- Tko se ove godine odluči ljetovati na Jadranu, potrošit će više novca nego inače - nismo se ni nadali drugom...
- Ova domaća morska priča će nas ove godine koštati 1246 eura pokazalo je istraživanje
- Otkriveni su još brojni zanimljivi podaci: koliko dana ćemo u prosjeku biti na moru, hoćemo li ljetovati u privatnom smještaju ili hotelima, po kojem kriteriju biramo gdje ljetovati, koliko ljudi planira odmor izvan Hrvatske...
- Pročitaj također: Na fotogeničnijoj plaži još nisam bila: pogled na nju oduševio me čim mi se ukazala pred očima
Više od 70% građana ove će godine ljetovati na Jadranu, trošit će rekordnih 1246 eura, pokazalo je Mastercardovo istraživanje - unatoč višim troškovima, ljetovanje u Hrvatskoj sve je češći odabir domaćih turista. 74% građana ove godine planira godišnji odmor provesti unutar zemlje, što je porast od četiri postotna poena u odnosu na prošlu godinu. Istodobno, iznos koji građani u prosjeku namjeravaju izdvojiti za ljetovanje porastao je na 1246 eura, čak 163 eura više nego lani.
Koliko prosječno traje ljetni odmor u Hrvatskoj
Ljetni odmor u Hrvatskoj u prosjeku će trajati 9,6 dana, što je gotovo identično kao prošle godine. Kraća putovanja do 7 dana planira 56% građana, češće mlađi, do 29 godina. S druge strane, 32% ispitanika planira odmor u trajanju između 8 i 14 dana, što je tipično za građane starije od 40 godina. Najduže ostaju oni koji ljetuju u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja, a takvi odmori traju u prosjeku 14 dana.
Godišnje idemo na barem jedno putovanje, a sve su nam interesantnije zemlje regije
Generalno gledano, 92% ispitanika planira barem jedno putovanje tijekom godine. Uz putovanja unutar zemlje, bilježi se i porast interesa za odlaske u susjedne zemlje regije, koje planira 30% građana. Dodatno, 28% ispitanika razmatra putovanje unutar Europe, dok 6% planira otići i na drugi kontinent. Ovaj trend prati i šira europska kretanja u 2025. godini, gdje putovanja sve više potiče želja za autentičnim iskustvima: upoznavanjem različitih kultura, uživanjem u lokalnoj gastronomiji te osobnim razvojem.
Privatni smještaj i dalje je najtraženiji, ali hotelski gosti spremni su više trošiti
Privatni smještaj ostaje najpopularniji izbor kod 52% građana, dok 32% ispitanika planira ljetovati u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja. Zanimljiv je porast interesa za hotele. 22% ispitanika ove godine planira odsjesti u hotelskom smještaju, što je pet postotnih poena više nego lani. Hotelski smještaj češće biraju građani s višim prihodima, kao i oni iz Sjeverne Hrvatske i Dalmacije. Oni koji odabiru hotele spremni su i više potrošiti, čak 45% njih planira izdvojiti više od 1500 eura, osobito ako je riječ o smještaju viših kategorija.
Hoteli, ali oni jeftiniji
Ipak, znatna većina građana koji planiraju boraviti u plaćenom smještaju (68%) odlučuje se za smještaj prosječnog standarda, s dvije ili tri zvjezdice, prateći time i srednji raspon cijena. Gosti u takvom smještaju prosječno troše 1105 eura za svoj planirani odmor, dok prosječna planirana potrošnja onih koji biraju luksuzni smještaj s četiri i pet zvjezdica doseže 1823 eura. Razlika je vidljiva ako planirani trošak izrazimo u dnevnoj potrošnji po osobi. Gosti u smještaju prosječnog standarda planiraju potrošiti 106 eura po danu, dok oni u luksuznom smještaju čak 153 eura.
Mladi troše manje novca za ljetovanje, a srednja dob najviše
U tom kontekstu, valja naglasiti da najveće planirane izdatke za odmor planiraju građani u dobi od 40 do 49 godina, koji u prosjeku namjeravaju potrošiti 1490 eura. Mladi u dobi do 29 godina češće planiraju skromniji odmor, njih 41% navodi da će potrošiti do 500 eura. Planirana dnevna potrošnja po osobi iznosi u prosjeku 105 eura za ovogodišnja ljetovanja, što je porast od 17 eura u odnosu na prošlu godinu.
„Veći broj građana koji biraju odmor unutar Hrvatske, uz istovremeni porast planirane potrošnje, potvrđuje sve veću prepoznatljivost domaće ponude – ne samo zbog prirodnih ljepota, već i zahvaljujući raznolikim sadržajima i kvalitetnim iskustvima. To je snažan signal koliko je kvaliteta lokalne ponude postala važna pri odabiru destinacije“, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.
Što je Hrvatima važno pri odabiru destinacije?
Prilikom odabira destinacije, građani najviše cijene dobar omjer cijene i kvalitete (64%) te prihvatljivu cijenu smještaja (63%). Porasla je i važnost izbjegavanja gužvi . Mirnija mjesta i otoci postaju sve privlačniji za 45% ispitanika, što je četiri postotna poena više nego prošle godine. Sljedeći važni faktori su dobra prometna povezanost (34%), povoljni klimatski uvjeti (29%), te dobra gastronomska ponuda (24%). Cijena prijevoza navodi se kod 21% ispitanika.
Kultura, noćni život i šoping nisu svima prioritet
Manji udio građana pri odabiru destinacije gleda kulturnu ponudu, noćni život ili konkretne događaje, a još manje važnosti pridaju mogućnostima za kupnju i kvalitetnim zdravstvenim uslugama. Mladi do 29 godina, očekivano, češće ističu važnost dobrog noćnog života (26%), događanja (18%) i mogućnosti za shopping (16%), dok stariji od 50 godina prednost daju kulturnoj ponudi.
Za građane koji će putovati s obitelji ključne su manje gužve (57%), dobra prometna povezanost (40%) i povoljni vremenski uvjeti (33%), dok solo putnici i oni koji putuju s prijateljima imaju različite kriterije odabira ljetnog odredišta.
Osobna i ispunjujuća iskustva
Ovi podaci pokazuju da hrvatski građani sve više traže putovanja koja nadilaze klasičan odmor žele iskustva koja su osobna, ispunjujuća i ostavljaju trajan dojam. Upravo tu Hrvatska ima priliku istaknuti se kao poželjna destinacija unutar nove ekonomije doživljaja, zahvaljujući autentičnosti i visokoj kvaliteti koje suvremeni putnici sve više prepoznaju i cijene.
* Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj u travnju 2025. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.023 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7 dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7 te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
manfred
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.