakon inicijalnog pada prodaje, odmah nakon sloma na tržištu dionica, mnogi luksuzni brandovi zabilježili su brz oporavak, čak i porast prodaje i zarade. U tome postoji određena logika.  

Na primjer, renomirani proizvođač ženskih torbica Mulberry, čiji proizvodi slove za svevremensku klasiku, profitirao je u vrijeme krize. Razlog je, smatraju upućeni, jasan – ako već odlučite potrošiti mnogo novca, onda ćete kupiti nešto što može trajati generacijama, kao što je Mulberry torbica. Dugo krizno razdoblje također je natjeralo kupce da se okrenu udobnoj odjeći, osobito onoj vunenoj. Puloveri jednostavnog kroja i bez detalja aktualni su već nekoliko sezona. Kvalitetan vuneni džemper možete nositi i do deset godina, u njemu ćete se uvijek osjećati ugodno, a dobro pristaje gotovo svima.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Trenutno, generalno raspoloženje podjednako je luksuzno i neobavezno, a manifestira se materijalima kao što su pliš i vuna, i bojama kao što su tamnocrvena i tamnozelena. Poanta je u prigušenosti i jednostavnosti, a ne u nijansama i modelima koji privlače pažnju. U sociološkom kontekstu, sada je mnogo prihvatljivije nositi nešto što ste nosili i prošle godine, kao i to da ne nosite kompletno novu odjeću baš za svaku svečanu priliku. Evidentno je da sve više ljudi, uključujući pripadnike najviših društvenih slojeva, kupuje odjeću mass-brandova (na primjer, Zara, Mango, Peacocks).

Komentari 0