- Lena Dunham se vratila sa serijom 'Too Much', romantičnom humorističnom serijom od 10 dijelova, koju je sama napisala, režirala i glumi
- Riječ je o dirljivoj, srceparajućoj i urnebesnoj romantičnoj komediji
- Također predstavlja žensku protagonisticu za kojom je cijeli svijet vapio i vjerujemo da ćeš je pogledati u dahu
Na Netflix je napokon došla serija Lene Dunham 'Too Much', s izvrsnom glumačkom postavom, uključujući Megan Stalter, Willa Sharpea, Emily Ratajkowski, Ritu Wilson, Adwoa Aboah i samu Lenu Dunham; plus cameo uloge Richarda E. Granta, Stephena Fryja, Andrewa Scotta, Jennifer Saunders, Naomi Watts, Rite Ore i Jessice Albe.
Jess (Meg Stalter) je otvorenog, ali slomljenog srca, tridesetogodišnjakinja je iz New Yorka koja se seli u London kako bi se oporavila od toksične veze, tj. dečko Zev ostavio ju je zbog poznate influencerice Wendy Jones (Emily Ratajkowski). Vjerujući da se seli u raskošno „imanje“ u stilu Austenove, a ne u stvarnost stambene zgrade u Hackneyju, Jess dobiva posao u reklamnoj agenciji koju vodi ekscentrični boomer Jonno (Grant).
Jess ubrzo upoznaje i zaljubljuje se u razbarušenog indie glazbenika Felixa (Will Sharpe). Felix je šarmantan, seksi, obrazovan u javnoj školi, siromašan i s nizom katastrofalnih prošlih romansi koje su još uvijek vrlo prisutne u njegovom životu. Slijedi ljubavna priča koju je Lena Dunham nazvala „subvertiranom romantičnom komedijom" u kojoj namjerno odaje počast britanskim romantičnim komedijama koje je voljela dok je odrastala, uključujući 'Ja u ljubav vjerujem', 'Četiri vjenčanja i sprovod' i 'Zapravo ljubav'.
Foto: Netflix
Priča je labavo zasnovana na Leninom (koja ima sporednu ulogu glumeći Jessinu sestru Noru) stvarnom životu kada se 2021. preselila u London iz New Yorka i upoznala svog sadašnjeg supruga, britanskog glazbenika Luisa Felbera, s kojim je napisala seriju. Scenarij je klasičan Dunham: lijep, dirljiv, duhovit i sirov; likovi u Jessinom novom svijetu su oštro i točno uočeni, a tu je i lagana kritika britanskog klasnog sustava. Ali naša junakinja, Jess, krade show dok se bori s kaotičnošću ljubavi i života u Londonu i očito je ono što bi mnogi (muškarci) doživjeli kao „previše" („too much“).
Foto: Netflix
U Jessinom ponašanju ima suosjećanja, empatije i humanosti. I ključno, nema osuđivanja. Oblik njezina tijela, njezino mentalno zdravlje, njezin bijes i njezine suze nisu secirani, promišljeni, osramoćeni ili skandalizirani. Oni jednostavno jesu. Za razliku od prethodnih ekraniziranih inkarnacija „too much“ žena – npr. Bridget Jones ili Annie u 'Bridesmaids' - Jess je prikazana kao osoba koja pronalazi snagu u svojim nedostacima. Pokazuje nam se kako je proganja trauma prošle veze i kako se bori s poteškoćama svoje nove, ali ton serije dolazi iz suosjećanja prema Jess.
Naravno, njezino ponašanje ponekad je ekstremno i također nepreporučljivo. Na primjer, kada na početku prve epizode provali u svoj stari stan u Brooklynu pijana usred noći i stoji na rubu kreveta svog bivšeg, vrišteći na njega i njegovu novu djevojku prije nego što razbije dnevnu sobu vrtnim patuljkom. Jasno je da to nije nešto što bi gledatelji trebali pokušavati kod kuće. Niti je to oprostivo. Ali, također nije prikazano kao nešto zbog čega se Jess bori s mizoginijom i sramom.
Foto: Netflix
Isto tako, kasnije u seriji, kada stoji na ulici ispred Felixove kuće usred noći, više puta vičući njegovo ime nakon što je uzela Uber i platila ga 300 funti, nakon što je zamalo povalila svog klijenta filmskog redatelja na poslu, Jess nije prikazana kao glavni predmet šale, kao luda ili ljuta.
Zapravo, jedini put kada Jess ikada bude rečeno da je „too much“, je nakon večere u divljem zapadnom Londonu u četvrtoj epizodi, gdje završi uzimajući kokain u kadi sa šefovom ženom (Naomi Watts).
Čak i u trenutku kada je Jessin život mogao implodirati zbog neugodne viralne nezgode na društvenim mrežama, ona se istakne, odvrati se preuzimanjem kontrole nad katastrofom na poslu i ima najbolji dan u svojoj karijeri (uz pomoć Rite Ore odjevene kao Djed Božićnjak). Što neizbježno dovodi do toga da se Felix krhkog ega ne nosi s njezinim uspjehom, užasno se prema njoj ponaša i kreće u bijes samouništenja.
Foto: Netflix
Naravno, Lena Dunham ima stila za prikazivanje neurednih, slavnih stvarnosti ženstvenosti i sestrinstva na ekranu. To je njezina jedinstvena prednost i također ono što ju je katapultiralo do globalne slave - njezina debitantska serija, 'Djevojke', koja je bila revolucionarna serija 2010-ih.
Međutim, dok je serija 'Djevojke' imala oštrinu koja je bila surova, prodorna i ponekad sumorna, 'Too Much' je robusnija, zabavnija, optimističnija, romantičnija. Premda se ne ustručava ni težih priča, uključujući pobačaj i nasljeđe seksualnog zlostavljanja djece.
Seriju 'Too Much' možeš pogledati na Netflixu – kladimo se da ćeš je binđati…
Foto: Netflix
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.