- Društvene mreže, osobito Instagram, već su neko vrijeme nezaobilazni dio svakog poslovanja jer mogu poslužiti kao odličan marketinški alat
- Instagram je odlična platforma za oglašavanje i brand awareness, a uz pametno i strateško korištenje možeš postići stvarne poslovne ciljeve
- Kako najbolje možeš iskoristiti ovu platformu za promociju biznisa i koje korake trebaš slijediti saznaj u nastavku, a nekoliko savjeta s nama je podijelila i Mia Biberović - urednica i suvlasnica Netokracije
Malo koji brend, odnosno tvrtka danas nema Instagram profil - ova je platforma previše važna da bi se ignorirala u poslovnom svijetu. Kako se kaže, danas ako nešto nije na Instagramu, nije se dogodilo - upravo zato je izuzetno važno da svoj obrt ili tvrtku, odnosno svoj brend predstaviš na ovoj platformi i pritom iskoristiš sve njezine prednosti, naravno, ako se tamo nalazi tvoja ciljana publika.
S time se slaže i Mia Biberović, urednica i COO Netokracije koja prati regionalnu startup scenu, online marketing i nove tehnologije.
"Instagram, ako se tamo nalazi vaša ciljana skupina, može vam pomoći da doprete do nje. To je to, jednostavna stvar. Hoćete li svoje prisustvo tamo koristiti za povećanje prodaje svojih proizvoda i usluga ili jednostavno se potruditi da više ljudi čuje što imate za reći i pokazati, to je na vama da odaberete. Instagram je samo platforma, alat, a sve ostalo ovisi o vašim ciljevima", ističe Biberović.
U nastavku ti donosimo mali vodič kako pametno iskoristiti Instagram za promociju svog poslovanja i na što pritom pripaziti.
Objavljuj kvalitetne fotografije
Instagram je društvena platforma kreirana prvenstveno za objavu fotografija i stoga one moraju biti visokokvalitetne, profesionalne i oku privlačne. Atraktivne i lijepe fotografije ključne su za uspješan marketing na ovoj platformi i privlačenje pratitelja koji će se stalno "vraćati po još". Osim kvalitete, važno je da fotografije odražavaju tvoj brend odnosno ono čime se baviš i što želiš promovirati, a jedan od dobrih načina da to postigneš jesu ujednačene fotografije s nekom 'temom' koje će izgledati skladno na tvom profilu, odnosno cijeli profil će biti u jednom 'tonu'. Primjerice, koristiš li neki filter za fotografije, bilo bi dobro da je na svakoj fotografiji isti.
"Uložite u opremu, ali i educirajte se o fotografiji, videu, obradi, kompoziciji... Nije nužno imati profesionalnu opremu za dobre fotografije i video zapise, jer se odlične stvari mogu postići telefonom, ali važno je poznavati metode i tehnike kako izvući najbolje iz onog što imate. Na internetu se može pronaći mnogo tutorijala, ovisno o tome što želite postići i kakvu opremu te softvere/aplikacije posjedujete", savjetuje naša sugovornica.
Potrudi se oko opisa fotke
Uz dobru fotografiju na Instagramu je vrlo bitan opis fotografije, odnosno caption. On treba biti zanimljiv, kreativan i jednostavan za čitanje; treba fotografiji dati kontekst i odražavati brend, a ujedno zabaviti ili inspirirati publiku te ih potaknuti na akciju - lajkanje, komentiranje, dijeljenje. Naime, što je bolji caption to će biti i bolji engagement, a samim time će i Instagram algoritam taj sadržaj prepoznati kao zanimljiv i više ga prikazivati. Imajte na umu i Mijin savjet:
"Pričajte priču. Ispričajte autentične priče o onome što jeste ili onome što tamo promovirate. Ne zamarajte se savjetima o dužini opisa slike/videa - ako je priča jako zanimljiva, ljudi će se zadržati na njoj, koliko god duga bila i u koliko god nastavaka dolazila".
Koristi dobre hashtagove
Baš kao i caption, Instagram algoritam voli dobre hashtagove - promišljen i pametan hashtag može učiniti mnogo za tvoj biznis. Poanta hashtagova je korisnicima olakšati pretraživanje na Instagramu i zato se preporučuje kreirati jedan dobar, kreativan hashtag za svoj brend ili tvrtku te ga koristiti na svakoj objavi uz još neke relevantne hashtagove u svojoj branši. Pritom, naravno ne treba pretjerivati - Instagram nudi maksimalno 30 hashtagova, no to je ipak previše pa je najbolja brojka negdje između 4 ili 5 hashtagova po objavi. Ako nisi sigurna koje hashtagove odabrati, najbolje je "škicnuti" konkurenciju i druge profile koji se bave istim ili sličnim poslom te vidjeti koje hashtagove oni koriste.
Pazi na vrijeme objava
Da bi postigla najveći engagement publike treba pametno planirati objave - post neće jednako performati objaviš li ga, recimo, vikendom rano ujutro kad većina ljudi duže spava i u isto vrijeme u tjednu kad većina ustaje ranije za posao i uz jutarnju kavu pregledava društvene mreže. Prema nekim istraživanjima, najbolje vrijeme za objavu posta je:
- četvrtkom između 14 i 15 sati
- srijedom u 11 sati
- petkom između 11 i 12 sati
Naravno, sve to ovisi i o ciljanoj publici, pa je najbolje da i sama pratiš u koje doba dana i kojim danima u tjednu tvoji postovi performaju najbolje (svakako poprati i konkurenciju da vidiš u koje doba objavljuju) te prema tome prilagodiš planiranje objava.
Ne zanemaruj Instagram stories
Instagram priče jedna su od najpopularnijih značajki na Instagramu i vrlo korisne za engagement publike budući da dopuštaju razne kvizove, pitalice i druge glasalice koje na običnom postu nisu moguće.Upravo je ova značajka vrlo korisna malim poduzetnicima budući da kroz storyje mogu predstaviti svoje proizvode i usluge te dobiti konkretan feedback publike. U svakom slučaju, ova značajka mnogo pridonosi marketingu ako se koristi strateški, a ujedno ti omogućava da konstantno budeš u kontaktu s publikom.
Vrlo je bitno da pritom Storyji ne budu jednolični, dosadni i da ih nema previše - kombiniraj video zapise, statične fotografije s anketama (publika voli pitalice), a kvizove možeš iskoristiti za educiranje o svom brendu ili temi uz koju se tvoj brend veže. Pažnju publike možeš privući i opcijom Naglasci na svom profilu gdje možeš spremiti sve one dobre, važne, zabavne ili informativne storyje koji će se uvijek moći pogledati.
Iskoristi mogućnosti oglašavanja
Instagram nudi i mogućnost oglašavanja koje svakako trebaš uzeti u obzir budući da tako možeš doprijeti do više ljudi, a time i više potencijalnih kupaca. Nekoliko je različitih vrsta oglasa o kojima valja razmisliti - oglasi na storyju ili kao fotografija, videozapis ili niz fotki (tzv. carousel ads) na feedu svakako će uroditi plodom, samo ovisi o tome što želiš oglašavanjem postići - povećanje prodaje, brend awareness ili nešto treće? U svakom slučaju, detaljne informacije pronaći ćeš ovdje.
Dodatni tips & tricks:
Link u opisu profila - s obzirom na to da na Instagramu linkovi u opisima fotografija ne rade, odnosno nisu klikabilni, jedina mogućnost za linkanje na web stranicu ili bilo koji drugi željeni sadržaj je putem linka u opisu profila. Zato je dobro u opisu fotografije uvijek napomenuti da se više informacija nalazi na tom linku.
Giveaway- odličan način da se privuče pažnja na profil i skupi više pratitelja, no pritom treba voditi računa da se poštuju pravila. Upravo je organiziranje nagradnih igara/darivanja suprotno pravilima platforme jedna od najčešćih pogrešaka pri korištenju Instagrama.
"Jeste li znali da je darivanje, ako se pobjednik odabire nasumično, zapravo nagradna igra koju morate prijaviti Ministarstvu financija te pratiti proceduru navedenu u Pravilniku o priređivanju nagradnih igara? Jeste li znali da za sudjelovanje u darivanju ne smijete uvjetovati praćenje profila ili tagiranje drugih profila, temeljem uvjeta korištenja Facebooka i Instagrama? Mnogi rade mimo pravila, ali samo je pitanje vremena kad će društvene mreže stati na kraj toj praksi. Organizirajte nagradne natječaje slobodno, oni mogu biti dobar način za brzu promociju, ali raspitajte se prvo kako", upozorava Biberović.
Komentari - ako ljudi komentiraju tvoje postove ili storyje, obavezno se potrudi odgovoriti na njih jer interakcija s pratiteljima i potencijalnim kupcima/korisnicima tvojih proizvoda i usluga pokazuje da obraćaš pažnju na njih i da brineš o tome što govore. Osim toga, odgovoriš li na njihove komentare veće su šanse da će nastaviti komentirati i pratiti tvoj profil jer će se osjećati uvaženo.
Suradnja s influencerima - na Instagramu takva suradnja može biti od velike pomoći da ljudi čuju za tvoj brend i posjete tvoj profil, a može se ostvariti kroz zajednički nagradni natječaj u kojem influencer daruje svoje pratitelje tvojim proizvodom ili uslugom, a može biti i samo u obliku plaćenog posta ili storyja koji će influencer podijeliti na svom profilu. Naravno, takvu suradnju uvijek je dobro planirati s influencerom koji je donekle povezan s onime čime se baviš - svaka branša ima svoje influencere (beauty, fashion, food, travel ili lifestyle) pa uvijek nastoj surađivati s nekim tko najviše odgovara tvojoj branši, iako to, naravno, ne mora biti pravilo.
Razmišljaj o onome što tek dolazi
Iako je Instagram odličan marketinški alat, nikako se nemoj oslanjati samo na njega. Fokusiranje samo na jednu platformu može biti velika pogreška u promociji biznisa. "Društvene mreže se mijenjaju, njihovi algoritmi također, a pretjerana ovisnost o jednoj platformi može biti opasna - što ako platforma promijeni svoje algoritme? Što ako se ugasi? Iskoristite ono što funkcionira u tom trenutku, ali uvijek držite oko na onome što dolazi. Je li to Clubhouse, TikTok ili nešto treće? Izdvojite vrijeme i za ono što će tek doći, ne samo za ono što je u ovom trenutku aktualno", savjetuje Biberović te dodaje kako je ponekad bolje biti među prvima na određenoj platformi, jer to daje određenu prednost, nego se kasno uključiti i kaskati za ostalima.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.