„Pogledaj kako je lijepo, moram to imati! Još samo ova sitnica, imam dovoljno novaca!“ Zvuči poznato?
Impulzivna kupnja je svaka neplanirana kupnja bez prethodno formiranog stava ili razmišljanja o mogućim posljedicama kupnje na tvoj novčanik, a prema istraživanjima čak između 30% i 50% svih kupnji može se svrstati u kategoriju impulzivnih.
Postoje razni načini kojima se kupce nastoji potaknuti upravo na takav tip kupovine, a mi ih najčešće nismo ni svjesni. Izlaganje artikala u prolazima na kraju redova, isticanje znaka „akcija“, smještaj proizvoda u razini očiju ili smještaj proizvoda u blizini blagajne kako bi ga kupci vidjeli dok čekaju u redu samo su neki od načina kojima se trgovci služe kako bi potaknuli impulzivnu kupnju. Također, atmosfera u prodavaonici važna je za poticanje kupovnog uzbuđenja potrošača. Atraktivno uređenje, kreativan merchandising, odgovarajuće osvjetljenje, glazba i mirisi utječu na raspoloženje i emocije koji mogu potaknuti ishitreno ponašanje.
Kako uz sav ovaj trud trgovaca odoljeti impulzivnoj kupovini?
1. Planiraj kupovinu – napravi popis i drži ga se!
2. Razmisli o tome – kad ugledaš nešto poželjno, daj si malo vremena. Zapitaj se što će ti donijeti ta kupovina. Želiš li i dalje taj artikl?
3. Pričekaj popust – najnovije kolekcije uvijek su skupe. Ako ćeš i nakon nekog vremena htjeti to nešto, tada ćeš moći kupiti po nižoj cijeni. Mudra odluka.
4. Prisjeti se svih loših odluka – svi smo bar jednom impulzivno kupili nešto čime na kraju nismo bili zadovoljni. Podsjećanje na to otežat će odluku o ponovnoj brzopletoj kupnji.
5. Ne liječi loše raspoloženje kupovinom – instant rješenje zapravo i nije rješenje jer stvara nepotreban trošak i u konačnici ponovno loše raspoloženje zbog osjećaja krivnje.
6. Ne plaćaj karticom – nestajanje stvarnog novca pred tvojim očima može te trgnuti iz čarolije impulzivne kupnje.
7. Smatraj ishitrenu kupnju neprijateljem svojih financijskih ciljeva – želiš na putovanje? Preseliti se u bolji stan? Kupiti novi mobitel? Svaka nepromišljena kupnja udaljava te od tih ciljeva.
8. Nagradi se – za svoje planirano upravljanje financijama. U konačnici, ne možemo si nikad ne dopustiti nešto što nas u tom trenutku veseli
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.