Life&style

Priča o boji godine

U prosincu svake godine zatekne nas vijest o boji nadolazeće godine. Izbor nas često iznenadi, zar ne?

Iza izbora boje godine stoji Pantone, američka tvrtka koja se danas smatra najutjecajnijom u svijetu boja. Osnivač Pantonea je 1963. godine osmislio sustav za identifikaciju i odnos boja u formatu traka koji se još uvijek koristi u gotovo svim granama vizualne industrije. Kroz Pantone Institut, ova tvrtka nastavlja proučavati boje i njihov utjecaj na ljude, pomažući tako stručnjacima da ih iskoriste na pravilan način.

Početak novog milenija označio je i početak Pantoneovog izbora boje godine. Proces je od početnog brzinskog izbora u posljednjim mjesecima godine narastao na strateški pomno osmišljen devetomjesečni događaj koji uključuje 20 stručnjaka. Pantone tim počinje pratiti pojave određenih boja u rano proljeće i kroz ostatak godine putuje svijetom tražeći utjecaje koji bi mogli otkriti trendove u svijetu boja. Pantone uzima u obzir makro utjecaje poput mode, umjetnosti, tehnologije, ekonomije, sporta i politike. Nakon istraživanja održava se tajni sastanak u jednoj od europskih prijestolnica gdje se nakon prezentacija i debata bira finalna boja za sljedeću godinu. Konačni izbor rezultat je trenutnog zeitgeista, globalnog raspoloženja i stava.

 

Ovogodišnja boja je Greenery, osvježavajuća zelena s žutim podtonom koja označava novi početak, vitalnost i potragu za osobnom strasti. Izbor ove boje proizlazi iz posljedica nemira i stresa koje je donijela prošla, 2016. godina, a uključuje terorizam, prirodne katastrofe i politička previranja.
Izvršna direktorica Pantone Color Instituta Leatrice Eiseman napomenula je kako je ova boja izabrana zbog simbolike nade i ponovnog povezivanja s prirodom.

Teško je reći utječe li Pantoneova boja godine na rast popularnosti određene nijanse u svim kategorijama prodaje ili pak obrnuto, ali jedno je sigurno – nakon objave boje godine ona se može vidjeti na svakom koraku. Izbor boje godine marketinška je inicijativa koja je važna i za brendove i za konzumente, ali ponajviše za samu tvrtku Pantone, koja je na taj način postala bitna pop-kulturna sastavnica.

Photo: Thinkstock / Spencer Davies

Komentari 0