Life&style

Koliko kave (i kada) treba popiti da budeš što učinkovitija - otkriva novi algoritam

Znanstvenici koji rade za američku vojsku shvatili su koliko treba piti kave – i kada – da bi nas maksimalno razbudila

Kava je najzastupljeniji stimulans na svijetu i slično kao i mi, vojska koristi taj omiljeni crni napitak kako bi vojnici bili „budni i maksimalno učinkoviti“. Međutim, vrijeme u koje pijemo kavu ključno je za vrhunske performanse – ako je popiješ prerano, učinci će prebrzo ishlapiti, a ako je popiješ prekasno – možda ćeš biti budna duboko u noć. 

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Ali, nedavno je Medical Research and Materiel Command's Biotehnology High Performance Computing Software Applications Institute (BHSAI) razvio algoritam koji može pružiti rješenje tog problema. Uskoro će predstaviti aplikaciju „2B-Alert“, u koju će se unijeti podaci o snu i količini popijenog kofeina, a zatim ćemo dobiti „raspored kofeina i spavanja“ kako bi se „optimizirale performanse“ . 

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Znanstvenici se nadaju kako će aplikacija biti korisna studentima koji pripremaju ispite, pilotima, vozačima i svakome tko planira neku aktivnost koju treba obavljati na visokim kognitivnim razinama tijekom određenog vremenskog razdoblja. „Otkrili smo da s pomoću našeg algoritma - koji određuje kada i koliko kofeina treba popiti – možemo poboljšati budnost do 64 posto i to konzumacijom uobičajene količine kofeina“, objasnio je jedan od autora aplikacije, dr. Jaques Reifman. „Alternativno, subjekt može smanjiti potrošnju kofeina za 65 posto i još uvijek postići jednako poboljšanje budnosti“, dodaje. 

„Naš algoritam je prvi kvantitativni alat koji pruža automatizirane, prilagođene smjernice za efektivno doziranje kofeina, a kako bi se povećala budnost u najpotrebnijem vremenu“, kaže dr. Reifman. 

 | Autor: Thinkstock / Spencer Davies Thinkstock / Spencer Davies

Međutim, aplikacija neće uzimati u obzir kvalitetu kave koju pijemo – kava lošije kvalitete nema toliko dobar učinak kao ona bolje kvalitete. Ali, kako god – jedva čekamo! 

Photo: Thinkstock / Spencer Davies

Komentari 0