Miss7 Blog

Kako zadržati radno mjesto ili spasiti svoj biznis u krizi?

Na vrata nam je stigla i ta riječ koje se uslijed korona krize svi pribojavaju. Jesen.

Pad BDP-a zasada 15%. Do kraja godine se očekuje još 250.000 nezaposlenih.

Kako ne paničariti? Kako zadržati posao u ovim uvjetima? Kako spasiti svoj biznis ako ga uopće još i imamo?

Kao i uvijek u svemu - promjenom načina razmišljanja i djelovanja.

Suština svakog posla/biznisa je stvoriti (novu) vrijednost i riješiti probleme kupaca.

Bez kupaca ne postoji niti jedno poduzeće.

Bez prodaje imamo hobi, a ne vodimo posao.

Ako nema prodaje, nema za naše plaće, bez obzira u kojem odjelu radimo.

Dakle, bitno je da prvo svi shvatimo da je kupac taj koji nam svima daje plaću, a poslodavac je samo isplaćuje.

I nema više mjesta za naša prava bez naših odgovornosti u paketu. Prošla su ta vremena.

I kako onda spasiti svoje radno mjesto? Dodavanjem vrijednosti kompaniji.

Budite brutalno iskreni - koliko ste nezamjenjivi za poduzeće u kojem radite?

Koliko zaista pridonosite? Mogu li bez vas dalje? Znam da smo na neki način svi zamjenjivi i bez svakog se može, ali znate i sami da ne pridoinosi svatko jednako.

Jeste li među 20% zaposlenika koji donose 80% zarade firmi?

Ako ne, možete li to postati?

Koje vam vještine, znanja, kontakti za to trebaju? Steknite ih.

Koje aktivnosti trebate poduzeti? Što čekate?

Znam da su ponekad radnici i poslodavci, kako kaže jedna pjesma, svijeta dva, potpuno različita.

Poslodavci su fokusirani da više dobiju, manje plate, oni žele profit, učinkovitost, a radnici žele dati manje, a dobiti više tj. manje raditi i više zaraditi. Oni prodaju svoje vrijeme za novac/plaću, i dok oni gledaju na sat, poslodavac gleda na rezultat. Tako je uvijek bilo i bit će.

I možda se nikad te dvije strane neće naći u cijelosti na svojim putevima, no jedno ostaje sigurna istina. Svima nam naš kupac daje plaću.

Tako se vraćamo na pitanje koliko svojim kupcima rješavamo probleme, koliko dodajemo vrijednost u njihov život?

Kako ćete zadržati posao – postanite i ostanite nezamjenjivi, budite vi taj koji daje najveći doprinos. Ne kažem da radite 24/7/365 i prodate dušu korporaciji nego da uvijek date sve od sebe, da ne zabušavate i da ne gledate na sat nego na rezultat. Jer u istom ste brodu kao i vaš poslodavac. Ako njemu nije dobro, odakle će vam isplatiti plaću? I pričam o malim, mikro i srednjim firmama prije svega, i svim poštenim poslodavcima koji tržišno djeluju bez obzira na veličinu. Ne pričam o zapošljavanju preko veze, uhljebljivanju, kumovima i slično.

Ako to postojeći poslodavac neće znati ili moći cijeniti jer će propasti ničijom krivnjom, znat će neki drugi. Sigurno. Uvijek postoji potreba za vrhunskim zaposlenicima.

Svi smo zapravo na istom brodu i sve i svi smo povezani.

A ako vodite svoj posao, korona je možda, htjeli mi to priznati ili ne, na neki način i katalizator promjena i čištač na tržištu. Možda je baš i vaš biznis taj za kojim više ne postoji potreba i mora propasti. Koliko god to bolno bilo čuti.

85% poslova iz 2030. danas ne postoji. I to je super vijest, jer možda ste vi baš ta osoba koja će ih kreirati.

Mnogi poslovi će propasti, svijet i svijest se mijenjaju, nastaje potreba za novim stvarima.

Najuspješniji su oni poduzetnici koji se BRZO PRILAGODE promjenama.

Koji iz limuna naprave limunadu, a ne kukaju kakve im je to karte podijelio život.

I koji se BRZO DIGNU nakon PADOVA. I NASTAVE dalje.

I to ne samo poduzetnici nego i pojedinci zaposleni u poduzećima.  

Stavite fokus na što možete dati, kako pridonijeti, kako možete i kome pomoći.

Dajte i vratit će vam se. Na ovaj ili onaj način. Od postojećeg ili novog poslodavca.

Ili ćete (morati) kreirati novog poslodavca na tržištu o kakvom ste oduvijek sanjali – sebe.

*Stavovi i mišljenja u ovom tekstu osobni su stavovi autora i ne odražavaju stavove i mišljenja redakcije i uredništva

Photo: Privatna arhiva

Komentari 0