Life&style 09. rujna 2017.

Kako sam pripreme za biciklističku utrku započela u teretani

Danijel Berković.

Novinarka miss7 upustila se u pravi izazov - u samo tjedan dana pripremiti se za biciklističku utrku. Nije naša Kristina nesportski tip, ali izazove koje joj je pripremio profesionalac Filip Kvasina nije bilo lako savladati. U subotu 16.9., točno u podne, kreće na Dukat Fit utrku na Jarunu. 7,2 km će proći kao od šale!

Kada u miss7 redakciju urednica dođe s čokoladom u ruci i velikim osmijehom i traži tebe, znaš da se sprema neka opaki zadatak. Uzela sam svoju čokoladu (tamnu  s malinama, zdrav život i sve to), pogledala Vedranu i pitala o čemu se radi. “Kristina, prijavili smo te na još jednu utrku, imaš bicikl, zar ne?“. Imam bicikl, draga Vedrana, ali jedini s kojim sam u ljubavi je onaj koji je uglavljen u zemlju i stoji pokraj orbitreka u teretani. No, urednici se ne smije proturječiti. Naravno, to nije bilo sve. Na našem ste portalu mogli čitati kako bicikliranje podiže seksualnu želju, pa sam pomislila, možda ovo i nije tako loše :)

„Znamo da se voliš natjecati pa ćemo ti dovesti i mladog biciklista Filipa koji će te naučiti svemu o tom sportu“. Ne mogu reći da sam bila oduševljena, a isto tako mi nije bilo jasno kako se čovjek točno treba pripremati za utrku? Tjedan dana prije utrke uzmeš bicikl i voziš po kvartu zar ne?!
 | Autor: Danijel Berković Danijel Berković
Sve moje misli su pale u vodu kada sam konačno upoznala 18-godišnjeg Filipa Kvasinu. Mjesto sastanka? Centar grada, da osjetim težinu gradskog prometa. Došao je i taj dan - već pomirena s činjenicom kako će moj novi instruktor ipak odustati od ovog plesa, pardon, vožnje na kiši, javljam mu se iz ureda da prebacimo na sljedeći dan. Ali ne, on je već napravio planove za nas. Morala sam doći na novu lokaciju, i to u fitness centar! „Nema veze što pada kiša, sad ćemo barem proći osnovne vježbe koje ćeš raditi prije svake vožnje do utrke.“
 | Autor: Danijel Berković Danijel Berković

Krenuli smo se zagrijavati, pa vježbati s girjom, malo planka…ništa strašno, sve to i sama radim. A onda je Filip uzeo pilates loptu i rekao da se koljenima odgurnem od poda: „Klasične vježbe stabilnosti trupa i tijela“, kaže on zagonetno. Ovaj nesretni dio treninga neću niti opisivati, samo ću reći da se on dosta smijao, a ja malo više plakala jer me boljelo SVE . Da ne kažem koliko puta sam skoro završila nosom na podu pokušavajući se uspeti na tu groznu loptu.

 | Autor: Danijel Berković Danijel Berković
Konačno mi je ovaj mladi biciklist objasnio zašto smo morali proći ovu torturu zvanu vježbe stabilnosti: „Ovo je klasična priprema za utrku, zamislit ćemo da te pripremam za profesionalce. Dakle, imamo plan i program kojeg se moramo držati, moramo mjeriti i uspoređivati rezultate i vidjeti tvoj napredak. Rekreativci ne moraju proći ovo što zoveš „torturom“, ali bilo bi dobro i za njih…
Nakon treninga smo počeli pričati o njegovom počecima: Nedavno je završio srednju školu i sretan je što se konačno može posvetiti biciklizmu. Ljubav prema ovom sportu postoji dugo, prije šest godina je krenuo u avanturu zvanu biciklizam: „Protekle dvije godine smatram svojim počecima jer sam ranije bio mlađa kategorija. Do sada sam pobjeđivao kupove Zagreba, prvenstva Zagreba te također kupove Hrvatske i državna prvenstva.”

 | Autor: Danijel Berković Danijel Berković

Kako započeti: Tko se god počeo baviti s ovim sportom može biti u nultoj formi jer cilj treninga je transformacija tijela, nebitno muškog ili ženskog. Cilj je da ti tijelo bude jače, izdržljivije... razlika je samo što kad si u formi možeš duže i brže voziti. Krene se od početka, izmjeri se početni stadij pa se grade treninzi tako da se napreduje, transformira iz inicijalnog stadija prema željenom, ciljanom. Naravno, onaj tko ima više kilograma od nekog prosjeka, teže će se i odvažiti na ovo sve. No, kada se ufura, svi možemo doći na istu razinu. 

Prehrana: Trebaš se hraniti pametno i pravovremeno s obzirom na trajanje i vrstu aktivnosti. Sve ima svoja pravila, moraš ih poštivati. Ne smiješ bježati od ugljikohidrata, masti ili bjelančevina, koliko god vama ženama to bilo šokantno. Ne bi se trebalo prejedati, ali se treba dobro najesti dva sata prije utrke. A poslije utrke? Jedi što prije! I još jedna zanimljiva stvar: tijekom utrke se mogu konzumirati jednostavni šećeri. Jedna čokoladica će ti više koristiti nego štetiti, samo nemoj pretjerivati! Obavezni su i izotonični napici, vitamini, minerali...

O umoru: Treninzi znaju biti dosta naporni i naše tijelo ne može preživjeti sve to, potreban mu je odmor. Ako umor nastane usred jednog ciklusa, najpametnije je malo preurediti plan treninga te odmoriti koliko je potrebno dok se tijelo ne oporavi za daljnji nastavak ciklusa, jer ne postižemo ništa treniranjem ako smo umorni.
 | Autor: Danijel Berković Danijel Berković

Doista, moje prve pripreme za utrku su me stvarno izmorile. Odmorila sam se nakon inicijalnog treninga i više od planiranog i odmah sljedeći dan se našla s Filipom u gradu. Idemo konačno isprobati taj cestovni promet zaključili smo. Kiša je stala i mi smo krenuli. Još tjedan dana do Dukat Fit utrke na Jarunu 16.rujna. Što će se dogoditi dalje ne znam ni sama, ali znam da me čeka naporan tjedan. Hoću li odustati? Hoću li pobijediti? Vidjet ćemo! Moj napredak prati na društvenim mrežama miss7 i poželi mi sreću!:)

Komentari 0