Moda 27. travnja 2015.

Dioralop - brend koji pomiče granice mode

Sanja Bistričić.
1/7

Jedan od najupečatljivijih dvojaca na hrvatskog modnoj sceni je zasigurno brend Dioralop. Inspirirane subkulturama i, kako su u jednom intervju rekle, samim Bogom, Andreja Bistričić i Maja Merlić rade beskompromisnu modu koja nadilazi granice roda i spola, simetrije i asimetrije, tame i svjetla. Budući da su nedavno izbacile svoju novu kolekciju, s curama smo popričali na temu iste, ali smo se dotaknuli i njihovog rada te pogleda na modu općenito.

Koliko se vaša zadnja kolekcije razlikuje od onih prijašnjih, ali i u kakvoj je korelaciji s njima?

Svaka naša kolekcija jednim dijelom se nadovezuje na onu prethodnu, inspiraciju nalazimo u svom radu. Svake sezone imamo novi print koji uvijek dobivamo uništavanjem i razlijevanjem kemikalija iz Polaroid fotografija. Kreativni proces je uvijek isti te pokušavamo iz kolekcije u kolekciju zadržati svoj potpis.

 | Autor: Sanja Bistričić Sanja Bistričić

Što je najbitnije za istaknuti kada govorimo o vašoj zadnjoj kolekciji?

Zapravo uvijek slijedimo podsvijest. Kao što eksperimentiramo s Polaroidima te nikada ne znamo koji će biti krajnji produkt, isti princip primjenjujemo i u samom dizajniranju. Volimo iznenaditi same sebe te time same postajemo promatrači svog rada. Koristimo isključivo prirodne materijale, pamuk različitih gramaža i tekstura, a kod krojeva pokušavamo ispreplesti elemente muške i ženske odjeće.

Iznimno ste plodne u svom stvaralaštvu. Koja je ovo kolekcija po redu i odakle toliko nadahnuće za stvaranje?

Ovo nam je osma kolekcija, krenule smo s radom 2011. Stvaranje je naš posao kojeg smo se ozbiljno prihvatile te živimo od toga, tako da ideja mora biti.

 | Autor: Sanja Bistričić Sanja Bistričić

Inspiraciju vučete  iz subkultura. Odakle fascinacija navedenim?

Pogotovo nas inspirira početak punk pokreta u Engleskoj kasnih sedamdesetih. Teatralnost odijevanja, frizura i tetovaža. Običnu odjeću su sami sebi prilagođavali ukrašavajući je bojom, amblemima bandova, zihericama. Adaptirali su svakodnevne komade svojoj estetici. Puno ručnog rada, slojeva, poderane tkanine i nedovršeni rubovi; to su neki elementi koje uvijek upotrebljavamo.

Inspiracija dolazi i iz vaših emotivnih stanja. Kako pojedina emocija dovede do određenog komada odjeće?

Kao dizajneri smo svakako senzibilniji na okolinu, no same određujemo koja emocija dopre do konačnog rezultata, a to je nimalo lak posao koji karakterizira više umni nego emocionalni proces. Nastojimo da naša odjeća pobudi reakciju publike i to je emocija na koju smo fokusirane.

 | Autor: Sanja Bistričić Sanja Bistričić

U jednom intervju rekle ste i da vam je najveća inspiracija Bog. Na koji način vežete Boga i modu?

Smatramo da je On najveći i najkreativniji dizajner ikada.

Uvijek se poigravate s androginosti, gubitkom razlike između spolova. Odakle potreba za takvim izražajem? Odašiljete li uporabom androginosti određenu poruku?

Kao i sve ostalo u našem radu, androginost se dogodila slučajno. Nakon naše prve ženske kolekcije, puno dečkiju je došlo kupiti istu. Jednostavno stvaramo prema svom senzibilitetu i estetici.

Modna scena kao da se još uvijek boji androginosti. Što vi mislite o tome?

Mainstream scena možda, ali ona ionako nije naša ciljana grupa, tako da se ne zamaramo previše tko se čega boji i što je popularno određene sezone. Izvan granica Hrvatske je androginost sveprisutna.

 | Autor: Sanja Bistričić Sanja Bistričić

Vaša baza je u Zagrebu, ali vaše modele možemo redovito vidjeti na tjednima mode u Parizu i Londonu. Planirate li se možda trajno preseliti izvan granica Hrvatske?

Možda. Vidjet ćemo kako će se razvijati stvari, za sada ovako dobro funkcioniramo.

Kakva je žena koja nosi Dioralop?

Dioralop nosi bilo tko tko se pronalazi u njemu, bilo žena bilo muškarac.

 | Autor: Sanja Bistričić Sanja Bistričić

Vaši modeli uvijek su u, nazovimo to tako, čudnim pozama, a vaši editoriali sasvim neobični. Kako postižete taj izniman artistički dojam?

Za naš vizualni identitet je najviše zaslužna fotografkinja Sanja Bistričić s kojom surađujemo od početka. Posebno nam je zanimljivo što ističe individualnost i posebnost svake osobe koju fotografira, a spontane i slučajne situacije su nam već ušle duboko u pore.

Budući planovi?

Već radimo na kolekciji proljeće/ljeto 2016 koju ćemo ponovno prikazati u Londonu i Parizu te na capsule kolekciji koja će biti dostupna ekskluzivno u našoj trgovini u Vlaškoj 13.

Više slika pogledaj u galeriji...

Komentari 0