Postoji nekoliko definicija kiča, no niti jedna pozitivna. Opisuje se kao roba kojoj je jedini cilj da se proda, nisko vrijedno stvaralaštvo, propast umjetnosti te glorifikacija vulgarnosti i copy paste kulture. Voljeli li ga mi ili prezirali, kič je danas svugdje. On nije rezerviran samo za estradu, modu i politiku, već i za dom. No, iako ćemo lako zaključiti kako je ovaj pojam vezan isključivo uz pojedince bez ukusa, to ne mora uvijek biti tako.
Toj tvrdnji u prilog ide i postojanje campa, koji se uvijek nađe tu negdje kada govorimo o kiču. Ipak, camp je za za razliku od kiča namjerno pretjeran, odnosno svjestan je sebe.
Kada se pojavio početkom 20. stoljeća, camp se rabio prvenstveno kao imenica, opisujući pritom čovjeka s određenim stilom, uzora većini homoseksualaca tog vremena. I premda je svoje korijene imao u gej zajednici, camp je odavno prihvaćen i šire kao sredstvo parodije i ironije. On ide toliko daleko od kiča, da na vrlo pametan način ismijava loš ukus. Stoga, ako na pravi način u svoj životni prostor ubacite kakav zlatni detalj koji neodoljivo podsjeća na neobarok ili stan uveselite umjetnim cvijećem, camp kao prosvijećeni kič može biti sasvim legitimna inspiracija. Ignoriranje estetike i namjerno naglašavanje nečega nisu isto. Stoga je bitno napraviti razliku između nerazumijevanja i nepoznavanja osnovnih estetskih pravila i želje da svojim interijerima date upečatljiv statement.
Kraljica modnog kiča Vivienne Westwood uvijek je znala tu finu razliku. Ona je svojom pojavom i svojim krojevima uvijek provocirala i propitivala društvo na beskrajno zabavan i ironičan način. Njen je camp vječito je bio i još uvijek jest parodija i što je najvažnije - subverzivan je.
„Kultura je zamijenjena konzumerizmom, a kada je svijet u kaosu trebate malo slučajne neozbiljnosti“, smatra Vivienne te nudi rješenja u vidu pretjeranih haljina za maturalnu zabavu, torba s neobičnim motivima mačaka i medvjedića te odjeće s natpisima poput onog „Get A Life“. Osim Vivienne toliko je imena uz koje možemo vezati pojmove kič i camp. David Bowie, Elton John, Freddie Mercury, Dennis Rodman, Kiss, Boy George, Judy Garland, Diana Ross, Madonna, Dolly Parton, Liza Minnelli, Cher i Cyndi Lauper samo su neke od zvijezda koje su pravo utjelovljenje kiča i campa.
Stoga, ako želite unijeti dašak kiča i campa u svoj dom, nećete pogriješiti s velikim uokvirenim posterima navedenih zvijezda. Što se tiče motiva na posterima, to ne moraju biti samo ovi glasnogovornici kiča i campa, bilo kakav prenaglašen motiv je u redu. Poput recimo portreta ikone dobrog ukusa Jackie Kennedy, ali u pretjeranom koloritu koji graniči s pop artom. Drugi način da unesete duh neozbiljnosti ili čak mistike, a da svoj prostor ne obojite potpuno u kič, su razne figurice koje možete razmjestiti po stanu ili odvojiti čitavu jednu komodu za njih. To mogu biti voštane figure, plastične i keramičke figure. Dozu mračne romantike će dati figurice balerina u staklu, zavjese od crvenog tila, mnoštvo svjetiljki u rozoj, tirkiznoj i zelenoj boji, koje će doći do potpunog izražaja u prostoriji s prigušenim svjetlom. Ukoliko pak želite da u vaš prostor dopire dovoljno svjetlost možete se odlučiti za luster naglašen bisernim perlicama.
Dobrodošla je čak i plastika, u vidu okvira za slike, podmetača i stolnjaka, naravno u intenzivnim bojama. Boje su tu ključan faktor, kako u dnevnom boravku tako i u spavaćoj sobi. Crna i crvena satenska posteljina, savršeno će se uklopiti u lude kolorite dodataka za stan. Izbora je napretek. Dajte si slobodu i ne bojte se svoj dom ukrasiti elementima koje će za vas imati dublje značenje, a samo će prosvijećeni gosti znati na što se točno mislili kada se odabrali baš taj kič detalj.
Više slika pogledaj u galeriji...
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.