1/12

Marc Jacobs - zločesti dečko modne industrije

Marc Jacobs modni je dizajner koji je obilježio velik dio američke modne povijesti. Najpoznatiji je po svojem istoimenom brendu ženstvenih kreacija Marc Jacobs, proširenoj liniji Marc by Marc Jacobs te svom mandatu kreativnog direktora Louis Vuittona koji je započeo 1997. godine i donio koketan glamur toj modnoj kući.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Međutim, Jacobs nije jednostavnim putem došao do carstva koje nosi njegovo ime. Prije mišićavog makeovera u 2007. godini, bio je klasičan primjer neurotičnog Njujorčanina: nepočešljan, s debelim naočalama, strastveni pušač sa sklonošću prema najobičnijim majicama s natpisima i razderanim Converse tenisica. Raščupan i kao da ni najmanje ne drži do sebe, Jacobs je oduvijek bio pravi arbitar, nevjerojatan talent sa šestim čulom koje je točno znalo što žene žele nositi.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Rođen 9. travnja 1963. u New Yorku, već sa sedam godina ostaje bez oca koji nenadano umire od teške bolesti. Prema samim Marcovim riječima, ostaje sa psihički nestabilnom majkom koja ne brine za vlastitu djecu, već konstantno mijenja muškarce i niže propale brakove zbog kojih se obitelj svako malo seli iz jednog doma u drugi, od New Jerseyja na Long Islandu do Bronxa. Osjećajući se otuđen od svoje majke i braće i sestara, Jacobs se kao tinejdžer preselio kod svoje bake na Upper West Side na Manhattanu. Živeći s bakom osjećao se napokon kao kod kuće, mnogo je putovao i radio na svom obrazovanju, a također je razvio ljubav prema estetski lijepim stvarima. Ohrabrivala ga je i u svemu mu pružala podršku, od ideje da se počne baviti modnim dizajnom, pa do njegovih privatnih odluka i načina života.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Do dobi od 15 godina pohađao je srednju školu za umjetnost i dizajn, a poslije škole je radio u butiku Charivari. Osoblje mu je dopustilo da između slaganja odjeće i odijevanja lutki dizajnira veste za njih, a rad mu je pomogao da dobije mjesto na prestižnoj Parsons School of Design. Na svojoj završnoj godini bio je nagrađen s tri najviša priznanja: proglašen je Studentom godine, a osvojio je Perry Ellis Gold Award naprstak i Chester Weinberg Gold Award naprstak, Nagrade je osvojio zahvaljujući svojoj diplomskoj zbirci ručno pletenih vesti koje su privukle  mnogo pozornosti - uključujući i onu Barbare Weiser, vlasnice njujorškog butika. Upravo je ona zatražila da Marc za njih profesionalno proizvodi i prodaje u butiku pod oznakom Marc Jacobs for Marc and Barbara.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Početak u Perry Ellisu

Jacobs je nakon toga preuzeo dizajniranje ženske linije za Perry Ellis, gdje je osvojio prestižnu nagradu CFDA 1992. godine, a godinu dana kasnije Jacobs predstavlja svoju poznatu grunge kolekciju. Modna kritika je bila oduševljena, ali tvrtka je bila zgrožena i tada Jacobs odlazi iz Perry Ellisa. Uz financijsku potporu svojih bivših šefova, pokreće vlastitu tvrtku s dugogodišnjim poslovnim partnerom Robertom Duffyjem, a oznaka Marc Jacobs ubrzo postaje sve uspješnija i popularnija.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Strmoviti uspon na svjetski tron mode

Godine 1997., Jacobs je imenovan kreativnim direktorom kuće Louis Vuitton, meke luksuzne robe u Parizu. U rukama Jacobsa, Vuitton je dobio sasvim novo lice. Odmaknuo se od klasičnih komada, te je započeo suradnje s dizajnerom Stephenom Sprouseom i hirovitim Takashijem Murakamijem, japanskim umjetnikom, a rezultati su bili izvrsni. LV monogrami koji su išarani da izgledaju poput grafita, eksplozija upadljivih boja, igranje s naizgled nespojivim materijalima- rezultirali su fantastično. U roku od deset godina, Jacobs je učetverostručio profit tvrtke, te je okrenuo i prema mlađim i otkačenijim klijentima.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

 Posao je bio profesionalni trijumf, ali je donio nove pritiske koji su se očitovali na Jacobsovom privatnom životu. Tada je započeo težak period  konzumacije teških droga, s gotovo svakodnevnim epizodama miksanja kokaina, heroina i alkohola. Prijatelji, među kojima su mu najviše pomogle Naomi Campbell i Anna Wintour, napokon su uvjerili Marca da potražiti pomoć, te je završio na odvikavanju 1999. godine.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Pokretanje još jednog vlastitog brenda

Nakon povratka s odvikavanja, Jacobs se punom parom vratio nazad na posao. Pokrenuo je Louis Vuitton ready-to-wear liniju, istovremeno šireći vlastiti brend, a 2001. godine osniva brend Marc by Marc Jacobs. Njegove tri Marc Jacobs kolekcije - dvije za odrasle i jedna za djecu počinju se prodavati u desetak Marc Jacobs butika diljem svijeta. Tada je i licencirao svoje ime na parfeme i modne detalje, poput torbi, marama i remena. Ipak, 2007. godine ponovno se bori s vlastitim demonima i kreće na novo odvikavanje i rehabilitaciju.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Uspješno se oporavlja i uz posao počinje raditi na sebi i svom tijelu, te započinje njegova velika transformacija iz podebljeg i neuglednog neurotičara u istreniranog, preplanulog muškarca koji po sebi voli crtati besmislene i šarene tetovaže. Privatni život mu se također smiruje, te u siječnju 2010. godine sklapa brak sa svojim životnim partnerom Lorenzom Martoneom. Karijera mu i dalje besprijekorno raste, poznate trendesterice jedva čekaju nove kolekcije, a revije postaju jedne od najtraženijih za praćenje.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Svjetske nagrade kao priznanje iznimnom radu

U lipnju 2011. godine dobiva prestižnu nagradu Geoffrey Beene za životno djelo, a od 2010. godine je već tri puta proglašen dizajnerom godine od strane CFDA. Godinu 2012. obilježava 15 godina njegove uloge kao kreativnog direktora Louis Vuittona, a njegovi brendovi Marc Jacobs i Marc by Marc Jacobs i dalje nižu nevjerojatne uspjehe, posebice pojavom dodataka za mobilne telefone i laptope. Ove godine je uz dosadašnje parfeme odlučio i za izdavanje linije dekorativne kozmetike koja je odmah izazvala veliku traženost. Međutim, ove godine je nakon 16 godina odlučio otići iz Louis Vuittona kako bi se u potpunosti posvetio vlastitom brendu. Oproštajnom revijom u Parizu slavio je svoje najveće hitove koje je napravio za modnu kuću Vuitton i na taj način je elegantno i emotivno zatvorio jednu modnu eru.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

Marc Jacobs je svakako jedan od najosebujnijih i najtalentiranijih dizajnera našeg doba. Njegovo poigravanje modom i spektakularne revije obilježili su ne samo američku, već i svjetsku modnu scenu današnjice. Čak i kada je imao najvećih privatnih problema, to se nije osjetilo na poslu čime je dokazao svoju profesionalnost koja se očituje u uspješnosti i daljnjem rastu, kako njegovih modnih marki Marc Jacobs i Marc by Marc Jacobs, tako i u Louis Vuittonu. Čuvena je njegova izjava kako je ironija prijeko potrebna u modi, oduvijek, uvijek i zauvijek. A njegova ironija je izražena na najbolji način.

 | Autor: Gulliver Image/Getty Images Gulliver Image/Getty Images

U galeriji detaljnije pogledajte fotografije...

Photo: Gulliver Image/Getty Images

Komentari 0