Komadi od trapera najprije su se nosili iz praktičnih razgola i nisu bili moderni. Danas je traper devinitivno "the" materijal u našim životima, a zapravo su šezdesete krive za popularizaciju i otkrivanje do tada marginaziliranog materijala. Ipak, prava zasluga što je jeans ušao u modne vode pripada kaubojima, ali mnogo više inovativnim i proaktivnim kampanjama.
Kultni Levi's 501
Klasični fit, ravne nogavice, bez aplikacija, iste danas kao što su bile i prije skoro sto godina. Međutim, moda kao moda, uvijek traži nešto novo, pa je i ulazak jeansa na modni kolosijek zahtijevao značajne promjene. Tako se šezdesetih godina dogodilo sužavanje i dodavanje elastina pojedinim modelima traperica, dok su sedamdesete donijele raznorazne promjene u kroju, pogotovo kada je riječ o nogavicama. Trapezice zvuče poznato? Osamdesete su uvele eksperimente u obradi, tretirani jeans i jeans u boji, a početkom novog milenija struk je spušten niže nego ikada.
Danas je gotovo svaki od spomenutih modela i dalje moderan. Ipak, jeans je postao sveprisutan onog trenutka kada su ga dizajneri luksuznih brendova počeli primjenjivati u svojim kolekcijama. S popularnošću jeansa rasla je i popularnost dizajniranih jeans kolekcija. Gotovo lančano su se počele pojavljivati dizajnirane linije, od Calvina Kleina, preko Versacea, do Armanija. Odjednom, traperu je dodijeljena posve nova konotacija – street style glamur.
"Sada svi mogu ući u Studio 54"
U jednom trenutku čak je i notorni klub Studio 54 imao svoju liniju traperica. Svakako, nije odmogao ni genijalni slogan "Sada svi mogu ući u Studio 54". I tako smo došli do važnosti slogana i kampanja. Spomenut ćemo na primjer Kate Moss. Svi znamo ovo ime danas, ali u trenutku kada se pojavila na kampanji za Calvin Klein Jeans bila je samo veoma mršava, nepoznata, polugola i jako mlada.
Brojne kampanje za ovaj brand obilježile su početak njene karijere, ali i početak heroin chic pokreta devedesetih godina. Malo prije nje, još jedna veoma mlada, ne tako mršava, ali jednako nepoznata u tom trenutku, manekenka Brooke Shields lansirala je svoju karijeru kada se pojavila na billboardima u provokativnoj kampanji s dvosmislenim sloganom ‘’Ne postoji ništa između mene i mojih Calvin Klein traperica’’.
Kampanja je izazvala kontroverzu na internacionalnom nivou, što je zapravo i bio cilj. Ubrzo su uslijedile i mnoge druge kontroverzne kampanje, od kojih su neke čak bile i zabranjene u pojedinim zemljama. Podsjetit ćemo se samo nekih od Levi’s i Diesel slogana, koji su ukazivali i na razne sociološke promjene, ali i na klimatske i fenomenološke tendencije u zapadnom društvu. A dok su se neki bavili sloganima, drugi, poput brendova Guess ili Versace Jeans Couture, oslanjali su se na vizuale, pa su postali prepoznatljivi po seksi imidžu.
U vremenu u kojem živimo traperice i svi ostali komadi od trapera postali su nezamijenjivi u našim garderobama. I ne samo da se nose na ulici i u ležernim stylinzima već su postali i dio večernjih i uredskih izbora. Sada je samo pitanje trenutka kada ćemo na nekom crvenom tepihu ugledati glamuroznu haljinu od trapera, možda već na dodjeli sljedećeg Oscara.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.