Life&style 10940 prikaza 14. studenoga 2019.

Nećeš vjerovati, ali ova hrana te čini pametnijom

Guliver/Shutterstock.
Powered by:

  • Možeš štrebati do iznemoglosti, ali mi imamo puno bolju opciju kako mozak održati aktivnim
  • Saznaj koje su namirnice najbolja hrana za tvoj mozak i zašto ih trebaš svakodnevno jesti
  • Otkrij zašto te baš ove namirnice čine pametnijom i koje još benefite imaju

Kad čujemo da je nešto jako zdravo za naš organizam, često nam je prva asocijacija bezokusna i nemasna hrana. No, ovaj put smo se iznenadile otkrivši da su nama omiljene namirnice zapravo pravi booster za naš mozak. Ono što je još bolje jest to da su dostupne u svakom dućanu, nisu skupe i možeš ih jesti na dnevnoj bazi.

Šumsko voće

Voliš jagode, borovnice i kupine? Odlično! Upravo ovo voće čini čuda za tvoj mozak i zdravlje. Glasnogovornica Akademije za nutricionizam i dijetalnu prehranu, Ginger Hultin, izjavila je da je velika studija otkrila kako su žene koje jedu spomenute namirnice imale sporiji pad kognitivnih funkcija. Ove bobice posebno su bogate antocijaninima - antioksidansima, koji mogu prijeći krvno-moždanu barijeru i potencijalno pozitivno utjecati na područja mozga povezana s učenjem i pamćenjem. Razlog ovih pozitivnih rezultata može se kriti upravo u antioksidacijskim i protuupalnim svojstvima bobica. Veličina porcija korištena u studiji iznosila je samo pola šalice bobica, a izgleda da dnevna konzumacija daje najbolje rezultate.

via GIPHY

Tamna čokolada

Ako ni ti ne možeš zamisliti dan bez kockice čokolade, serviramo ti najbolju vijest koju si danas čula! Nekoliko studija pokazalo je da zdrave poslastice pomažu u jačanju našeg mozga, kognitivnih funkcija, smanjuju rizik od demencije i poboljšavaju performans u aktivnostima koje zahtijevaju korištenje memorije. Primjerice, jedno je istraživanje pokazalo da epikatehin, flavanol koji se nalazi u kakau, čaju, bobicama i drugom voću, donosi kognitivne koristi našem mozgu - naročito u zadacima koji uključuju pamćenje, izvršnu funkciju i brzinu obrade informacija.

via GIPHY

Riba

Naš mozak treba puno omega-3 masnih kiselina kako bi ostao zdrav. Zato su ribe bogate tim masnoćama, poput sardina, tune i lososa, jako dobar izbor. One opskrbljuju mozak EPA i DHA masnim kiselinama, što je za njegov rad ključno budući da je to najmasniji organ u našem tijelu. Deficit ovih omega-3 masnih kiselina u nekim je istraživanjima povezan s neurodegenerativnim poremećajima, ali je na tom području potrebno provesti još studija.

via GIPHY

Jaja

Kolesterol u jajima godinama je predmet mnogih rasprava, ali ono što je sada sigurno jest to da nam jedno jaje dnevno može donijeti velike benefite. Ako je suditi prema finskom istraživanju, konzumacija jaja može pojačati snagu mozga, a veliku zaslugu u tome ima holin - hranjivi sastojak koji pomaže u prenošenju signala između živčanih stanica. Istraživanje je također pokazalo da ako često jedeš jaja, time možeš smanjiti rizik od demencije i Alzheimerove bolesti.

via GIPHY

Vino

Iako ne pripada kategoriji hrane, nismo mogli odoljeti, a da na ovu listu ne ubacimo vino. Tim više što se ispostavilo da ono čini izvrsnu vježbu za naš mozak. Neuroznanstvenik Gordon Shepherd, sa sveučilišta Yale, tvrdi da pijenje vina zahvaća više radnih dijelova mozga od bilo koje druge ljudske aktivnosti. Shepherd kaže da se sve svodi na okus jer proces kušanja vina, koji aktivira mišiće jezika i receptora okusa, uključuje veći rad mozga nego slušanje glazbe ili čak rješavanje matematičkog problema. U jednom su istraživanju ljudi konzumirali hranu bogatu flavonoidima; vino, čokolada ili čaj, te su poslije imali bolje rezultate na kognitivnim testovima od onih koji nisu. Naravno, radilo se o čaši vina dnevno pa nemoj pretjerivati!

via GIPHY

Orasi

Mnogi su orašasti plodovi dobri za zdravlje mozga, ali orasi su naročito korisni jer predstavljaju odličan izvor omega-3 masnih kiselina. Konzumacija orašastih plodova povezana je s poboljšanim kognitivnim performansama kod odraslih i zato ih svakako trebaš uvrstiti u svoj dnevni ili tjedni jelovnik!

Naravno, prilikom konzumacije ovih namirnica nemoj pretjerati s kalorijskim unosom jer je najzdravija prehrana ona koja je uravnotežena.

Sponzorirani sadržaj: miss MIND za miss7

Komentari 0