Šanse da mi, kao domaći gosti, prije odlaska u neki hrvatski restoran, otvorimo Tripadvisor su uistinu male. Radije slušamo preporuke bližnjih ili sami ispitujemo teren. Mi smo, pak, bili znatiželjni i pogledali kakva je situacija na popularnoj stranici za turističko ocjenjivanje
Tripadvisor je najpoznatiji turistički portal i njegova je narav ''savjetodavna''. Tamo se, naime, nalaze ocjene hotela, restorana, kafića, letova i turističkih atrakcija. Na portalu, koji postoji već dugih 18 godina, mogu se vidjeti ocjene i komentari gostiju koji su prethodno posjetili mjesto. Baza mu je poprilično je bogata - recenzirano je 6, 8 milijuna mjesta i atrakcija na svijetu. Nismo mogli odoljeti i otišli smo provjeriti najbolje i najgore ocijenjena mjesta u Zagrebu i Splitu S obzirom da smo neke kriterije kredibiliteta morali postaviti, odlučili smo birati samo one restorane koji imaju više od 50 recenzija.
ZAGREB
Kad je riječ o zagrebačkim restoranima, ističe se Heritage koji, na 304 recenzije, ima čistu peticu. Recenzije su mahom pune lijepih riječi, a Oliver Z. iz Njemačke sve je sažeo: ''Stvarno odlična lokalna hrana u malom, ugodnom mjestu. Prijateljski raspoloženo osoblje. Niske cijene. Definitivno morate posjetiti.'' Ipak, moramo uočiti jednu malo neobičnu stvar. Heritage, po svojoj prirodi, uopće nije pravi restoran. Riječ je zapravo o suvenirnici hrvatskih proizvoda gdje se može pojesti fini zalogajčić po povoljnoj cijeni. Čini se da su turiste uspjeli istinski oduševiti.
Ako uvažimo činjenicu da je Heritage suvenirnica, prvo mjesto ''pravog restorana'' pripada Japanskom restoranu Tekka na Radničkoj cesti. Na 145 recenzija uspio je zadržati čistu peticu. MontaD iz Ljubljane napisala im je: ''Odlična kvaliteta hrane, velike porcije, dobre cijene, odlična usluga vrlo dobrog osoblja! Uskoro ćemo se vratiti. Preporuke za ručak ili romantičnu večeru.'' Iznenađujuća je i činjenica da su mnogobrojne pozitivne recenzije napisali gosti iz Zagreba, ali ne možemo zažmiriti ni na one manje lijepe riječi. Nube41 iz Ljubljane opisala je otužno i predugo čekanje na hranu te istaknula da je jedan od 10 njenih gostiju odlučio napustiti mjesto. U recenziji se, pak, nije dotakla konačne kvalitete hrane.
Kad je riječ o potrazi za najgorim restoranom, očekivali smo dramatičan rasplet. U obzir uzimajući samo restorane s više od 50 recenzija, najniža ocjena na koju smo naišli je 3, 5. Johann Franck restoran, na 244 recenzije, ima najviše prigovora na račun usluge. Mauricio B iz Brazila poručio im je:''Imaju najgoru uslugu u Zagrebu. Zaobiđite ih. Konobari(ce) su nas ignorirali, a šanker(ica) je bio nepristojan.'' Osim konobara, često im se pripisuje i pretjerana skupoća. Ipak, ima i onih koji ne štede na riječima hvale. Jean2802 iz Tel Aviva napisao je da je uživao u kavi, dobrom ručku i dobroj usluzi u srcu Zagreba te da ništa više nije mogao poželjeti.
Istu ocijenu ima i Leonardo u Skalinskoj ulici, ali ima čak 422 recenzije. Šokantna je već prva recenzija. Chris2015 iz Londona napisao je: ''Najgore grilane lignje ikad. Plus neugodno iznenađnje: komad plastike u jelu. Lignje nisu bile svježe.'' Na jela od ribe okomili su se brojni recenzenti, ali primaju pohvale na račun lazanja. Bogdan444 iz Jesenica u Sloveniji napisao je da su on i njegova supruga uživali u ukusnoj talijanskoj hrani.
SPLIT
U cijelom Splitu pronašli smo tek nekoliko čistih petica sa, doduše, vrlo skromnim brojem recenzija. La Grotta restoran ima 54 recenzije tes e jedva našao pred našim radarom. Međutim, gosti im ostavljaju prekrasne poruke na Tripadvisoru. Andyg11957 iz Edinburgha napisao je: ''Osoblje je bilo prijateljski raspoloženo i gostoljubljivo, a usluga odlična. Hrana i vino bili su kao s drugog svijeta - jedni od najboljih koje sam probao u Hrvatskoj.''
Kad se ljestvica spustila na 4,5 pronašli smo pregršt restorana. Tu ocjenu, sa 2579 recenzija, ima popularna Bokeria Kithcen & Wine Bar. Ni njihovi gosti ne štede na lijepim riječima. Megsblogged iz Dubaija svoju je recenziju naslovila ''Najbolji restoran u Splitu te im je napisala: ''Lokacija, piće, hrana, atmosfera i usluga su bili odlični. Prezentacija hrane bila je nevjerojatna. Ovo je restoran u Splitu koji morate posjetiti!'' Loše recenzije teško je uopće pronaći, ali u nekoliko njih spominje se kako je neljubazno osoblje koje u kontrastu s ukusnom hranom.
Među manje sretnim restoranima, pronašao je kultni Lvxor. On je ujedno kavana i restoran, a smješten je na popularnom Peristilu. Od 560 recenzija zaradio je ocjenu 3,5. Brojni su oni koji su pohvalili ambijent i glazbu uživo, ali nesmiljeno su se obrušavali na kvalitetu hrane ili neugodne konobare. Rajiv R opisao je svoj neugodan događaj: ''Sjedio sam s tri svoja prijatelja i pitao konobara moramo li naručiti piće da bismo sjedili i uživali u glazbi uživo. On nam se narugao, a nakon što smo podmetače pomakli na stepenicu više, gurnuo je mene i moje prijatelje, stao ispred nas i izbacio nas iz područja Peristila.''
Najniže je ocijenjen restoran Hotel Adriana. Na čak 412 recenzija, zaradili su ocjenu 2. Nakon što smo pogledali Tripadvisor, odlučili smo pokušati detektirati što je uzrokovalo takvu katastrofu. Pronašli smo recenziju korisnice PlaneFun1 iz Chicaga koja je naslovljena ''Bježi što dalje možeš!''. U podužoj recenziji opisala je konobara koji ih je gotovo natjerao da naruče lignje, morske plate i argentinski steak. Račun je, dakako, bio papren. Na kraju je PlaneFun1 poručila da su, kao i brojni drugi recenzenti, bili prevareni i pokradeni. Pozitivne recenzije gotovo da nismo pronašli, ali ipak se pojavljuje pokoja. John-Davies115 iz Los Angelesa napisao je: ''Ponuda za doručak je bila prilično dobra, a kava odlična. Ponuda za večeru je bila vrlo dobra i razumnih cjena. Nije Ritz, ali ne plaćaš ni cjenu za Ritz. Usluga je bila poprilično dobra. Lokacija je sjajna i pogled je odličan.''
Prolazeći kroz najbolje i najgore ocijenjena mjesta na Tripadvisoru, vrlo lako smo pročitali ona koja se silno (i previše) trude da poprave svoju sliku pomalo krivim načinima. Njih smo, dakako, nastojali izbjeći u ovom članku. Što se samih restorana tiče, mnogo toga ovisi o subjektivnom iskustvu i perspektivi turista. Možda je restoran loš, a možda je turist imao loš dan. To je uistinu dvosjekli mač na ovakvim portalima. Zato je i sve ovdje rečeno, kako dobro, tako i loše, potrebno uzimati s dozom zdravog razuma i... posjećivati u dobru i zlu, na vlastitu odgovornost.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.