Life&style 14. studenoga 2019.

Ako si prešla 40-tu, ovih 5 savjeta o prehrani mogli bi ti biti od velike koristi

Instagram.
  • Želiš živjeti dugo i sretno? I mi!
  • Dobro je da postoje ljudi koje se svakodnevno bave istraživanjima te dijele s nama svoje spoznaje 
  • Neke smo saželi i ukratko ćemo ti ih predstaviti 

Dakle, započnimo odmah s malo znanstvenih činjenica. Znanstvenici su otkrili da su telomere, dakle dijelovi DNA na kraju naših kromosoma, zaslužni za starenje. Ako su telomere jako kratke, onda je rizik za skraćenu životnu dob jako velik. 

Nakon godina i godina različitih istraživanja došlo je do sljedeće hipoteze: ljudi koji preferiraju određene namirnice imaju duže telomere. I tako im se smanjuje rizik od rane smrti. Otkrilo se da kombinacija različitih (!) načina prehrane može pomoći pri izbjegavanju bolesti poput Alzheimerove, dijabetesa te bolesti krvožilnog sustava – ali i preranog starenja. 

Dakle, tko želi profitirati od dobre prehrane, u četrdesetima definitivno treba početi s integracijom sljedećih trikova u svakodnevicu. Onda će postojati velika šansa da postaneš otkvačena baka kakva si oduvijek željela biti. 

Jedi dugu! 

Šareno jelo – na primjer: mrkva, brokula, borovnice – bogato je antioksidansima. I takve namirnice treba jesti u velikim količinama. Naime, antioksidansi pomažu oksidaciju, odnosno usporavaju smanjenje telomere. Tamna čokolada, maline, artičoke, salate, svježe začinsko bilje, začini i – o da – crno vino također pomažu. 

Nemoj zanemarivati zdrave masnoće! 

Da, da, godinama su nam govorili kako ne treba jesti puno masnoće – jer masnoća deblja. Glupost! Na sreću, u međuvremenu znamo kako to nije istina. Kao prvo, masnoća daje okus, a kao drugo - zdrave masnoće važne su za proizvodnju hormona, kontrolu apetita te kognitivno zdravlje. Dakle, nemoj se bojati avokada, maslinova ulja, orašastih plodova, sjemenki i divlje ribe. Omega 3 nalazi se osobito u orasima, lososu i sardinama. Mljac! 

Mljac, vlakna! 

Hm, ne zvuči baš primamljivo, ali je jako važno: treba jesti puno voća i povrća. To nam je govorila još i naša baka – i bila je u pravu! Prehrana koja sadrži puno vlakna povezana je s dobrom kontrolom težine, smanjenom razinom kolesterola i boljom krvnom slikom. 

Unutra s dobrim bakterijama!

„Probiotički“ – poznato nam je iz raznih reklama za jogurt koji je tako dobar za naša crijeva. I doista, probiotičke namirnice djeluju pozitivno na naš imunitet. Poboljšavaju i hormonalnu ravnotežu te lošu probavu. 

Jednostavna prehrana 

Ako netko stalno jede „kiselo“, smanjuje si priliku za duboku starost.  I da, time se misli i na mentalno i tjelesno stanje. Svježe povrće, voće i neprerađene biljne bjelančevine pomažu spriječiti smanjenje mišićne mase, jačaju kosti, poboljšavaju krvnu sliku te se brinu za funkcionalnu izmjenu tvari. 

Komentari 0