Life&style
1/9

Dizajneri i interijeri vole se javno

Home linije svjetskih dizajnera i high street brendova odraz su lifestylea, filozofije i estetike modnog brenda koji predstavljaju

Moda i interijeri vole se javno i to nije nikakva novost, a odnedavno diljem Hrvatske možete kupovati i vrlo popularnu H&M-ovu liniju za dom Home u čijem su online shopu trenutačno stvari na popustu i do 50 posto. Ručnici, stolnjaci, zavjese, ubrusi, posteljina, posuđe, asesoari za kupaonicu, kutije, mirisne svijeće, zanimljive police, dekoracije, atraktivne dekorativne sitnice, sve su to stvari koje možete šopingirati u webshopu H&M-a, Zare, Nexta, Esprita, ultimativnih high street brendova koji uživaju veliku popularnost u Hrvatskoj i diljem svijeta.

 | Autor: arhiva arhiva

No otkud zapravo ideja da popularni modni brendovi proizvode linije za uređenje doma? Jedan od razloga je zato što je moda dio života, lifestylea koji želimo živjeti, nešto puno ozbiljnije od pukog odijevanja, baš kao što je arhitektura puno više od građenja, a interijeri puno više od uređenja prostora. Kao i kod mode, Talijani su opet “krivci”. Njima je moda način života, a estetika i osjećaj za lijepo u krvi. S njim se jednostavno rađaju. Tradicijski gledano, Italija je udarila temelje za suvremenu arhitekturu i umjetnost općenito, a mnoge crkve, knjižnice, palače iz srednjeg vijeka i renesanse i danas su neponovljivi prostori koji pružaju vrhunski estetski doživljaj.

 | Autor: arhiva arhiva

S druge strane, paralelno modni brendovi i njihovi dizajneri postali su superzvijezde s golemim utjecajem koji ne samo što kreiraju kombinacije za odijevanje nego se bave i dizajnom interijera, cvijeća, slastica, hotela. Najdalje je u cijeloj toj priči otišao Giorgio Armani, koji je u svojoj Armani Casi u središtu Milana te u sklopu hotela Armani u Dubaiju napravio dom za sve njegove linije - od skupih do jeftinih muških, ženskih, dječjih linija, parfema, asesoara, kafića, slastičarnice, restorana, cvjetne galerije, Armani Homea u kojemu možete kupiti apsolutno sve od dekoracija i sitnica za dom do velikih komada namještaja, komoda, sjedaćih garnitura. Slične raskošne estetike, skupocjenih materijala, finih detalja kojima se veličaju glamur, luksuz, obilje, raskoš, pa i kič, odlike su i Fendijeve linije Home, koja će iduće godine proslaviti čak 30. obljetnicu i koja je bila inspiracija mnogim drugim dizajnerima da se okušaju u svijetu interijera.

 | Autor: arhiva arhiva

Danas tako svoje linije Home imaju i Missoni, Kenzo, Roberto Cavalli, Trussardi, Joop, Ralph Lauren, Versace, Sonija Rykiel..., pa čak i Hermès, čiju najfiniju kožu i poznate šavove možete imati i na okvirima za slike, kutijama za posebne dragocjenosti. Hermèsu tkanine proizvodi Dedar, sinonim za kvalitetne tkanine, zavjese, tapete... Kada smo kod tapeta, onda tu treba svakako spomenuti i Wall&Deco te njegova osnivača Christiana Beninija, poznatoga modnog fotografa koji je stvorio tapete nove generacije. Benini zid promatra kao mjesto umjetničke intervencije na koje je moguće aplicirati savršenu fotografiju, sliku, grafiku, tako da se svaka tapeta zapravo prilagođava dimenzijama zida. Tapeta Wall&Deco nikada se ne kupuje na metre i kod nje nema restlova. Naime, u tvornicu se šalju točne dimenzije koje se kreiraju baš po vašim željama i to na način da se tapeta može zalijepiti na bilo koju površinu u domu - od zida, ormara, stakla i prostora u tušu do fasade, za koje su kreirali posebnu liniju Out-system sa završnim slojem od fiberglasa, na što daju i jamstvo od desete godina. 

Za tapete Wall&Deco radi još jedan poznati svestrani talijanski umjetnik - arhitekt, dizajner, modni fotograf, dizajner - Gio Pagani, koji za svoje sofe i fotelje koristi kožu i šavove jednake kao kod Hermèsovih torbi. Svaka sofa Gio Pagani je zapravo unikatna i različita, koža se tretira na jednak način kao i ženske torbe, tako da je istovremeno mekana poput rukavica, a zapravo neobično izdržljiva i čvrsta. Cijene sofe su baš kao i Hermèsove torbe, možda čak i neprimjerene za hrvatske prilike, ali svaka roba ima svoga kupca... I zapravo, često što je skuplje, to je veći objekt žudnje i bolje se prodaje.

 | Autor: arhiva arhiva

Među zanimljivijim pojavama u svijetu mode i interijera je i suradnja uglednoga talijanskog Morosa i Diesela s njihovom zajedničkom linijom For Successful Life. Ta linija zamišljena je kao mladenačka i jeftinija linija Morosa, prilagođenija ukusu i platežnoj moći Dieselovih kupaca. Home linije upravo bi to i trebale biti. Odraz lifestylea, filozofije i estetike modnog brenda kojeg predstavljaju. Brend je jamstvo kvalitete, estetike, prestiža, lifestylea, moći... Zato nemojte se iznenaditi što vam mnoge ove stvari mirišu na kič i što se linije Home poznatih modnih dizajnera najbolje prodaju u Emiratima i Rusiji.

Photo: arhiva

Komentari 0