Life&style 29. srpnja 2018.

Kako spriječiti napadaje gladi te nepotrebno tamanjenje slatkiša

Thinkstock.

Rezultati jednog istraživanja pokazali su da jedan sastojak u nekim namirnicama jako dobro pomaže kod napadaja gladi te želje za slatkim

Vruće vijesti iz Londona! Rezultati jednog opsežnog istraživanja: propionat, koji nastaje kod probave vlakana, smanjuje apetit. Zbog te tvari mozak slabije reagira na jelo bogato kalorijama. Za vrijeme eksperimenta su sudionici konzumirali napitak bogat propionatom, a potom su morali reći koliko su im „privlačni“ pizza, čokolada te ostali slatki grijesi. Glad im se znatno smanjila. Za znanstvenike je to jasan znak da propionat može smanjiti apetit te je dobar za držanje dijete. 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Jedi vlakna

Zbog toga prehrana bogata balastnim tvarima ima jednak efekt – bez umjetnog dodavanja propionata. Međutim, da u crijevima nastane potrebna količina te tvari, potrebno je konzumirati oko 60 grama namirnica bogatih vlaknima dnevno. Stoga donosimo 10 namirnica bogatih vlaknima: 

10. mjesto: bademi (12 grama na 100 g)
9. mjesto: sojino brašno (14 do 18 grama na 100 g)
8. mjesto: mungo grah (16 grama na 100 g)
7. mjesto: slanutak (17 grama na 100 g)
6. mjesto: naribani kokos (20 grama na 100 g)
5. mjesto: kakao u prahu (32 grama na 100 g)
4. mjesto: leća (35 grama na 100 g)
3. mjesto: pšenične posije (45 grama na 100 g)
2. mjesto: sojine mekinje (60 g na 100 g)
1. mjesto: konjac brašno (77 g na 100 g)

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Zašto konjac brašno smanjuje glad

Na vrhu ljestvice namirnica bogatih balastnim tvarima nalazi se tzv. konjac brašno. Dobiva se od korijena biljke Amorphophallus Konnyaku porijeklom iz Azije, a prehrambeni proizvodi koji koriste ovaj jedinstveni korijen poznati su na Dalekom istoku već tisućama godina. Sastoji se od 75 posto neprobavljivih ugljikohidrata te je bogata balastnim tvarima koji imaju malo kalorija. Na sebe veže jako puno vode (50 puta više od količine brašna) pa je jako zasitno. Poznat oblik ove supernamirnice su japanski shirataki rezanci. Slični su staklenima, ali imaju tek 5 kilokalorija na 100 g (obična tjestenina ima oko 350 kilokalorija na 100 g!). 

 | Autor: Thinkstock Thinkstock

Komentari 0