Dalibor Jakus koji se primarno bavi odnosima s javnošću u slobodno vrijeme ima jednu drugačiju strast. Osnovao je brend Barba koji muškarcima nudi pregršt zanimljivih artikala kao što su notesi, bedževi, tabakere i olovke. Doznajemo kako uskoro stiže i prva muška kolekcija odjeće, a u nastavku saznajte kako je zapravo započela cijela 'bradata' priča.
''Nekako uvijek kreneš od sebe, od onoga što ti se sviđa. Volim brade, modu, neki osobni pečat u izražavanju, pa je Barba i nastao kao moje viđenje, odnosno kao potreba da kreiram kolekciju proizvoda koja će upotpuniti izgled jednog današnjeg dendija'', započinje Dalibor.
Nastavlja kako kroz Barbu evocira i neka starija vremena u kojima su osobni predmeti poprimali vrlo emocionalnu notu, a istodobno je bilo važno kroz njih ostaviti dojam da cijenite kreativno. Zato s pažnjom odabire elemente ove priče o Barbi, a estetski je provlači kroz filter modnog povrataka u prošlost.
Kolekcije kao pripovijetka u nastavcima
''Ime se pojavilo u hipu, sasvim nepromišljeno, ali valjda potaknuto negdje iznutra. Sam nosim bradu pa je to prva asocijacija, a u konačnici kad povežete latinski naziv za bradu i moje dalmatinsko nasljeđe, Barba je ispao 'ful' prirodan odabir'', objašnjava kroz smijeh Dalibor.
Kao inspiracija mu služi vizija kako bi Barba trebao izgledati karakterno, u socijalnom kontaktu, čime bi se bavio, kakav bi čovjek bio da nije plod mašte. Srećom, u ovoj igrariji oslobađa se prostor da tom svom imaginarnom liku pridodaje njegove osobne predmete ili stvara priču oko njega. Kako je Barba zamišljen kao pripovijetka u nastavcima, jedna razina te priče se odnosi na mini kolekcije od po nekoliko proizvoda koje Barbu stavljaju u kontekst bon vivanta, pisca ili putnika. Dalibor radi na tome da obogati svaku kolekciju dodacima koje odgovaraju toj slici.
Druga razina je modna priča, odnosno odjeća za muškarce koja će zaokružiti pripovijedanje o Barbi i koju uskoro možemo očekivati u ponudi ovog modernog dendija. Za dosadašnje radove materijali ovise o proizvodima, ali vođeni su idejom da vizualno prate karakter Barbe. Tako na primjer, Barba notebook dolazi u tri različite varijante: velur, umjetna koža i juta. Boje su također prirodnog tona i kolorita, od zemljanih do pastelnih boja kojima se dodaje „isprani“ vintage look.
''Kako je u proces uključeno više različitih osoba onda sve skupa traje neko određeno vrijeme. Najviše vremena se potroši u mojoj glavi gdje se roji ideja. Onda slijedi set pitanja koje označavaju propitkivanje te iste ideje, kako, zašto, što misliš ti, što mislim ja? itd. Proizvodi izlaze polako prema kupcima tako da ostavljamo vremena prilagodbi, ali i tome da novi proizvod zaživi među publikom'', pojašnjava Dalibor.
Predmeti koje su nekoć koristili samo muškarci
Naglašava kako mu je bitno da se Barba pozicionira kao brend za muškarce koji će voljeti i žene. Ovdje je riječ o predmetima koje su nekoć više koristili muškarci, ali danas su te granice podjele na muško-ženska obilježja, po Daliboru, stvar prošlosti. Iz te kombinacije, prošlog vremena kojeg pamtimo i budućeg koje nas „cima“ da se kreativno profiliramo, pokušava osmisliti nešto što nije nužno hit za jedno ljeto, nego stvari uz koje se emotivno vežemo. Odabir motiva mu je čisti gušt, ali i izazov da vidi kako će na to reagirati ljudi. Glavni motiv koji se proteže kroz cijelu priču je ilustracija Barbe, a ostale motive pronalazi u elementima nekih svojih afiniteta ili identifikacije.
''Reakcija na radove ima tisuću jer kad se kreativno stvara - takve situaciju su neminovne. Neke su brutalno iskrene i smiješne, a neke toliko iznenade da mi je nevjerojatno da se događaju. No, najviše me se dojmi kad mi se nepoznati ljudi obrate s gospodine Barba'', nastavlja Dalibor.
Najtraženiji komad je definitivno Barba notebook. To ga posebno veseli jer kao osoba koja se bavi komunikacijom i pisanjem, to mu naznačuje da se ljudi još uvijek drže onog staromodnog da papir podnosi sve ili da se imaju potrebu kreativno izraziti u pisanju.
''Daljnji primarni planovi su izgraditi dobru priču oko Barbe kako bi se svi na neki način pronašli u ovoj ideji, bilo da ih ona podsjeti na stara vremena ili probudi neki novi doživljaj. Naravno, tu su novi proizvodi koji izlaze u lipnju kao što su sapuni za brijanje, torbe, tregeri te odjeća za muškarce. Kako je Barba prepoznatljiv posebno u mediteranskom izričaju želja mi je proširiti priču među talijanskim, španjolskim i portugalskim muškarcima odnosno predstaviti Barbu Rimu, Madridu i Lisabonu'', zaključio je Dalibor.
Kolekcija Barba se može nabaviti u art dućanu Le Prase, u Radićevoj 5 u Zagrebu ili direktno preko Facebook stranice. Trenutno dogovaraju nove lokacije od Splita i Visa do Rovinja i Varaždina. Cijene su izložene u galerijama u kojima se Barba prodaje.
U galeriji pogledajte više fotografija...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.