Helmut Newton, Mario Testino i Jean Pigozzi našli su se pod istim krovom s izložbom fotografija koja se temelji na golotinji
Berlinska galerija Helmut Newton Foundation najavila je otvaranje izložbe tri velikana fotografije Mario Testino: Undressed / Helmut Newton: Unseen / Jean Pigozzi: Pool Party. Nakon što je osnovao svoju zakladu 2003. u Berlinu, Helmut Newton izrazio je želju za postavljanje prostora koji neće izlagati samo njegova djela nego i ona njegovih kolega - ova želja ostala je čvrsto zapisana u misiji Helmut Newton Foundationa čak i nakon njegove smrti. “Undressed” Marija Testina izložba je fotografija postavljenih isključivo za prostor ove galerije, a sastoji se od niza modnih fotografija i aktova te brojnih nikad objavljenih studijskih portreta.
Istodobno “Pool Party” Jeana Pigozzija bit će predstavljena u sobi June’s Room - kolekcija fotografija malog formata snimljena je oko Pigozzijeva bazena u Cap d’Antibesu, gdje su Helmut i June Newton, uz brojna druga slavna imena, često dolazila uživati u luksuznom i glamuroznom ambijentu kolege fotografa.
Jean Pigozzi, fotograf, kolekcionar umjetnina i međunarodni biznismen, već je jednom imao priliku biti dio zaklade Helmuta Newtona, 2008. u sklopu izložbe “Paparazzi”, u koju su bili uključeni njegovi portreti i autoportreti. Stoga ne čudi što su njegovi spontani, iznenađujući i ponekad doista intimni portreti prijatelja i gostiju uz bazen Vile Dorane opet izloženi u Berlinu. U vili koja je sagrađena za Jeanova oca Henrija 1953. godine i rad je Ettorea Sottsassa gostovali su Mick Jagger i Bono, Liz Taylor i Naomi Campbell, kao i brojni drugi celebritiji koje je i sam Newton često fotografirao.
S druge strane, instalacija imena “Undressed” osmišljena je isključivo za Helmut Newton Foundation, a kroz nju Mario Testino istražuje proces razodijevanja i oprezno korača granicom između mode i erotike te poseže za inspiracijom u vlastitu arhivu, ali i godinama fotografske prakse i iskustva.
Čak 50 velikih fotografija pričvršćeno je za zidove tri izložbena prostora galerije, a rastegnuti su od kutova sve do stropa. Ovakav način prezentacije dosad je neviđen u Testinovu radu, ali i u izložbama zaklade, a sobe ispunjene tijelima i emocijama stvaraju doista nevjerojatan ljudski krajolik. Neke od njih prikazuju razodjevene žene i muškarce u dvadesetima i tridesetima, neke s brojnim tetovažama, a prirodan način na koji je njihova golotinja izložena istodobno iznenađuje i fascinira. Na nekim fotografijama modeli su jedva uspjeli pokriti svoja tijela kaputima, kupaćim kostimima i rubljem. Usprkos nevjerojatnoj senzualnosti koju Testino uspijeva prenijeti na grupnim fotografijama, one nikad ne prelaze u opscenost ili pornografiju, čime je ovaj modni fotograf još jedanput dokazao kako je modnu fotografiju doveo do razine umjetnosti.
Konačno, fotograf čije ime nosi zaklada zastupljen je slikama iz tri sektora: mode, portreta i aktova. Većina ovih radova nikad nije prikazana te stvaraju protutežu već dobro poznatim Newtonovim radovima poput portreta Jeremyja Ironsa u londonskom Ritzu, Michaela Grossa na bazenu u Dortmundu ili aktova snimljenih u talijanskoj vinariji i za balet Jana Fabrea. Newtonova suptilna kombinacija golotinje i mode i danas uspješno pretvara i najkontroverznije fanove u voajere svojim bilješkama o promjeni uloge žena u zapadnom društvu. Izložba će biti otvorena do 19. studenog 2017.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.