Life&style

Evo zašto je sada dobro vrijeme za planiranje novog putovanja

• Zbog pandemije uzrokovane koronavirusom, putovanja među državama i kontinentima su ograničena i povećane su mjere opreza
  • Poznati food bloger Darko Kontin nedavno se vratio s putovanja iz New Yorka
  • Opisao nam je kako je izgledao njegov povratak kući i kakvo je stanje na aerodromima

Posljednjih mjeseci svijet potresa pandemija uzrokovana koronavirusom, koja je promijenila našu svakodnevicu iz temelja. Virus ne poznaje dob, spol ni granice i nastavlja se širiti diljem svijeta. Upravo je to jedan od razloga zašto je sve više država počelo zatvarati svoje granice i ograničavati putovanja. Ipak, prije nego što je pandemija uzela maha, brojna su prethodno dogovorena putovanja realizirana. Na jednom od njih bio je i poznati food bloger Darko Kontin, koji se nedavno vratio iz dalekog New Yorka. Otkrio nam je kako je izgledao njegov povratak kući.

| Autor: Privatni album/Tanith Carey Privatni album/Tanith Carey

Stanje na aerodromima

"Na aerodromima u New Yorku (JFK) i u Londonu (Heathrow) nisam primijetio paniku. Čistači, koji su dezinficirali sve površine, bili su na svakom koraku na aerodromu kao i ljudi sa zaštitnim maskama na licu. Ali kroz ponašanje putnika i zaposlenika na aerodromu nije se osjetila panika. Samo povećani oprez. Procedure ulaska u avion bile su nepromijenjene. Navodno su aerodromi na sigurnosnim točkama ugradili dodatne kamere za mjerenje tjelesne temperature, ali nisam ih uspio zamijetiti. Nije me bilo strah. Na vrijeme sam prije polaska kući proučio sve informacije na službenim stranicama kod nas i vani, pa sam znao da se putovanje iz SAD-a još ne smatra rizičnim i da ne bi trebao imati problema s ulaskom u zemlju. Što se tiče zaštitnih mjera, poduzeo sam ih još i prije odlaska. Uvijek sam nosio masku sa sobom u slučaju da mi zatreba, kao i dezinfekcijske maramice te tekućinu koju sam redovito koristio. Uz to sam izbjegavao gužve gdje god sam uspio. Avion nije bio skroz pun, ali nije bio ni poluprazan. Između moje suputnice i mene bilo je jedno slobodno mjesto, a iza nas je bio cijeli red slobodan. No ostala mjesta u avionu bila su malo gušće popunjena, ali ne u potpunosti.

Po slijetanju u Hrvatsku, dobili smo upute i obavijest o stanju zaraze koronavirusom u Hrvatskoj od kabinskog osoblja. Također primili smo i SMS obavijest da smo ušli u zemlju s posebnim sigurnosnim mjerama zbog koronavirusa. Prije prolaska granice morali smo proći provjeru. Tu je nastala velika gužva (o kakvoj se već pisalo u medijima) zbog provjere svakog putnika od kuda dolazi i vjerojatnosti njegove zaraze. Na kraju i na sreću kako nisam dolazio iz tada zemlje visokog rizika nisam dobio preporučenu karantenu. Ali sam se svejedno kao i svi drugi putnici i građani Republike Hrvatske po dolasku kući samoizolirao po preporuci stožera za borbu protiv koronavirusa."

Planiranje novog putovanja

Ipak, cijela ova situacija nije obeshrabrila Darka za planiranje sljedećeg putovanja. Kako kaže, još uvijek ne zna kada će posjetiti neku od željenih destinacija među kojima su Tajland, zemlja rajskih plaža i povijesnih hramova te Australija, zemlja klokana. "U samoizolaciji imam više vremena istražiti o zemljama koje već duže vremena želim posjetiti. Počeo sam pratiti i cijene letova. Svjestan sam da sada nije pravi trenutak, ali uvijek se vodim tim da je važno biti dobro pripremljen. Zbog toga mi je bitno da aviokompanija nudi mogućnost promjene datuma letova", otkriva Darko.

| Autor: Shutterstock/miss7 Shutterstock/miss7 Lijevo: plaža Railay (Tajland); desno: stijene Dvanaest apostola (Victoria, Australija)

Sigurnost na prvom mjestu

Jedna od takvih aviokompanija je i Qatar Airways. Ova aviokompanija uvela je fleksibilnu opciju promjene planova putovanja. Ako si već rezervirala ili planiraš rezervirati putovanje do 30. rujna 2020., imaš mogućnost promijeniti datum putovanja bez naknade ili zamijeniti kartu za vaučer koji možeš iskoristiti u roku od godinu dana.

Besprijekorna čistoća zrakoplova

Uz redovitu proceduru čišćenja zrakoplova, kompanija Qatar Airways uvela je redovitu dezinfekciju kabina. Osoblje zaduženo za čišćenje zrakoplova prošlo je obuku o najnovijim higijenskim protokolima i postupcima čišćenja. Za dezinfekciju se koriste proizvodi preporučeni od Međunarodne udruge za zračni prijevoz i Svjetske zdravstvene organizacije. Zrakoplovi su opremljeni najnaprednijim sustavima filtracije zraka s hepa filterima koji uklanjaju 99,97% virusnih i bakterijskih onečišćenja iz zraka koji cirkulira, pružajući tako najučinkovitiju zaštitu od infekcije.

Kompanija je podijelila i savjete za sigurnije putovanje:

1. Potrebno je pokriti usta tijekom kašljanja i kihanja.
  2. Važno je često prati ruke vodom i sapunom.
  3. Poželjno je izbjegavati dodirivanje očiju, usta i nosa.
  4. Preporučuje se korištenje sredstva za dezinfekciju kada ne postoji mogućnost pranja ruku.
  5. Nužno je informirati kabinsko osoblje u slučaju da se netko ne osjeća dobro.

Sponzorirani sadržaj: miss MIND za miss7

Photo: Privatni album/Tanith Carey
  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7 dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7 te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • pong

ne laži jajaro.kao prvo amerika nije drugi kraj svijeta a kao drugo ovih dana je qatar bio najgora kompanija svijeta.plač putnika i svađe u bangkoku,ho chi minhu,denpasaru.manili.prodavali su karte od 100 do 800 posto skuplje,tko ima najskuplje taj ulazi u ... prikaži još!