Life&style 26. lipnja 2020.

"Umjesto da kod kuće očajavam, odlučila sam promovirati hrvatski dizajn jer nikad nije bilo bitnije da pomažemo jedni drugima"

Powered by:
  • Teška ekonomska situacija zahtijeva kreativnost - ali i solidarnost
  • Kristina Fazinić je dizajnerica koja je odlučila pomoći ne samo svom poslu, nego i kolegama
  • "Javljaju mi se mnogi dizajneri, oduševljeni su akcijom Bags by Kristina i prijatelji i vjerujem da ćemo njome još više osvijestiti javnost koliko je hrvatski dizajn jedinstven, bogat i poseban. Uostalom, na težak smo se način svi još jednom uvjerili koliko je bitno ulagati i paziti na vlastitu proizvodnju"

Mnogi poduzetnici ovih dana pronalaze rješenja kako se izvući iz gospodarske krize koaj se nadvila nad nama poput tamnog oblaka, no ima i onih, posebno odvažnih, koji ne traže rješenja samo za sebe, već i za sve svoje kolege. Jedna od njih je Kristina Fazinić, fotografkinja i modna dizajnerica čije nas torbe s potpisom Bags by Kristina oduševljavaju godinama. Ona je, shvativši da je kriza pred vratima, zasukala rukave i sa svojom prijateljicom Nikolinom Petan krenula u spas ne samo svog posla, već hrvatskog dizajna općenito. 

"Situacija s koronavirusom nije nas sve šokirala samo zbog zdravstveno-životne ugroze, nego je i mnoge od malih poduzetnika doslovno financijski bacila na koljena. Tako i  nas modne dizajnere, posebno one koji nemaju vlastiti online shop i koji su se 'snalazili' prodavajući svoju odjeću i modne dodatke po galerijama i trgovinama. Nažalost, kad su se sve one zatvorile  time su se zatvorila i vrata naše egzistencije.

 | Autor:

Nikome tko je privatnik nije svejedno, ali mi smo ipak navikli živjeti u neizvjesnoti. Kad radiš solo moraš biti spreman na takve stvari. Premda nikad se do sada, vjerujem, nitko od nas nije suočio s ovako neobičnom i neizvjesnom situacijom. Svi mi živimo najviše od direktne prodaje po dućanima, a posebno po galerijama na moru tijekom turističke sezone", priča Kristina, međutim prvotni šok brzo je prevladala i bacila se na posao.  

Odmah u akciju!


Prvo što je napravila je nazvala stručnjake za web marketing i izradu web shopa, u situaciji sveopće izolacije jedini način komunikacije sa svijetom putem kojeg može nastaviti prodavati svoje divne torbe. Ali, ne samo svoje, Kike, kako je zovu od milja, spašavajući sebe, odlučila je spasiti i kolege. 
"Kako sam ja nemirnog dalmatinskog duha i stalno 'kemijam' neke poslovne kombinacije, tako sam odlučila pokušati sa svoje strane učiniti sve što mogu da i sebi i brojnim svojim kolegama što više olakšam trenutnu situaciju. Jedan bitan detalj sam odavno uočila - a to je da mnogi dizajneri ne mogu sebi priuštiti kvalitetne profesionalne fotografije i tekst za, primjerice društvene mreže, te da ne znaju kako sebe izreklamirati na tržištu
Još prije pojave Covida 19, prijateljica Nikolina Petan i ja smo planirale neke zajedničke projekte u tom smjeru, ona kao dugogodišnja iskusna novinarka i ja kao profesionalne fotografkinja", kaže Kristina.

 | Autor: Nikolina Petan i Kristina Fazinić

Kike i Nike su dugo godina radile kao uigrani tandem u brojnim hrvatskim medijima i uvijek su im, priča, najdraže bile teme u kojima su predstavljale domaće kreativce. Kristina kaže kako joj je fascinantno koliko Hrvatska, kao mala zemlja, ima kreativnih, vrijednih i upornih ljudi te da doista vjeruje kako mnogima od njih one mogu svojim iskustvom i znanjem puno pomoći u promociji. 

Volim hrvatski dizajn


"Stoga, umjesto da kod kuće strepimo i čekamo što će se dogoditi, odlučile smo pokrenuti Facebook grupu Bags by Kristina i prijatelji pod #volimhrvatskidizajn čija je ideja da promoviramo suradnju mog brenda Bags by Kristina i brojnih drugih hrvatskih dizajnera. Kroz zajedničke akcije i promociju Bags by Kristina i prijatelji te dijeljenjem na svim društvenim mrežama želimo svima pokazati da unatoč teškim vremenima za sve nas - hrvatski dizajneri imaju snage i želje raditi još kreativnije i originalnije. Glavna nam je platforma promocije Facebook, a pokrećemo i vlastiti blog", otkrila je dizajnerica. 
Dodaje da i u ovo čudno doba marketinške aktivnosti daju snažan zamah poslu, no pitanje je, kaže, koliko svi poduzetnici imaju financijskih mogućnosti ulagati u marketinške aktivnosti kada nisu sigurni hoće li imati i za osnovnu egzistenciju.

 | Autor:
"I zato nikad kao prije nije postalo bitno pomagati jedni drugima, udružiti sve naše snage da se izvučemo iz ove egzistencijalne i društvene krize. Javljaju mi se mnogi dizajneri, oduševljeni su akcijom Bags by Kristina i prijatelji i vjerujem da ćemo njome još više osvijestiti javnost koliko je hrvatski dizajn jedinstven, bogat i poseban. Uostalom, na težak smo se način svi još jednom uvjerili koliko je bitno ulagati i paziti na vlastitu proizvodnju", objašnjava Kristina. 

"Podržite nas!"

Kaže da je zadovoljna što je od države dobila barem nekakvu pomoć, ali i da je to samo mali dio koji može pokriti osnovne potrebe i to u situaciji koja je vrlo neizvjesna te kada, čini se, od sezone nema ništa.
"Možda bi bilo dobro da država ponudi neku dostupnu kreditnu liniju za likvidnost i pripremu za iduću godinu koja ne bi podrazumijevala skupe garancije ili koletarale, a omogućila bi nam da pripremimo iduću sezonu i zadržimo minimalnu poslovnu aktivnost do situacije da možemo uspješno ponovno ostvarivat prihode", kaže Kristina i poziva sve da podrže grupu Bags by Kristina i prijatelji te akciju #volimhrvatskidizajn jer danas, više nego ikad, moramo biti tu jedni za druge!

 

 | Autor:

 

Ono što sve nas povezuje su priče. Kako vidimo svijet, što želimo, što nas nasmijava, što nas rastužuje, što nas čini odvažnima i spremnima da se nosimo sa svime što nam sprema ova nevjerojatna slučajnost zvana život.
Zato ih i pričamo. Ovo može biti i vaša priča. #vjerujusebe 

Komentari 0