Katherine Hepburn nije bila tipična ljepotica, a ostala je zapamćena kao otmjena dama sa stavom
Napravite li presjek karakteristika najslavnijih glumica današnjice, doći ćete do jednostavne formule - ljepota, mladost i ženstvenost nužni su preduvjeti za popularnost. No odlučite li doznati koja glumica drži titulu one s najviše Oscara, shvatit ćete kako biti isti poput drugih i nije najbolji recept. Katharine Hepburn, ponosna vlasnica čak četiriju statua, složit će se filmski povjesničari, bila je sve samo ne standardna holivudska ljepotica. Britka jezika, povučena i svojeglava, bježala je od novinara, intervjua i snimanja, a za razliku od kolegica, nije se bojala iskakati iz kalupa. Izbrušeni talent i prkos razlog su zbog kojeg i danas njezini filmovi kotiraju visoko na ljestvici klasika, što je potvrdila i odluka Britanskoga filmskog instituta da mjesec veljaču prošle godine posveti upravo toj filmskoj ikoni. Do početka ožujka, u povijesnom kinu na londonskom Southbanku, prikazana su 24 filma u kojima je glumila Katharine Hepburn, snimljena od 1933. do 1981. Rođena u Americi u bogatoj obitelji, Hepburn se glumom počela baviti na fakultetu, a prvi Oscar dobila je doista rano - sa samo 26 godina za treći film “Jutarnja slava” 1933.
No brz uspon na holivudski tron uskoro je zameo niz komercijalnih neuspjeha koji su, u kombinaciji s njezinim šefovskim ponašanjem i, za tadašnje pojmove, iznimno neženstvenim imidžem, Katharine pripisali titulu sastojka koji će film sigurno odvesti u propast. Talentiranu glumicu ovo nimalo nije pokolebalo. Umjesto da se gura pod svjetla reflektora, Hepburn je nemilost u kojoj se našla iskoristila za projekte koji su je doista zanimali te je polako preuzimala kontrolu nad karijerom. Dolaskom 1940-ih i njezin stil postajao je sve popularniji - hlače, košulje krojene po mjeri i baloneri bili su obilježja revolucionarne modne ikone koja u to vrijeme doista nije imala premca. S novim desetljećem vratila se i njezina popularnost - film “Filadelfijska priča” pokazao je koliko je Katharine, osim uspješne glumice, bila vrsna poslovna žena. Scenarij za ovaj film prvotno je napisan kao predstava posebno za Hepburn, koja je mudro otkupila sva prava za njega te ga poslije prodala filmskom studiju MGM, uz uvjet da glumi glavnu ulogu, kao i da bira redatelja i kolege. Suradnja s MGM-om vratila ju je u filmske uspješnice, ali pokrenula i jednu od najpoznatijih ljubavnih priča starog Hollywooda - onu sa Spencerom Tracyjem. Njihovo poslovno partnerstvo tijekom 25 godina iznjedrilo je devet filmova i najpoznatiji preljub koji je opstao više od dva i pol desetljeća, do njegove smrti 1967. Vjerojatno najpopularniji holivudski ljubavnici, Hepburn i Tracy, kemiju su vješto prenosili na veliki ekran, a upravo za jedan od filmova snimljen s Traceyem, “Pogodi tko dolazi na večeru”, Hepburn je dobila drugi Oscar. Od prvog trena kad su se upoznali, par je postao nerazdvojan usprkos tomu što je Hepburn bila vidljivo viša od irskoga glumca, dok je Tracy bio oženjen i odlučan da suprugu nikad neće ostaviti. “Bio je neodoljiv - napravila bih sve za njega. Ja sam bila savršeno neovisna, nikad se nisam planirala udavati”, izjavila je Hepburn koju su novinari često pitali zašto je ostala u vezi s oženjenim čovjekom gotovo cijeli život. “Čak i ako ostanem sama na kraju, bit ću sretna jer smo se dobro zabavljali”, čvrsto je odbrusila prijateljima koji su se brinuli za njezinu budućnost. No ipak se udala jedanput - za srednjoškolsku ljubav, Ludlowa Ogdena Smitha, osam godina starijeg, kojeg je natjerala da promijeni redoslijed svojih imena kako se ne bi morala prezivati Smith, što je smatrala preobičnim. Hepburn se nikad nije bojala kršiti pravila; bila je besraman snob, govorila je s otmjenim naglaskom koji su Amerikanci prezirali.
Tuširala se isključivo u ledenoj vodi za koju je tvrdila da jača karakter, uvijek je sama radila opasne scene jer su kaskaderke stajale prezgrbljeno i uživala je u minimalizmu - šminke, odjeće, uređenja. Supruga se “riješila” nakon nekoliko godina, čim se preselila u Hollywood. Hepburn je u filmskoj povijesti ostala zabilježena kao vrsna glumica, ali - možda i važnije - kao osoba koja se nije bojala biti svoja. Popločala je put svim kolegicama koje su se ponašale, odijevale ili jednostavno izgledale drukčije, a filmska industrija njoj može zahvaliti niz autonomnih, inteligentnih i neovisnih ženskih likova koji su postali popularni nakon 1950-ih. Bilo kao vrckava zavodnica u komedijama Georgea Cukora, neobuzdana i vatrena partnerica Spenceru Traceyu ili kao mudra savjetnica u ulogama koje je prihvaćala pri kraju karijere, Hepburn je bila jednako unikatna na velikom platnu, ali i izvan njega.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.