Life&style

Udruga žena oboljelih od raka organizira šetnju: "Nisi sama – hodaj s nama!" kojom šalju važnu poruku

• Udruga žena oboljelih i liječenih od raka "Nismo same" organizira šetnju užim centrom Zagreba pod nazivom "Nisi sama – hodaj s nama!"
  • Šetnja počinje u nedjelju, 19. rujna, s početkom u 10 satii svi su pozvani
  • "Sve se može kad se hoće, mi ćemo to i dokazati", kaže Ivana Kalogjera Brkić, predsjednica Udruge "Nismo same"

Udruga žena oboljelih i liječenih od raka Nismo same u nedjelju, 19. rujna, s početkom u 10 sati, organizira šetnju užim centrom Zagreba pod nazivom "Nisi sama – hodaj s nama!" Manifestacija se organizira u sklopu Europskog tjedna mobilnosti 16. do 22. rujna pod sloganom "Krećimo se održivo! Ostanimo zdravi!". Šetači se sastaju u 9.45 sati na Trgu bana Josipa Jelačića (ispod sata). Šetnja kreće u 10 sati trasom Trg Bana Josipa Jelačića –- Radićeva ulica – Ilirski trg – Demetrova ulica – Mesnička ulica - Ilicom natrag do Trga.

Udruga Nismo same dijeli priče, iskustva žena koje su oboljele od raka, organizira mnoge kampanje kako bi se u Hrvatskoj javnost senzibilizirala za sve oboljele. Da nisu same poruka je oboljelim ženama da u svojoj borbi nisu usamljene, pa na stranicama udruge mogu pronaći pomoć koja će ih u njihovoj borbi ohrabriti. Ovim događajem žele poslati poruku da je svaki dan pola sata hoda važno za naše mentalno i tjelesno zdravlje.

Ivana Kalogjera Brkić, predsjednica Udruge Nismo same kaže kako su odabrale upravo hod jer žele poslati poruku kako se može hodati bilo gdje, pa čak i užim centrom grada, ne mora to biti planina niti staza. Ona uvijek potiče na hod, ako možete ići liftom, radije odaberite hodati, zbog sebe, kaže. "Sve se može kad se hoće, mi ćemo to i dokazati", rekla nam je Ivana.

Nisi sama - hodaj s nama | Autor: Pr/prettycactus Pr/prettycactus

Glavna ideja iza akcije "Nisi sama - hodaj s nama" jest da se ukaže na važnost fizičke aktivnosti, a da u isto vrijeme ona ne treba biti iscrpljujuća ili skupa. "Želimo potaknuti onkološke pacijente, ali i zdrave osobe da se više kreću i borave u prirodi. Brojna istraživanja pokazala su da je za oboljele od raka, i općenito za očuvanje zdravlja, hodanje idealno, a preporučuje se hodati svaki dan 30 do 40 minuta", kaže dopredsjednica Udruge Goranka Perc.

Goranka Perc tako 25. rujna kreće na Highlander Velebit, planinarsku avanturu koja promiče vrijednosti kretanja i boravka u prirodi. Putovanje će trajati pet dana, a rutu dugu 104 kilometra Goranka će prehodati u sklopu kampanje "Ne odustajem" koja je posevćena ženama oboljelima od metastatskog raka, a kojih je, nažalost, puno među članicama Udruge.

Kampanji Nisi sama – hodaj s nama! 2019. godine pridružile su se mnoge onkološke pacijentice, njihove obitelji i prijatelji. Svojim dolaskom podršku su im pružila i brojna poznata lica iz politike, doktori i suradnici Udruge. Isti odaziv očekuju i ove godine.

Pitali smo Goranku je li uzbuđena zbog predstojećeg Highlander Velebita te postoji li nešto čega se boji."I sama sam kao onkološka pacijentica iskusila bolest i tada sam odlučila da više neću čekati lijep dan ili više vremena da hodam ili odem na izlet u prirodu. Na avanturu Highlander Velebit odlazim u sklopu naše kampanje "Ne odustajem", posvećenoj ženama oboljelim od metastatskog raka, i upravo svima njima posvećujem ovu svoju planinarsku šetnju. Redovito planinarim sama, s obitelji ili prijateljicama."

"Epidemija koronavirusa mi je poremetila planove za odlazak na moj drugi Camino, pa sam odlučila otići na Highlander Velebit. Iznimno se veselim boravku u prirodi i spavanju u šatoru. Volim upoznavati nove ljude i dijeliti iskustva, ali i podizati svijest ljudima o ovoj opakoj bolesti. Za mene je to bogatstvo. Oduvijek sam bila avanturist i nisam razmišljala o strahovima pa će tako biti i ovog puta. Priželjkujem lijepo vrijeme i lagan korak ali sam spremna prilagoditi se svim vremenskim prilikama. Oprema je spremna i jedva čekam da krenem u još jednu avanturu", rekla je.

Podijelila je i s nama poruku koju želi reći svim ženama oboljelima od raka, kako je najlakše razumjeti nečiju situaciju kada se i sami nađemo u njoj. To vrijedi i za bolest. Opisala nam je kako je tijekom i nakon liječenja upoznala mnogo oboljelih žena, a neke od njih  postale su joj prijateljice bez kojih sada ne bi mogla zamisliti život. Također kaže da smo svi mi puno hrabriji od onog što mislimo. "Vjerujem da zvuči kao klišej, ali trebamo početi raditi stvari koje nas vesele odmah! Ne čekati bolest da bi to osvijestile. To je ujedno i poruka svim zdravim ženama. U bolesti je iznimno bitno da međusobno jedna drugoj dajemo potporu, da se ne ustručavamo pitati sve što nas zanima o bolesti, da ne krivimo sebe i najvažnije da se ne sramimo bolesti", rekla je Goranka.