Life&style

Anita je povjesničarka umjetnosti, poduzetnica i mama – i stoji iza platforme koja umjetnost čini dostupnom svima

  • Anita Ruso Brečić, povjesničarka umjetnosti i profesorica na Filozofskom fakultetu u Osijeku, kroz godine rada s umjetnicima i organiziranja izložbi razvila je strast za povezivanje ljudi s umjetninama 
  • Njezin brend Moje! pomaže pojedincima i tvrtkama u odabiru, nabavi i personalizaciji umjetnina, pružajući im jednostavan i vođen proces kupnje 
  • Inspirirana osobnim iskustvom i željom da umjetnost učini dostupnijom, Anita kroz Moje! stvara jedinstvenu platformu koja njeguje autentičnost i individualni odabir umjetničkih djela

Postoje ljudi koji ne samo da vole umjetnost, već je uistinu žive, a Anita Ruso Brečić, povjesničarka umjetnosti, kustosica, profesorica i zaljubljenica u ljepotu stvaralačkog izraza, upravo je jedna od njih. Umjetnost nije samo njezin posao, već i poziv, način na koji promatra svijet i gradi mostove između umjetnika i onih koji žele dio njihove strasti unijeti u vlastiti dom, a njezina priča nije obična poduzetnička priča, već inspirativan put ka ostvarenju snova i povezivanju ljudi kroz umjetnost.

Kao povjesničarka umjetnosti, Anita predaje kolegije posvećene renesansi i baroku na Filozofskom fakultetu u Osijeku, a iza sebe ima i godine provedene u Parizu, gdje je bila na doktorskom studiju. No njezin rad ne ostaje unutar akademskih okvira. Svojom stručnošću i predanošću sudjelovala je u organizaciji brojnih izložbi diljem Hrvatske – od Dubrovnika, Splita, Knina, Istre i Vukovara do Zagreba. Njezin kustoski rad uključuje i velika nacionalna izložbena ostvarenja, poput projekata Hrvatska svijetu (2021.) i Kopač (2022.), održanih u Meštrovićevom paviljonu.

 | Autor: Pixsell/Sandra Šimunović Pixsell/Sandra Šimunović Foto: Pixsell/Sandra Šimunović

Osim kustoskog rada, Anita je dugo godina pisala likovne kritike i osvrte za brojne medije, a njezina posvećenost umjetnosti prirodno ju je dovela do onoga čime se danas bavi kroz svoj brend Moje! – olakšavajući ljudima put do umjetnina koje će obogatiti njihove prostore i živote.

Možda vas zanima Oni vraćaju boje gradu i osmijehe na lica: pričali smo s članovima Grupe ZID koja je oslikala novozagrebačke pothodnike Rubrika Life&style Life&style

Kako je sve počelo?

Ideja za Moje! rodila se iz vrlo osobnog trenutka. Kada je njezin sin slavio prvi rođendan, Anita je od svoje najbolje prijateljice dobila dar koji ju je duboko dirnuo – ilustraciju njezina sina, izrađenu prema njegovim jedinstvenim osobinama i nadimcima. Taj poklon nije bio samo slika, već uspomena, priča i ljubav pretočena u umjetnost.

“Moj sin slavio je prvi rođendan. Jedan od onih kojih se sjećate samo s fotografija.Moja najbolja prijateljica, svjesna te činjenice, odlučila je umjesto njemu, pokloniti meni nešto zaista posebno. 'Evo ga, nešto za tebe. Njemu ionako pokloni sada ništa ne znače.'
Ja volim poklone pa sam se ozarila od radosti, a onda i proplakala od ganuća. Ilustracija moga Šimuna koji se simultano pojavljuje više puta unutar kompozicije okružen gomilom kabela (s kojima je očaran) i nekoliko predmeta koji asociraju na njegove nadimke (jer ona zna da ja izmišljam sulude i brojne nadimke). Ona prati suvremenu likovnu scenu i znala je da će, kada se obrati ilustratorici Klari Rusan, dobiti savršeni omjer minimalističkog izričaja i umjerenih naglasaka boje koji tako neposredno prenose priču o našem nezaustavljivom malcu. Svaki put kad je pogledam prođe me neki nježni val topline jer je puna moćne simbolike: one koja priziva predivno-kaotične trenutke s radoznalom bebom (koja je već sada bliže drugom nego prvom rođendanu) i one koja me podsjeća na jedinstvenost i snagu prijateljstva s mojom J.”, priznaje Anita.

 | Autor: Privatna arhiva Privatna arhiva Foto: Privatna arhiva

Upravo trenutak dobivanja tog posebnog dara, možda i najposebnijeg u njezinom životu, postao je ključni okidač za građenje vlastitog brenda, kada je shvatila koliko umjetnost može imati emotivnu vrijednost te koliko je važno pružiti ljudima priliku da osjete istu tu povezanost. U posljednjih su je nekoliko godina, kaže, ljudi često pitali za savjete za kupnju umjetnine, što za sebe, što za poklon prijateljima ili poslovnim suradnicima povodom useljenja u stan, rođenja djeteta, rođendana ili najrazličitijih obljetnica i prigoda, pa je razvijanje projekta koji će mnogima olakšati put do prave umjetnine, a u koji je pretočila svoju strast prema savjetovanju, bio logičan i prirodan slijed događaja.

 | Autor: Boris Ščitar Boris Ščitar Foto: Boris Ščitar

 

Povezivanje umjetnika i ljubitelja umjetnosti

Ime Moje!, kaže, nije slučajan odabir, već ono savršeno oslikava trenutak kada se osoba poveže s umjetninom i osjeti da joj ona pripada. No proces nabave umjetnine nije uvijek jednostavan – traženje umjetnika, istraživanje dostupnih djela, pregovori o cijenama, tehnički detalji dostave i opremanja, koraci su koji svi redom nose određene izazove, a baš tu dolazi Anita, preuzimajući cijeli taj proces i pomažući svojim klijentima da brzo i jednostavno dođu do djela koje će nositi osobnu priču i značenje.

Na svoju platformu gleda kao na GPS za nabavu umjetnina, bilo da netko želi jednostavno savjetovanje ili potpunu uslugu koja uključuje odabir, dogovor s umjetnikom, isporuku, pa čak i dopremanje djela u interijer. “U trenutku kada se netko zainteresira za uslugu savjetovanja, ja mu šaljem jedan brzinski upitnik iz kojeg saznajem dovoljno informacija za kretanje u daljnji postupak. Moj model poslovanja ima za sada dvije ponude, jednu koja obuhvaća nešto jednostavnije savjetovanje i drugu, posve cjelovitu, u kojoj preuzimam na sebe i sve tehničke detalje: od isporuke kupoprodajnog ugovora, do opremanja i dopremanja umjetnina. Neki ljudi vole sve odraditi online, brže im je i efikasnije. Neki vole susret i razgovor sa mnom i umjetnikom kao i posjet ateljeu”, otkriva, dodajući kako je ova posljednja opcija moguća za ljude iz Zagreba i okolice. 

 | Autor: Pixsell/Sandra Šimunović Pixsell/Sandra Šimunović Foto: Pixsell/Sandra Šimunović

“Moram spomenuti da sam dobila nekoliko pitanja – zašto se obraćam samo ženama. Intuitivno je, nemam nikakav logičan argument”, priznaje. “Promatrajući krug ljudi u kojem se krećem, shvatila sam da se svi vrlo slično oblačimo, kupujemo odjeću i obuću na sličnim mjestima, slično se hranimo, čitamo isto, gledamo isto i sličnim metodama odgajamo djecu. Ipak, svi se kroz nešto želimo malo distancirati od mase. Različiti su načini na koje to radimo. Primijetila sam da je ljudima bitno da u svojim prostorima imaju nešto autentično, nešto što ima veću vrijednost jer je umjetnina živućeg umjetnika s kojim se i generacijski možemo povezati. Ljudi se povezuju s umjetninama na transcendentalnoj razini. Zato je Moje! brend koji je potpuno usmjeren na želje određene osobe. Nema unaprijed gotovih rješenja!”, poručuje.

Strast pretočena u biznis

Surađujući s raznim umjetnicima, Anita održava blizak kontakt s kreativcima, pazeći da uvijek zna što je dostupno. “Bitno mi je znati što koji umjetnik trenutno posjeduje, što nije rezervirano ili prodano, za koliko vremena može isporučiti neku personaliziranu narudžbu i, naravno, koje su njegove cijene, te koje su mogućnosti plaćanja za moje klijente”, objašnjava, priznajući da je uvijek otvorena za nove suradnje.

 | Autor: Boris Ščitar Boris Ščitar Foto: Boris Ščitar

Za Anitu, Moje! nije samo posao – to je njezina strast, produžetak njezine osobnosti i ljubavi prema umjetnosti. Od prijateljskih preporuka do strukturiranog poslovnog modela, njezin rad sada pomaže mnogima da u svoj život unesu djelić umjetnosti koja će ih inspirirati, nadahnjivati i trajno oplemeniti njihove prostore.

Jer kupnja umjetnine nije samo ulaganje u ljepotu, već ulaganje u emocije, priče i uspomene. Umjetnine su pokloni koji ne blijede, priče koje ostaju i vrijednosti koje se prenose generacijama. U svijetu u kojem često zaboravljamo stati i promisliti o ljepoti, Anita stvara prostor u kojem umjetnost nije samo rezervirana za galerije i muzeje, već postaje dostupna svima nama, u našim domovima, kao dio naših svakodnevnih priča.

Možda vas zanima U Sobi smo s Marijem Prizmićem pričali što je to 'balkanski stan', uređenju interijera i koliko Hrvati prate trendove Rubrika Life&style Life&style
Photo: Pixsell/Sandra Šimunović
  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7 dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7 te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • manfred

    Bravo