Life&style

"Zadesio nas je neočekivani događaj koji je izvan vaše kontrole... Brzo smo shvatili da postoji rješenje"

  • Strah od virusa sada je zamijenio strah od ekonomske nesigurnosti, no uvijek postoje oni pojedinci koji neustrašivo idu naprijed 
  • miss7 donosi priče o poduzetnicama koje se ne prepuštaju sudbini već pronalaze rješenja kako bi spasile svoje poslovanje i sačuvale radna mjesta
  • Radojka Macan vlasnica je tvrtke Bioeterica koja proizvodi i prodaje eterična ulja i sastojke za kreiranje krema i parfema te klijentica Erste banke
  • “ Tvrtke i hoteli vas razumiju i žele vaš proizvod jer im donosi veliku vrijednost, ali kao ni mi, ni oni ne znaju što donosi sutra i svi moramo pričekati. Dogovaramo se da ćemo nastaviti kad se situacija „smiri“.  Znači svi se projekti zaustavljaju. Međutim, život mora ići dalje, i u cijeloj situaciji ne prestaje vaša odgovornost i obveza prema dobavljačima, zaposlenicima”

 

Kad se Radojka Macan, nakon uspješne korporativne karijere, prije nekoliko godina odlučila posvetiti privatnom poduzetništvu - proizvodnji i prodaji eteričnih ulja i sastojaka za kreiranje krema i parfema u sklopu vlastite tvrtke Bioeterica - bila je spremna na sve izazove koje takav posao zahtijeva; od destilacije ljekovitih biljaka u srcu Dalmacije, do razvoja potpuno novih mirisnih proizvoda s potpisom izvorno hrvatsko i prodaje na domaćem i inozemnom tržištu. No nitko nije mogao predvidjeti potpuno zatvaranje granica i karantenu izazvanu novim virusom koji je blokirao sve, od druženja do nemogućnosti poslovanja.

 | Autor:

“Kako je naša tvrtka dugi niz godina bila fokusirana na B2B poslovni pristup, odnosno prodaju proizvoda inozemnim korporacijama iz područja kozmetike, novonastala situacija nas je zatekla usred velikih financijskih ulaganja, pored eteričnih ulja iz vlastite proizvodnje morali smo kupiti dodatne sirovine iz inozemstva, kvalitetnu ambalažu i dizajn jer smo se  opredijelili za vrhunski mirisni proizvod inspiriran Dalmacijom.”

"Izvan naše kontrole"


Prije početka izazovne situacije, dobili su odlične povratne informacije s tržišta i interese velikog broja klijenata za svoje prirodne proizvode, a posebno za uslugu kreiranja mirisa s potpisom, što je inovacija na tržištu i predstavlja dodanu vrijednost brendu, naročito u turizmu, kaže gospođa Macan.
“U jeku velikog optimizma i značajnih ulaganja dogodi vam se jedan potpuno neočekivani događaj koji je izvan vaše kontrole. Tvrtke i hoteli vas razumiju i žele vaš proizvod jer im donosi veliku vrijednost, ali kao ni mi, ni oni ne znaju što donosi sutra i svi moramo pričekati. Dogovaramo se da ćemo nastaviti kad se situacija „smiri“. Znači, svi se projekti zaustavljaju. Međutim, život mora ići dalje, i u cijeloj situaciji ne prestaje vaša odgovornost i obveza prema dobavljačima, zaposlenicima.”

Od parfema do dezinficijensa

Nisu se prepustili negativnim razmišljanjima već su brzo krenuli tražiti rješenja, i tu su manje tvrtke, kaže Radojka Macan, u prednosti, jer brzo  mogu reagirati i prilagoditi se promjenama na tržištu. Najbolji primjer su poznate francuske kompanije koje su se tako od proizvodnje parfema preorijentirale na proizvodnju sredstava za dezinfekciju.
„Na prvu, reakcija na novonastalu situaciju je bila: zar opet neka prepreka i strah od nepoznatog? No kako se mi poduzetnici svakodnevno prilagođavamo raznim izazovima, bilo u pogledu prodaje, zahtjeva kupaca, ekonomskih kriza, brzo smo shvatili da za sve postoji rješenje samo treba ići naprijed. Imamo sreću što je primjena eteričnih ulja raznovrsna te se pored stvaranja ugođaja i određenih raspoloženja, ljekovitost eteričnih ulja očituje i u raznim drugim područjima. Mijenjanjem fokusa s poslovnih korisnika na pojedinačne korisnike koji u svojim domovima mogu
iskoristiti ljekovitost eteričnih ulja proširili smo asortiman proizvoda. Također, pojednostavili smo proces kupnje uvođenjem web shopa te se više približili kupcima s ciljem slušanja njihovih potreba, interesa i želja u području eteričnih ulja. “

 | Autor:

Nova tržišta

Mirisne kreacije iz laboratorija Bioeterice inspirirane dalmatinskim vjetrovima zapuhale su prema nekim novim kupcima i tržištima.
Kao što i dalmatinski vjetrovi pušu na refule i brzo se izmjenjuju, tako su i u Bioeterici spremni na nove izazove i poslovne (ne)prilike pa s optimizmom poručuju: 
“Ne dopustiti da vas situacija obeshrabri, ne odustajati, pružati jedni drugima podršku i postavljati manje ciljeve. Svaki doseg jednog malog cilja stvara novu motivaciju za sljedeći, i korak po korak idete dalje. Ova situacija nam je donijela novi susret s nekim novim ljudima, nove poslovne partnere koji nam još više daju inspiraciju i s kojima još snažniji idemo dalje“, ispričala nam je poduzetnica Radojka Macan.

 | Autor:

Ono što sve nas povezuje su priče. Kako vidimo svijet, što želimo, što nas nasmijava, što nas rastužuje, što nas čini odvažnima i spremnima da se nosimo sa svime što nam sprema ova nevjerojatna slučajnost zvana život.
Zato ih i pričamo. Ovo može biti i vaša priča. #vjerujusebe 

Photo: Privatna arhiva

Komentari 0