Moć Instagrama

Instagram je trenutno najbrža rastuća društvena mreža s preko 200 milijuna aktivnih korisnika. Od jednostavne platforme postao je svojevrstan društveni fenomen, a sve je zaokružio i Facebook kada ga je kupio za nezamislivu cifru od jedne milijarde dolara. O moći Instagrama porazgovarali smo s Anom Petričić Gojanović, vlasnicom PR agencije PRiredba, Bojanom Rodikom, community managerom u 24sata i glumicom Marijom Borić.

Danas su rijetki pojedinci koji nemaju svoj Instagram profil, a na njima možemo vidjeti zaista svašta. Od neizostavnih fotografija hrane, selfieja koje je proslavila upravo ova mreža, do fotografija koje otkrivaju ponekada i previše i zasigurno im nije mjesto na javnoj mreži. Ipak, Instagram je postao toliko popularan da se preko njega danas razvijaju i poslovne komunikacije i mreže.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

''Iako je u početku korišten kao digitalna platforma za osobne potrebe i zabavu, vrlo brzo se profilirao u vrijedan komunikacijski alat. Instagram pruža odlične mogućnosti promocije proizvoda, događaja, brenda na vrlo zanimljiv način kroz atraktivnu fotografiju, visual ili kratki video. Instagram je posebno zahvalan za naizgled gerila promocije i komunikacije u kojima poznate osobe kroz vlastite, privatne profile komuniciraju sa svojim pratiteljima'', započinje s poslovnog aspekta Ana.

S njom se slaže i Bojan, koji se prvenstveno u svom poslu bavi društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera i Instagrama. Pojašnjava kako je Instagram društvena mreža, bio i ostao, ali se prometnuo i kao poslovni faktor.

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Odlična poslovna platforma

''Kao i na svakoj drugoj mreži, svoj prostor za nastup na Instagramu našle su tvrtke, brendovi i organizacije. No omjeri privatnih i poslovnih profila nisu važni: svaki korisnik sam određuje koga će pratiti, pa nema negativnih posljedica po njegov feed. Instagram je, po meni, uspio iz nekoliko razloga. Bio je među prvim foto aplikacijama za pametne mobitele koja je imala filtere, što je korisnicima omogućilo da daju novu dimenziju svojim slikama. Osim toga, (bio) je vrlo jednostavan: od samog pripremanja fotke za upload do pregleda fotografija korisnika koje pratite. Danas je aplikacija bogatija za nekoliko funkcija, ali u svojoj srži se nije mijenjala, od čega su mnogi strahovali kad ju je kupio Facebook'', objašnjava Bojan.

I zaista, kod Instagrama su mogućnosti razne. Postoji opcija i privatnog profila, međutim, rijetki se za nju odlučuju. Bez obzira želite li, poput takvih primjera, sa svojim najužim krugom prijatelja podijeliti svoje privatne trenutke, jednako tako možete uz otvoreni profil uz Instagram lansirati i određene projekte. To se najbolje moglo vidjeti po primjeru Marca Jacobsa koji je svoje modele za nove kampanje pronašao upravo preko - Instagrama.

''Opcija je mnogo, od objave pozivnice za događaj s direktnom porukom ili kao teaser što je masovan slučaj upravo na jesenskim tjednima mode koji su u tijeku i koje koriste PR službe modnih kuća, do izvještaja sa samog događaja kako bi prenijeli djelić atmosfere ili poruku koju smo komunicirali. Naravno, odličan je i u plasmanu i promociji konkretnih proizvoda, osobito ukoliko za komunikaciju angažirate poznate osobe ili osobe s puno pratitelja i njihove profile. Instagram je zanimljiv i koristan i zbog toga što sve prikazano ostaje i zabilježeno te služio kao album – portfelj vašeg rada odnosno svega što ste snimili'', objašnjava Ana kako odnosi s javnošću funkcioniraju na ovoj mreži.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Ana uz službene i profesionalne profile ima i svoj privatni, a kaže kako je glavna razlika u sadržaju, mada u osnovi razlike i nema – i jedno i drugi ima zajednički faktor, a to je promocija. Smatra kako je komunikacija putem privatnih profila, tzv. gerila komunikacija djelotvornija jer preporuka koja dolazi od osobe s imenom i prezimenom i ‘osobnošću’, prihvaća se kao iskusna i vjerodostojnija od promocije na službenom profilu nekog brenda, događaja ili tvrtke. S njom se slaže i Bojan, ali naglašava kako je općenito kod bilo koje vrste profila najbitnija autentičnost.

Originalnost i komunikacija s drugim korisnicama za dobar uspjeh

''Ako nastupate kao privatna osoba, odnosno ne vodite Instagram profil iz komercijalnih razloga ili za nečiji račun, najbitnije je ne opterećivati se reakcijama, brojem favova ili pratitelja. Drugi korisnici znati će prepoznati originalnost i stil, rekao bih čak iskrenost u fotografijama. I, ako se skupi takva baza pratitelja, ona će s vremenom samo rasti. I naravno, treba komunicirati s drugim korisnicima. Ovo je ipak društvena mreža'', kroz smijeh kaže Bojan.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Upravo tog pravila se pokušava pridržavati i glumica Marija Borić koja na svom profilu kombinira fotografije iz privatnog života uz detalje iz poslovnog.

''Pokušavam svaki dan jednu fotku staviti, ali ne uspijevam to baš. Ne želim objaviti sliku samo zato da sam ju "eto stavila". Volim kad slika ima priču. Volim nešto lijepo podijeliti s ekipom koja me prati, ponekad stavim i svoju sliku, čisto da ne zaborave kako izgledam. Najviše zapravo stavljam slike djetelina s četiri lista jer ih doista često pronalazim, pa smatram da na taj način dijelim sreću'', govori o svojim navikama nasmijana Marija.

Na svom profilu često objavljuje fotografije iz predstave i napiše kada se i gdje igra, a jedan od omiljenih motiva je prazno gledalište. To joj je postalo jedan mali ritual, kad negdje gostuje, stane na sredinu pozornice i slika prazno gledalište. Također smatra da Instagram može biti jako koristan po pitanju poslovnih kontakata, ali je kod nje u pitanju prvenstveno vlastiti gušt.

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Ne pretjerujte s fotografijama i hashtagovima

''Ipak, postoje i stvari koje me živciraju, a to su profili sa 0 objavljenih fotki i stalkeri koji ništa ne dijele, ne lajkaju i ne komentiraju. To mi je neshvatljivo, a ja uvijek lajkam koga pratim'', kaže Marija.

Osim takvih profila, većinu korisnika iritiraju i hashtagovi, za koje Bojan naglašava kako ih velik broj korisnika pretjerano koristi, pa im se gubi svrha. Twitter ima ograničenje od 140 znakova u postu, pa ondje imaju neki smisao, daju kontekst, određuju temu ili omogućuju jednostavnije praćenje, a Bojanov je dojam da se na Instagramu otišlo u preveliku krajnost, ljudi žele biti zapaženi pa spamaju hashtagovima. Zbog toga bi svima savjetovao da se drže one "manje je više".

 | Autor: Instagram/Nives Celzijus Instagram/Nives Celzijus

Osim hashtagova, nepotrebno je zamarati svoje followere konstantno jednim te istim motivima i identičnim fotografijama. Nikoga ne zanima koliko dana za redom ste ručali istu hranu, a još manje identični svakodnevni selfieji u istoj pozi, ali samo s drugom pozadinom. Često se i zaboravlja da je Internet medij koji ''ne zaboravlja'' i ljudi se ponekada previše opuste.

''Instagram je odlična platforma da se predstavite no važno je pažljivo birati sadržaj koji objavljujete. I jedna nepromišljena fotografija ili sadržaj ili komentar mogu zasjeniti sve one dobre koje ste objavili ranije'', zaključio je Bojan.

U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...

Photo: Thinkstock / Spencer Davies

Komentari 0