Moda
Crvena i crna su najljepši par: Uvjerite se sami! Crvena i crna su najljepši par: Uvjerite se sami! Crvena i crna su najljepši par: Uvjerite se sami! Crvena i crna su najljepši par: Uvjerite se sami! Crvena i crna su najljepši par: Uvjerite se sami! Crvena i crna su najljepši par: Uvjerite se sami!

Crvena i crna su najljepši par: Uvjerite se sami!

Dugo je ova kombinacija boja smatrana vulgarnom, a popularnost joj je dao Christian Louboutin

Desetljećima su kombinacija crvene i crne smatrali neprikladnom i vulgarnom; biti doista chic značilo je suptilnost i nenapadnost, prekrasne dizajnerske komade u garderobi koje su dame nosile s opuštenim stavom, skrivajući bilo kakav znak luksuza. Boho chic, slojevitost, ženstveni minimalizam - sve ove stilove povezuje skroman stav prema ženskom tijelu, a temelji im se kriju u idealu koji je teško promijeniti - elegancija je sasvim suprotno od napadnosti. Crvena i crna potpuna su suprotnost ovome motu - one privlače pogled i zadržavaju ga, iskaču iz mase i stoje stepenicu iznad svih drugih kolorističkih kombinacija. S hladnijom sezonom, kada većina poseže za bijelim i krem-kombinacijama, tamnozelenim kaputima i svijetloružičastim pletivom, crvena i crna iskaču hrabrošću. Svoju sve veću popularnost ove dvije boje mogu zahvaliti jednoj osobi - kultnom dizajneru cipela Christianu Louboutinu.

 | Autor: Goran Čižmešija Goran Čižmešija Prije gotovo 15 godina gospodinu Louboutinu posao nije išao dobro - tvrtku je imao otvorenu oko tri godine i još uvijek nedovoljno iskustva, dopustio je da ga rokovi proizvodnje i dostave potpuno izbace iz takta. “Propustio sam cijelu sezonu”, prisjetio se. Kada je shvatio koliko je novca izgubio, znao je da nešto mora promijeniti - inspiraciju je potražio u radu Andyja Warhola imena “Flowers” kako bi osmislio “it” komad o kojem bi fashionistice sanjale. Kada mu je u ruke stigao prototip, ružičasta potpetica s tkaninom na kojoj je nacrtano cvijeće, Louboutin je bio nezadovoljan. “Da, bile su slične slici, no ona je i dalje bila snažnija i nisam mogao razumjeti zašto. Gledao sam crne potplate kada sam se okrenuo i vidio asistenticu kako lakira nokte. Zgrabio sam njezin crveni lak i nanio ga na cipele. To je bilo to - cipele su oživjele!”, prisjetio se dizajner. Crveni potplat postao je legendaran i savršena reklama za brend ovog obućara: iako rijetko kad ulaže u direktni marketing i nikad ne poklanja svoje cipele (slavni dobiju tek popuste), postao je dizajner najpoznatijih modela cipela na svijetu. A upravo je crno-crvena kombinacija, bilo da se radi o lakiranoj ili mat koži, njegov najprodavaniji model. “Lakirani crveni potplati služe samo da bi moje modele izdvojili od drugih”, nastavlja.

 | Autor: Goran Čižmešija Goran Čižmešija Boju sam odabrao jer privlači pozornost, koketna je, pamtljiva i boja strasti, sažeo je kultni dizajner ljubav prema crvenoj. Prošlih 14 godina od Louboutina su napravile obožavanog dizajnera, a crvenu stavile uz bok vječnoj crnoj - njihov spoj postao je znak dobrog ukusa i glamura. S obzirom na to da cijene njegovih cipela iznose od gotovo 400 dolara naviše, crveno-crno postalo je i simbol imućnih dama; trenutak koji je nedavno jako dobro iskoristio i niche brend torbi, Mansur Gavriel. Dizajnerice koje stoje iza njega postale su slavne po bucket torbi, a upravo je crni model s vatrenocrvenom unutrašnjošću postao hit među trendsetericama (toliki da ga je čak iskopirao Mango).

 | Autor: Goran Čižmešija Goran Čižmešija Moć ovog spoja potvrde dobiva svakodnevno, no nije ništa novo - s njim se u osamdesetima igrao Yves Saint Laurent, koji ih je učinio svojim zaštitnim znakom na pisti: avangardan i odvažan, igrao je na interes poslovnih žena. U devedesetima crvena i crna postale su simbol grunge pokreta, koji je prilagodio karirani uzorak škotskih kiltova poznat kao Rob Roy za svoje karirane košulje. Karirani uzorak, pak, vuče podrijetlo iz 1850., kada je jedna američka tvrtka škotski tartan pretvorila u uzorak namijenjen za odjeću radnika: najpopularniji je bio među drvosječama (ovaj trend su, pak, prije nekoliko godina objeručke prigrlili hipsteri). Dvijetisućite bile su u znaku Loubotina, a novi nalet nastavlja ono što promovira francuski dizajner: spojevi su još ljepši, još ulašteniji, još delikatniji. Crveno-crne kreacije na pistama još 2012. su prikazali Michael Kors, Prada, Givenchy i Christopher Kane, a ove godine dominirale su kreacijama Dolce&Gabbane, Moschina i Roberta Cavallija. Želite li dodati još neki detalj u drugoj boji, zlatno, metalik ili bijelo, moderni su momenti koji će odlično pristajati ovoj kombinaciji, a ako vam se i dalje čini kako je outfit prenapadan, dajte si koji tjedan: uskoro će ulice preplaviti crveno-crne kombinacije i ništa se više neće činiti preekstravagantno. Dotad se slobodno oslonite na “all black” kombinacije ukrašene tek jarkim crvenim ružem: i ovakav styling može biti itekako efektan!

Photo: Goran Čižmešija

Komentari 0