- Arheološki muzej Zadar predstavio je novu kolekciju dizajnerskih suvenira u suradnji s dizajnerom Aleksandrom Šekuljicom i njegovim brendom LEXALEX STUDIO
- Kolekcija je inspirirana muzejskim artefaktima i oblikovanu u suvremenom minimalističkom stilu, a u performansu su sudjelovali učenici
- Učenici Škole primijenjene umjetnosti i dizajna su osmislili i izveli reviju, a kolekcija je predstavljena kao spoj baštine i mladenačke kreativnosti
U utorak točno u podne, Arheološki muzej Zadar pretvoren je u vibrantnu pozornicu kreativnosti. U prostoru gdje inače vlada tišina antičkih artefakata, održana je nesvakidašnja modna revija – i to ne bilo kakva. Muzej je predstavio novu kolekciju dizajnerskih suvenira, a umjesto profesionalnih modela pistom su prošetali učenici. Kolekcija, koja je rezultat suradnje muzeja s modnim dizajnerom Aleksandrom Šekuljicom i njegovim novim brendom LEXALEX STUDIO, nadahnuta je antičkim predmetima iz fundusa muzeja, ali izvedena u potpuno suvremenom duhu. Predimenzionirane grafike, minimalistička forma i smjela vizualna rješenja osmišljena su tako da se baština reinterpretira – a ne ponavlja.
U fokusu cijelog projekta su mladi: učenici Škole primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar osmislili su vlastiti modni performans, izveli reviju, snimili vizualnu kampanju i, najvažnije, postali nositelji priče. Upravo je to detalj koji je publici – među kojima su bili predstavnici kulturne i kreativne scene, mediji i brojni posjetitelji – bio najinspirativniji. „Ovo je kolekcija koja ne pokušava imitirati prošlost, već je reinterpretira kroz jezik današnje estetike. Posebno mi je drago što su u projekt uključeni mladi – oni su najbolji pokazatelj da dizajn ne mora biti elitistički, već otvoren, edukativan i zabavan“, rekao je dizajner Aleksandar Šekuljica, koji je ovom suradnjom premijerno predstavio svoj novi brend LEXALEX STUDIO.
Kolekcija uključuje nosive i estetski upečatljive predmete – sportske kape, pamučne majice i platnene torbe – a svaki komad nosi snažan vizualni identitet temeljen na originalnim muzejskim artefaktima. Među motivima ističe se grčka crnofiguralna keramička posuda s prikazom nage muške figure te antičke ploče za igru s prikazima erota, a redizajnirani logotip muzeja dobio je novu dinamiku, zadržavajući pritom svoju simboliku. Voditeljica Odjela za marketing i odnose s javnošću muzeja, Marina Brkić, izrazila je posebno zadovoljstvo načinom na koji su mladi pristupili projektu: „Kolekcija je rezultat nastavka uspješne suradnje s Aleksandrom Šekuljicom, no ovaj put nam se pridružio i njegov novi brend. Sretni smo što kolekcija donosi osvježenje – u estetskom i edukativnom smislu. Vjerujemo da će prepoznatljiv dizajn i autentična priča privući osobito mlađu publiku, te da će ovi komadi postati prepoznatljiv i nosiv suvenir ovog ljeta.“
Uz modne komade, događaj je bio i platforma za razgovor o tome što znači dizajnirati kulturnu baštinu u 21. stoljeću – kako spojiti edukaciju, identitet i estetiku. Atmosfera u muzeju bila je sve samo ne institucionalna – prisutni su izmjenjivali ideje o vizualnoj kulturi, lokalnom dizajnu i važnosti uključivanja mladih u procese stvaranja. Učenici zadarske škole još su jednom dokazali koliko moćno može izgledati projekt koji im daje povjerenje i prostor. I više od toga – pokazali su kako je moguće napraviti modnu kampanju visoke produkcije unutar školskog projekta, pri čemu su preuzeli sve uloge – od kreativne direkcije do izvedbe.
Autori fotografija: Učenici Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, Zadar
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.