Life&style 29. ožujka 2017.

Potvrdila znanost: Ovaj program tjelovježbe vraća godine unatrag

Getty Images.

Znali smo da je redovito vježbanje provjeren recept z očuvanje mladolikog izgleda, ali ovo je još bolje!

Prednosti redovite tjelovježbe ne treba vam ni nabrajati - od oblikovanja tijela preko podizanja raspoloženja do boljeg sna - puno je dobrih razloga da, ako još niste, već danas počnete vježbati. A sada su znanstvenici popisu dobrobiti koje donosi tjelovježba nadodali i "putovanje kroz vrijeme". Naravno, već ste prije čuli kako je redovito vježbanje provjeren recept za mladoliki izgled, ali novo istraživanje pokazalo je kako jedan određeni program tjelovježbe zaista vraća godine unatrag. 

via GIPHY

Riječ je o takozvanom HIIT-u (High Intensity Interval Training), odnosno visokointenzivnom intervalnom programu vježbanja, koje nazivaju i "mediteranskom prehranom vježbanja", jer donosi isključivo dobrobiti. Ovakav trening uključuje aerobne vježbe koje se izvode brzo i pod visokim intenzitetom (kako i samo ima kaže), a potiču ubrzan rad metabolizma i satima nakon treninga. To doslovno znači da sagorijevate kalorije čak i kada više ne radite ništa. No, vratimo se na najnovije otkrivenu korist ovog treninga, a to je pomlađivanje.

"Svaka aerobna aktivnost potiče ubrzano proizvodnju proteina u stanicama, a s obzirom da je smanjen udio proteina jedan  od glavnih uzroka starenja kože, logično je da njihovo povećanje ima suprotan učinak," kaže endokrinolog K.Sreekumaran koji je proveo istraživanje u suradnji s američkom klinikom Mayo. "I dok će svaka vrsta kretanja i tjelovježbe povećati proizvodnju proteina, visoko intenzivni trening s intervalima to će uraditi najbolje i najbrže, što je dokazala i naša studija."

 | Autor: Getty Images Getty Images

No to čak i nisu sve prednosti koje donosi ovaj intenzivni program vježbanja. Istraživanje je također otkrilo da ovakva vrsta treninga pozitivno utječe na kardiorespiratorni sustav, mišićnu masu i osjetljivost na inzulin. Učinak će biti još bolji kombinirate li visokointenzivni s treningom otpornosti.

Komentari 0