Life&style

Instagram teror: tko laže da svu tu hranu pojede?

Od lažnog svijeta društvenih mreža ne možemo pobjeći. Sređena djevojka plus hrpa nezdrave hrane ispred nje jednako recept za lajk. Jesmo li stvarno došli do toga da hranu umjesto da jedemo, samo - fotografiramo?

Sjećaš li se blogerice Amelije Liane? One koja prije nekoliko mjeseci otkrivena i raskrinkana kako je fotošopirala skoro sve svoje fotke? Travel blogerica koja je uspjela da nebo iznad Eiffelova tornja bude mrvicu presjajno, fotićem uhvatiti ptice kako u savršeno pravilnoj formaciji lete iznad Taj Mahala, te najbizarnije: blogerica koja je uspjela zanemariti zadnju trunku razuma i fotošopirati sebe na sliku pored WTC-a prije 2001.

 

A post shared by Amelia Liana (@amelialiana) on

No, nije Amelia jedina. Otkrivena je i takozvana "Instagram mafia" – grupa travel blogera koji bez ikakva srama dolaze na istu (najpoznatiju) točku nekog mjesta ili egzotične destinacije, slikaju se i – odu. Dakle, jednostavno nisu došli zbog putovanja, upoznavanja destinacije, dijeljenja svojih iskustava s čitateljima nego su se odlučili nadmetati s kolegama blogerima tko će imati najbolju moguću sliku. Priča ide još malo dalje: Instagram model Essena O`Neill otkrila je koliko joj previše vremena oduzima kada treba fotografirati samo jednu savršenu fotku.

A sad posegnimo konačno za jednim mikrotrendom. Hrana ne treba photoshop. Danas na gotovo svakom koraku vrišti natpis "najbolja pizza u gradu", najfiniji sladoledni kup, najbolje dizajnirani kolači u okolici. I Instagram je pun takve hrane s kojom poziraju ljudi za koje nikad ne bismo rekli da jedu fast food; pored ogromne kutije pizze sjedi sitna djevojka, najčešće odjevena u Calvin Klein rublje, savršeno isfenirane kose. I trbušnih mišića zbog koji nam govore: nema šanse da takvo što jede. Takve se slike na nekom profilu serviraju iz dana u dan! Što posebno ide na živce. Draga moja, da ti svaki dan smlaviš tu pizzu ne bi sad svoje fotke pokazivala na Instagramu.

 

Can never pick just one flavour 🙈🍦#Burano #Venice

A post shared by Amelia Liana (@amelialiana) on

Ovaj slučaj nije usamljen. Sve je više samoprozvanih Instagram modela koji konstantno u prvi plan stavljaju velike količine fast fooda i u istom tom kadru svoja jako vitka, da ne kažemo premršava ili previše fit tijela. Da se razumijemo, ne polazim ni iz nikakvog hejta. Naravno da i Cara Delevingne s vremena na vrijeme pojede pizzu ili se počasti sladoledom koji ima kalorija poput dobro izbalansiranog ručka. No, kolika je vjerojatnost da doista to jede svaki put kad se s hranom i fotografira?

 

I'd like to order an ocean view with a side of pancakes please 🤙🏽@fshualalai #bollarexfshualalai

A post shared by by JILL WALLACE (@littleblackboots) on

I vlasnica najpopularnije Instagram guze Jen Salter ističe kako je povremeno prihvatljivo pojesti fast food. Doista, nakon stalnih treninga i obroka koji se sastoji uglavnom od kvinoje, maslaca od kikirikija i humusa čovjek poželi pojesti nešto nezdravije. No, koliko je moguće održati six pack in the cooler i svaki drugi dan ubijati se s hranom? Isto tako, Jen se ne naslikava s hranom...

 

Tried some new workouts today, still have to work on my form but practice makes perfect! 🙌🏼

A post shared by Jen Selter (@jenselter) on

Možemo ići i dalje pa pogledati hranu u globalu, ne samo fast food. Blogerica Jill Wallace koja stoji iza profila Little Black Boots jedna je od tih. U prosjeku, na svakoj 8. slici Jill sjedi za stolom punim hrane i to sasvim sama. Ispred nje su 4 tanjura palačinki, a ona se bezbrižno smije. Gotovo se možemo okladiti da sigurno neće pojesti niti jedan. Što je onda bitno? Ili A) da hrana izgleda dobro ili B) da se pokaže "kakva sam ja srećkovićka da mogu jesti takvu hranu i dalje ostati tako mršava". Nekad zbog imidža vlastitog profila volimo si produljiti noge ili maknuti tu curu iza sebe koja nas dijeli od savršene fotke ispred tornja u Pisi. No, je li nužno da od hrane moramo raditi spektakl? Je li vrijedno da se tvoja juha potpuno ohladi i postane nejestiva zato da dobiješ 150 likeova? Hoćeš li gladovati, a ipak se slikati s tim hamburgerom samo da dokažeš da si cool i neopterećena dijetama?

 

A post shared by Jen Selter (@jenselter) on

Fantastična je bila videokampanja za brend IKEA koja prikazuje renesansnu večeru. U trenutku kada cijela obitelj treba početi jesti glava obitelji zaustavi sve, i nikome nije jasno što se događa. Sve dok ne dođe slikar i – naslika tu večeru! Zaključak slavnog brenda na kraju reklame? "Ovo je obrok, a ne natjecanje...Opustimo se."

Sličan primjer imala sam nedavno na putovanju kada je konobarica pred mene donijela prekrasno jelo, prepuno boja, fantastično i da, hm, fotogenično, a ja se uhvatila mobitela. Jedan kut, drugi kut, vertikalno, horizontalno, sve dok me gospođa koja je u čudu gledala što radim, nije prekinula i napola u šali, napola prijekorno rekla: "Dosta slikanja, ajmo jesti!" 

via GIPHY

Morala sam je poslušati naravno, a poruka slijedi i svima nama: Isprobavajmo lijepu hranu, fotografirajmo ju, i radimo što hoćemo s njom. No – ajmo ju na kraju i stvarno pojesti! 

Photo: instagram @taytay_xx

Komentari 0